Skip to content

Kada počinjete neki dizajnerski “poduhvat” vrlo brzo ćete doći do zaključka da su vam potrebni elementi sa kojima ćete raditi. Najčešće slike i fontovi. Za vaš dizajn kreativnost će svakako biti presudna, ali ne treba umanjiti važnost i ulogu tipografije. Mi ćemo probati da vam skratimo vreme pretrage na internetu i predložimo neke od fontova koji se često koriste, pre svega jer su upečatljivi i zahvalni za primenu.

 

Fontovi koji se koriste u dizajnu

Prvo da razjasnimo šta to znače besplatni fontovi. Uz svaki font koji download-ujete obično ide i dokument u kome je naznačeno da li je “free for personal use” ili “free for commercial use” odnosno da li je besplatan samo za ličnu upotrebu ili i za komercijalnu upotrebu.

 

Šta to znači?

Licencom za ličnu upotrebu “for personal use” imate pravo da koristite font u lične svrhe. Na primer, možete da ga koristite za seminarske ili diplomske radove, odštampate neki tekst na zidu, omiljenoj majici ili prilagodite nekom unikatnom predmetu koji želite da poklonite. Dakle, dokle god njegovom primenom ne zarađujete možete ga slobodno koristiti.

Sa druge strane komercijalnom upotrebom se smatra sve što koristite u propagandne svrhe i od čega možete zarađivati. Tako da ukoliko neki font želite da koristite za logo, sadržaj na website-u, ili odšampate na majici koju ćete kasnije prodavati trebalo bi da obezbedite font, odnosno licencu “for commercial use”.

Besplatni fontovi sigurno mogu biti dobri kao i oni što se plaćaju, ali osnovna razlika je što njihovo pronalaženje obično zahteva vreme. Ono što takođe može biti mana jeste da su često i nekompletni. Tako se može desiti da besplatni fontovi nemaju neki od specijalnih znakova, znakova interpunkcije, brojeve ili ono što se često javlja kao problem da nemaju srpske karaktere kao što su š, č, ć, đ, ž.

Prilikom izbora fonta važno je i da vodimo računa o njegovoj nameni. Nije isto ukoliko neki font koristimo za logo, slogan, naslove, podnaslove ili dugačak tekst. U poslovnom svetu zato se izbor fonta često definiše i knjigom grafičkih standarda, što vam značajno može skratiti pretragu. Zato prema nameni sve fontove možemo podeliti i u nekoliko osnovnih kategorija.

Serifni fontovi

Fontovi koji su prepoznatljivi po tome što imaju detalje na krajevima slova, najjednostavnije rečeno crtice, kukice ili postolje. Često se koriste kada imamo duže tekstove u štampanim medijima. Stoga ćete njihovu primenu pre pronaći u knjigama, novinama, časopisima ili katalozima. Naravno, ovakva primena je samo preporuka a ne i strogo pravilo.

 

Neki od najinteresantnijih fontova iz ove kategorije su:

Cormorant, Alegreya, Colus, Butler, Roboto Slab

Sans-serifni fontovi

Nasuprot serifnim imamo sans-serifne fontove. Fontove koji nemaju ukrašavanja na slovima i predstavljaju karaktere što je jednostavnije moguće. Baš iz tog razloga prevashodno se koriste za logotipe, naslove i natpise. Često se mogu koristiti i za sadržaj na web stranicama ili kod mobilnih aplikacija.

 

Neki od najinteresantnijih fontova iz ove kategorije su:

Montserrat, Raleway, Poppins, Oswald

Rukopisni ili handwriting fontovi

Ova kategorija je jako specifična i što se tiče izgleda i što se tiče primene. Daje natpisu autentičan izgled kao da je, kako samo ime kaže, rukom napisan. Najčešće se koristi za čestitke i pozivnice, ali i za slogane i kratke natpise. Traganje za ovakvim “free” fontovima često oduzima puno vremena, pre svega jer su često nekompletni i treba voditi računa da budu jasni i čitki.

 

Neki od najinteresantnijih fontova iz ove kategorije su:

Dancing Script, Great Vibes, Permanent Marker

Dekorativni fontovi

Ovu kategoriju fontova često ćete videti na web stranicama da dele u nekoliko podkategorija. Retro ili Vintage, Brush, Tattoo, Graffiti i Unusual fontovi.

Često će vas samo ime podkategorije navesti da se radi o fontovima koji se koriste za specijalnu namenu i u glavnom treba izbegavati njihovo korišćenje za duže tekstove. Ovakvi fontovi često imaju puno dodatnih ukrasa na karakterima, pa treba izbegavati njihovo korišćenje na jarkim i šarenim pozadinama.

 

Neki od najinteresantnijih fontova iz ove kategorije su:

Cheque, Hiatus, Angilla tattoo, Sprite Graffiti

Svakako ovo su samo neki od fontova koje možete koristiti. Trendovi se brzo menjaju, ukusi su različiti, a i novi fontovi se svakodnevno pojavljuju. Ukoliko ste u potrazi za fontovima koji vama najviše odgovaraju najkompletniji su oni koji u svom nazivu imaju i dodatak Pro, ali se za njihovo komercijalno korišćenje najčešće plaća.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.