Fotografije su oduvek bile važan deo dizajna, bilo da se radi o veb sajtovima, vizualima…
Infografika je još jedan od alata marketinga koji je nastao kao potreba da statističke podatke i informacije, kombinovanjem slike i teksta, učinimo preglednim i što je još važnije, vizuelno interesantnim. Infografika nam isto tako pomaže da razumemo i lakše zapamtimo složenije informacije kao i da pregledno predstavimo rezultate istraživanja, anketa i sl.
Kako infografika komunicira sa publikom?
Sa razvojem tehnologije, svakodnevno dobijamo nove informacije, tako da postaje gotovo nemoguće sve ih ispratiti. Zato je postalo neophodno privući pažnju korisnika tako što ćemo suvoparni tekst, statističke podatke, izveštaje ili druge informacije učiniti dodatno interesantnim.
Komunicirajući na ovaj način sa publikom, ne samo da ćete privući pažnju, već ćete korisnike inspirisati i motivisati na učenje. Infografika ne treba da sadrži previše teksta, već korišćenjem slike, boja, oblika, grafikona i ilustracija navodimo publiku da intuitivno razume temu.
Kada ćete najčešće primenjivati infografiku?
Svaki put kada želimo da sumiramo neku temu i učinimo je preglednijom, vizuelno interesantnom i razumljivom a da uz to i edukujemo korisnike, infografika je idealno rešenje. Osim što možemo predstaviti rezultate istraživanja ili anketa infografikom se pregledno mogu predstaviti i rezultati kampanja, objasniti procesi proizvodnje, upoređivati karakteristike proizvoda ili organizacija i sl.
Još jedna prednost infografike je što možemo sažeti veliki broj podataka i informacija kombinujući slike i tekst tako da zauzimaju minimalno prostora. Zato i ne čudi njihova primena na društvenim mrežama i prilikom kreiranja veb sajtova.
Infografika jasno razdvaja celine, pa se zato lako pretražuje i dolazi do potrebnih informacija u tekstu.
Proces kreiranja infografike
- Ključne fraze
Na samom početku potrudite se da jasno definišite informacije koje su najvažnije za korisnike. Takve informacije bi trebalo posebno naglasiti u odnosu na ostatak teksta. Tako uspostavljamo i vizuelnu hijerarhiju koja omogućava da se lako prati tok informacija.
Ukoliko na ovaj način ne bi sortirali delove teksta, veliki broj uravnoteženih informacija i podataka mogli bi da zbune korisnike i samim tim propuste ono što ste želeli da kažete.
- Tok informacija (flow)
Sledeći važan korak u kreiranju infografike je da na vreme definišete šta želite da kažete. Osmislite infografik tako da uspostavljanjem vizuelne hijerarhije korisnike jasno i nedvosmisleno vodite kroz informacije odnosno priču.
- Skica
Pre nego što započnete sa dizajniranjem obavezno napravite skicu. Od najosnovnijeg crteža na papiru do wireframe-a ovaj korak će vam pomoći da isplanirate prostor koji vam je potreban za tekst, odnosno podatke tako da vaša infografika izgleda skladno.
- Dizajn
Kada jasno definišete prva tri koraka, možete početi sa dizajnom. Imajte na umu da je kod dizajna infografika dizajn u službi informacija a ne informacije u službi dizajna. To znači da oblici, slike, boje i tipografija ne budu previše napadni već svedeni i pregledni.
Ukoliko ste početnik ili želite da uštedite na vremenu, na internetu možete pronaći veliki broj sajtova i template-a koji Vam mogu pomoći da kreirate infografik.
Dakle, ukoliko želite da kreirate infografik koji je zabavan ali u isto vreme i edukativan neki od osnovnih parametra kojim treba da se vodite su:
– Koristite linije, frame-ove i text box-ove da grupišete povezane informacije.
– Koristite uvek istu boju za ključne informacije
– Kreirajte vizuelnu hijerarhiju teksta tako što ćete koristiti različite veličine ili stil fonta.
– Koristite slike, ikone i ilustracije kako biste dodatno skrenuli pažnju na ključne podatke, odnosno informacije.
Ukoliko ste početnik ili želite da uštedite na vremenu, na internetu možete pronaći veliki broj sajtova i template-a koji Vam mogu pomoći da kreirate infografik.
- Test
Mnogi zanemaruju ovaj korak ali konsultacije sa kolegama ili prijateljima mogu vam pomoći da steknete utisak kako će publika reagovati na vaš dizajn.
Sa razvojem animacije i interakcije među grafičkih elemenata infografika se implementirala i u nove oblasti. Kako se ova polja u stalnoj evoluciji, jasno je da će infografika i dalje biti prisutna, razvijana i share-ovana.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer