Skip to content

Verovatno ste već čuli “Keep it simple”, “The less is more” ili “Jednostavnost je krajnja sofisticiranost” kao i mnogo drugih sličnih fraza koje nagoveštavaju da se u dizajnu oduvek težilo minimalizmu i stilizaciji. Već smo pominjali koliko čak i velike kompanije teže tome da svoje logotipe maksimalno pojednostave. Još odavno je Kurt Weidemann rekao: “Dobar logo je nešto što možeš da nacrtaš palcem noge u pesku.”, a u skorije vreme iz kompanije Apple Jony Ive je za novi iPhone, rekao: „Trebalo bi gotovo da steknem osećaj da uopšte nije dizajniran.“

Zašto je minimalizam u dizajnu popularan?

Kroz istoriju a i teoriju dizajna pokazalo se da ideje treba započeti uverenjem da sve možemo i trebamo učiniti jednostavnijim. Ovakav pristup možemo povezati i sa industrijskom revolucijom sa početka 20. veka. Kako je masovna proizvodnja pojednostavila proizvodne procese, tako su i dizajneri, odstupajući sve više od ukrašavanja i dekoracije, jasnim i svedenim dizajnom uvodili tržište u tehnološku budućnost.

Po Bauhausu (Nemačka škola umetnosti sa početka 20. veka), ukrašavanje se smatra za pretenciozno i učenje usredsređuje na uprošćavanje oblika i uverenje da bi materijali trebalo da odražavaju njihovu upotrebu.

Ipak da se vratimo na sadašnjost i praktičnu primenu, odnosno da i samu temu pojednostavimo.

Pretpostavlja se da ovakav trend redizajna logotipa možemo povezati i sa online kupovinom. Svodeći grafička rešenja na osnovne, prepoznatljive delove, kompanije su želele da ostave utisak da su njihovi proizvodi pristupačni i da vrlo jednostavno možete doći do njih.

Isto važi i za UX i UI dizajn, sve su atraktivniji jednostavni i pregledni “flat” sajtovi, odnosno mobilne aplikacije, koje će vas uz smanjeni broj klikova, ubrzanom interakcijom ili pojednostavljenim putanjama brzo dovesti do željenog “cilja” odnosno informacije o uslugama ili proizvodima.

Osim jasne poruke da su moderni i pristupačni ovakvi brendovi se i mnogo lakše pamte i raspoznaju. Upravo zato ovakav pristup se preporučuje i novim kompanijama na tržištu.

U osnovi, to je i odgovor na pitanje zašto dizajn teži minimalizmu odnosno kako se brendovi razvijaju i danas, pogotovo što svet u kojem funkcionišu ovi brendovi postaje sve složeniji, a njihova primena sve raznovrsnija kroz društvene mreže, ikone aplikacija ili YouTube.

Treba se držati jasnog prenošenja poruke i kreiranje prepoznatljivog brenda uz kreativno korišćenje grafičkih elemenata kao što su boje, tipografija i jednostavni oblici.

Minimalizam u dizajnu se sve češće nameće kao pravilo, odnosno kao pokazatelj dobrog ukusa. Ideja o minimalizmu signalizira i različite vrednosti. Tako ćete verovatno primetiti da što je minimalniji dizajn, to je skuplji proizvod koji prezentuje.

Primera radi ukoliko imate prodavnicu sportske opreme koja se trudi da istakne raznovrsnost asortimana, odnosno da u izlogu drži što više artikala različitih brendova i cenovnog ranga, mnogo će manji efekat imati kod kupaca nego radnja renomiranog sportskog brenda koji u izlogu ima samo jedan, najnoviji par patika.

Psihološki gledano, praznina pokazuje da imate luksuz da odlučite čime ćete ispuniti ili ne svoj prostor.

Isto tako, stiče se utisak, da možete napraviti jasnu razliku između profesionalnog grafičkog dizajnera i amatera. Početnici često imaju potrebu da istaknu što više. Da se dokažu kako su prepuni vizuelnih informacija koje ih stalno okružuju sa najrazličitijih medija, za njih je praznina dosadna i čini se nepotrebna. Sa druge strane profesionalci su naučeni od samog početka da koriste što manje vizuelnih informacija. Da koriste razmake, pa čak i manji broj karaktera u tipografiji, skraćenice, inicijale, preskočena slova…

Minimalizam uvek prikriva složenost?

U teoriji a i praksi dokazano je da prezentacija skriva komplikovani sistem odmah ispod površine. Ljudi su jednostavno naviknuti na to. Prosto rečeno minimalni dizajn interfejsa, na primer, korisnika “poziva” da istražuje više.

Primetićete i sami da više klikćete na sajtovima koji imaju jednostavnu početnu stranu, nego na onim koji vam u startu nude sve potrebne informacije.

 

Šta je to loše kod minimalizma?

Loša primena minimalizma često može da dovede do zaista dosadnih i “jeftinih” rešenja. Ukoliko ste verovali da minimalističko rešenje znači da ćete imati manje posla onda ste u velikoj zabludi.

Ovakva rešenja upravo traže puno rada ispod površine, ono što sama ideologija i predstavlja. Morate biti tačni, jasni i konkretni u privlačenju pažnje potrošača, u suprotnom može se desiti da vaš brend prođe potpuno neopaženo ma koliko kvalitetan proizvod da imate.

Sa druge strane već smo govorili o tome da se minimalizam u dizajnu nameće kao pravilo odnosno trend. Kako bi se odstupilo od toga potrebno je mnogo više od svežih maksimalističkih grafičkih rešenja. Morali bi da odstupimo od temelja dizajnerske prakse.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.