Skip to content

Najjednostavnije rečeno ikonice su simboli koji odmenjuju delove teksta ili ga bliže objašnjavaju čineći ga tako vizuelno interesantnijim i preglednijim. Starije generacije će ikonice verovatno asocirati na Windows, dok će sa druge strane mlađi korisnici ikonice verovatno vezivati za Google Play ili Apple App Store. Ipak složićemo se da je danas UI dizajn gotovo nezamisliv bez kreiranja i primene ikonica. Kroz ovaj tekst mi ćemo pokušati da vam predočimo kako dizajnirati ikonice koje će biti prepoznatljive i prilagođene korisnicima.

Ako bi se vratili nešto dalje kroz istoriju dizajna preteča današnjih ikonica verovatno bi bili piktogrami.

Piktogrami su su slike i simboli koji jasno zamenjuju reči. A njihova primena bila je strogo funkcionalna kako bi određene informacije bile jasne i razumljive na više jezika, nešto poput saobraćajnih znakova, znakova upozorenja na ambalaži proizvoda ili simboli koji predstavljaju određene sportove na olimpijskim igrama.

 

Kako dizajnirati ikonice

Danas su ikonice pronašle daleko širu primenu, ali je proces kreiranja ostao relativno isti tako da bi prilikom dizajna trebalo da ispoštujemo nekoliko osnovnih pravila.  Jasnoća, čitljivost, usklađenost, karakterističan dizajn i jednostavna upotrebe.

Jasnoća

Primarni cilj ikone je da brzo i jasno prenese informaciju.

Kako bi sadržaj bio što pregledniji poslednje što Vam treba jeste da se korisnik zapita „Šta je pisac želeo da kaže“. Zato je važno da koristite jednostavne metafore bez previše komplikovanja.

Čitljivost

Kada ispunite primarni cilj i kreirate razumljiv simbol, postarajte se da bude i čitljiv.

Ikonice često mogu da budu sitne, poput onih na vizit kartama ili ukoliko želite da ih koristite u footeru Vašeg websajta. Zato je neophodno da imaju što manje detalja i da budu kreirane iz jednostavnih oblika. Isto tako važno je da ikonice budu i dobro izbalansirane, tako da vodite računa i o alajnmentu (Alignment). Odnosno da svi elementi budu tačno centralizovani na ikonici.

Kod dizajna ikonica za aplikacije trebalo bi da vodite računa da će biti prikazivane na ekranu mobilnih uređaja, tableta i laptop računara, zato odgovarajuća količina detalja i boja daje veću dubinu što ih može učiniti vizuelno atraktivnijim i prepoznatljivijim korisnicima od samog brenda ili proizvoda.

Usklađenost

Često će se dešavati da je neophodno kreirati ceo set ikonica, pogotovu kod projekata kao što su websajtovi ili mobilne aplikacije. Kako bi održali harmoniju za čitav set, važno je da se pridržavate svih stilskih pravila koje ste prethodno odredili.

Tako određena odstupanja u veličini, osnovnom obliku, debljini linija (Stroke) ili popunjenosti bojom (Fill) mogu narušiti hijararhiju kod vaših ikonica i stvoriti privid da su neke ikonice važnije od drugih.

Kako bi to izbegli možda je važno da pre nego što počnete sa kreiranjem ikonica napravite i grid. Odnosno pomoćne linije kojih ćete se pridržavati.

Mnogo stvari u digitalnom dizajnu zavisi od grida pa ni ikonice nisu izuzetak. Zato je važno da postavite grid koji će označavati vaše pixele i kako se kreirana ikonica uklapa u njih. Najlakši način da se uverite da se vaše ikone uklapaju u grid je da se držite okruglih brojeva u određivanju, na primer debljine linije.

Karakterističan dizajn

Karakterističan dizajn ili još bolje rečeno, dizajn mora da ima „Personality“  tačnije ono što vašu ikonicu ili set čini jedinstvenim.

Vodeći se pravilima UX dizajna odnosno navikama korisnika vaš dizajn ne treba da odstupa previše od toga. Tako na primer za „Search“ ne smete da koristite bilo šta drugo osim lupe jer će to zbuniti korisnike ali Vam niko ne brani da lupu nacrtate na svoj način.

Jednostavna upotreba

Kada kreirate novi set ikona učinite ga da bude „User-friendly“. Dakle osim što je važno da vaše ikone budu jednostavne, čitljive i usklađene važno je da se lako mogu primenjivati odnosno implementirati u više projekata.

Potrebno je dodatno testirati kako bi vaš set ikona bio razumljiv i vašim saradnicima tako da ga drugi dizajneri mogu proširivati novim ikonicama ili, ono što je još važnije, kako bi programeri mogli lako da ga kodiraju i optimizuju za website ili mobilnu aplikaciju.

Zato je pogotovo važno da vaše ikonice budu organizovane, odnosno jasno nazvane i arhivirane u folderima.

Kreiranje novih setova ikonica mnogi će smatrati bespotrebnim jer već postoji veliki izbor na internetu koji su „free download“ ali će svakako značiti za vaš brend i njegovo pozicioniranje na tržištu. Razmišljanje o detaljima kao što su „custom made icon set“ je svakako nešto što neće proći nezapaženo kod vaših korisnika.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.