Skip to content

Infografika je još jedan od alata marketinga koji je nastao kao potreba da statističke podatke i informacije, kombinovanjem slike i teksta, učinimo preglednim i što je još važnije, vizuelno interesantnim. Infografika nam isto tako pomaže da razumemo i lakše zapamtimo složenije informacije kao i da pregledno predstavimo rezultate istraživanja, anketa i sl.

brojni primeri infografika

Kako infografika komunicira sa publikom?

Sa razvojem tehnologije, svakodnevno dobijamo nove informacije, tako da postaje gotovo nemoguće sve ih ispratiti. Zato je postalo neophodno privući pažnju korisnika tako što ćemo suvoparni tekst, statističke podatke, izveštaje ili druge informacije učiniti dodatno interesantnim.

Komunicirajući na ovaj način sa publikom, ne samo da ćete privući pažnju, već ćete korisnike inspirisati i motivisati na učenje. Infografika ne treba da sadrži previše teksta, već korišćenjem slike, boja, oblika, grafikona i ilustracija navodimo publiku da intuitivno razume temu.

 

Kada ćete najčešće primenjivati infografiku?

Svaki put kada želimo da sumiramo neku temu i učinimo je preglednijom, vizuelno interesantnom i razumljivom a da uz to i edukujemo korisnike, infografika je idealno rešenje. Osim što možemo predstaviti rezultate istraživanja ili anketa infografikom se pregledno mogu predstaviti i rezultati kampanja, objasniti procesi proizvodnje, upoređivati karakteristike proizvoda ili organizacija i sl.

Još jedna prednost infografike je što možemo sažeti veliki broj podataka i informacija kombinujući slike i tekst tako da zauzimaju minimalno prostora. Zato  i ne čudi njihova primena na društvenim mrežama i prilikom kreiranja veb sajtova.

Infografika jasno razdvaja celine, pa se zato lako pretražuje i dolazi do potrebnih informacija u tekstu.

primer infografike

Proces kreiranja infografike

 

  1. Ključne fraze

Na samom početku potrudite se da jasno definišite informacije koje su najvažnije za korisnike. Takve informacije bi trebalo posebno naglasiti u odnosu na ostatak teksta. Tako uspostavljamo i vizuelnu hijerarhiju koja omogućava da se lako prati tok informacija.

Ukoliko na ovaj način ne bi sortirali delove teksta, veliki broj uravnoteženih informacija i podataka mogli bi da zbune korisnike i samim tim propuste ono što ste želeli da kažete.

 

  1. Tok informacija (flow)

Sledeći važan korak u kreiranju infografike je da na vreme definišete šta želite da kažete. Osmislite infografik tako da uspostavljanjem vizuelne hijerarhije korisnike jasno i nedvosmisleno vodite kroz informacije odnosno priču.

 

  1. Skica

Pre nego što započnete sa dizajniranjem obavezno napravite skicu. Od najosnovnijeg crteža na papiru do wireframe-a ovaj korak će vam pomoći da isplanirate prostor koji vam je potreban za tekst, odnosno podatke tako da vaša infografika izgleda skladno.

 

  1. Dizajn

Kada jasno definišete prva tri koraka, možete početi sa dizajnom. Imajte na umu da je kod dizajna infografika dizajn u službi informacija a ne informacije u službi dizajna. To znači da oblici, slike, boje i tipografija ne budu previše napadni već svedeni i pregledni.

Ukoliko ste početnik ili želite da uštedite na vremenu, na internetu možete pronaći veliki broj sajtova i template-a koji Vam mogu pomoći da kreirate infografik.

Dakle, ukoliko želite da kreirate infografik koji je zabavan ali u isto vreme i edukativan neki od osnovnih parametra kojim treba da se vodite su:

 

– Koristite linije, frame-ove i text box-ove da grupišete povezane informacije.

– Koristite uvek istu boju za ključne informacije

– Kreirajte vizuelnu hijerarhiju teksta tako što ćete koristiti različite veličine ili stil fonta.

– Koristite slike, ikone i ilustracije kako biste dodatno skrenuli pažnju na ključne podatke, odnosno informacije.

 

Ukoliko ste početnik ili želite da uštedite na vremenu, na internetu možete pronaći veliki broj sajtova i template-a koji Vam mogu pomoći da kreirate infografik.

 

  1. Test

Mnogi zanemaruju ovaj korak ali konsultacije sa kolegama ili prijateljima mogu vam pomoći da steknete utisak kako će publika reagovati na vaš dizajn.

Sa razvojem animacije i interakcije među grafičkih elemenata infografika se implementirala i u nove oblasti. Kako se ova polja u stalnoj evoluciji, jasno je da će infografika i dalje biti prisutna, razvijana i share-ovana.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.