Fotografije su oduvek bile važan deo dizajna, bilo da se radi o veb sajtovima, vizualima…
Flat dizajn je još jedan od trendova grafičkog dizajna koji je suštinski nastao kao težnja ka minimalizmu. Ovaj pravac u grafičkom dizajnu svoju popularnost je stekao zahvaljujući Google-u, Windows-u i IOS-u, odnosno težnji korisnika da traže „okruženje“ sa kojim su familijarni. Ovim tekstom pokušaćemo da objasnimo šta je to flat dizajn kao i koje su mu prednosti a koji nedostaci.

Šta je Flat dizajn i koje su njegove prednosti i nedostaci?
Jednostavno rečeno Flat dizajn je, kako samo ime kaže, kombinovanje dvodimenzionalnih grafičkih elemenata sa upečatljivim bojama uz odsustvo korišćenja svetla, senki, refleksije, tekstura, planova i ostalih 3d elemenata.
Koje su prednosti flat dizajna?
Kompatibilnost
Zbog svoje jednostavnosti primene grafičkih elemenata flat dizajn se smatra za „user friendly“ i lako se može prilagoditi različitim formatima i dimenzijama ekrana pa nije ni čudo što se najčešće koristi u web dizajnu i dizajnu mobilnih aplikacija.
Geometrijski oblici, ikonice, slike ili tipografija su grafički elementi koje je lako organizovati, premeštati i skalirati tako da se stvara skladna kompozicija.
Na ovaj način i dizajnerima je olakšan posao da dizajn prilagođavaju sadržaju a ne sadržaj dizajnu.

Tipografija
Flat dizajn takođe karakteriše čista i čitljiva tipografija. Jednostavni i moderni fontovi bez senki, ukrasa i ostalih efekata pomažu korisnicima da lakše prate tekst i fokusiraju se na sadržaj a ne na formu.
U flat dizajnu češće se koriste fontovi bez serifa ali to ne mora biti pravilo. Serifni fontovi mogu biti jako efektni za korišćenje u naslovim ili tekstu koji želimo naglasiti.
Iako je flat dizajn dosta popularan i praktičan, ne treba uvek insistirati na njemu jer ima i svoje nedostatke.
Nedostaci flat dizajna
Funkcionalnost
U nastojanju da dizajn učine originalnim, dizajneri često naprave grešku da zanemare funkcionalnost, takozvani „overdesign“. Tako na primer može izostati vizuelna hijerarhija ili da važne funkcije nisu lako uočljive kao i da delovi teksta nisu čitki. Sve to može zbuniti korisnike tako da izgube interesovanje za veb sajt ili aplikaciju ma koliko bili atraktivni za oko.
Originalnost i autentičnost
Sa druge strane, izbegavanje gore pomenutih nedostataka može dovesti do toga da dizajn ne bude originalan i interesantan ili da podseća na nešto što je već viđeno. Ovo takođe nije dobro rešenje jer upravo autentičnost izdvaja brend od ostalih.
Zato principe flat dizajna treba dobro izučiti pred svaki projekat i nedostatke pretvoriti u prednosti kako bi privukli pažnju novih i opravdali poverenje već postojećih korisnika.
Potrudite se da dizajnom ikonica ili infografike, izborom boja, tipografije, slika ili tranzicija na sajtu učinite brend prepoznatljivim na tržištu.

Kako je flat dizajn već dugo prisutan, marketing stručnjaci i dizajneri su prilagodili stil tako pokriju nedostatke uvođenjem nekih od zabranjenih elemenata kao što su senke ili planovi ali tako da budu u svojstvu flat dizajna.
Istraživanjem flat dizajna u svom radu, potrudite se da dizajnirate svaki element sa težnjom ka minimalizmu i bez suvišnih detalja tako da ste usredsređeni na korisnike i funkcionalnost kako biste obezbedili jedinstven i prepoznatljiv interfejs.
Imajte u vidu da Flat dizajn nije pravilo koga se treba striktno držati već trend koji već dugo traje tako da se već može nazvati stilom koji se lako prilagođava novim tehnologijama kao što je na primer NFT.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer