Skip to content

Optimizovanje veb sajta podrazumeva neprekidno praćenje promena u algoritmu pretraživača i pokušavanje da se što bolje uskladimo sa traženim kriterijumima. Bez obzira na nišu sajta, ovo je cilj koji se nikada neće promeniti. Stoga se sasvim legitimno postavlja pitanje da li faktori rangiranja variraju između niša?

Na ovo pitanje odgovor je pokušao da da John Muller iz Google-a.

 

Da li faktori rangiranja variraju između niša?

Na osnovu pogleda na sajtova koji su najbolje rangirani za određene niše, javila se ideja da se faktori rangiranja razlikuju po nišama .

Studije koje su objavili neki od veb sajtova sa SEO alatkama merile su različite kvalitete najbolje rangiranih sajtova u različitim nišama, kako bi se utvrdilo da li faktori rangiranja imaju različit uticaj u različitim nišama koje su analizirane.

radni sto sa računarom da kojim radi čovek

Studije su identifikovale razlike između vrsta sadržaja, različitih vrsta kvaliteta linkova i drugih faktora među najbolje rangiranim sajtovima. Istraživanje je identifikovalo jasne obrasce da u nekim nišama najbolje rangirani sajtovi imaju duži sadržaj ili objavljuju više video zapisa. Zaključak je da u nekim specifičnim nišama Google bolje rangira sajtove sa više sadržaja ili više video zapisa.

Međutim, te sličnosti i obrasci ne znači da su broj reči ili video snimci razlog zašto Google rangira te sajtove u okviru njihovih niša. Ti obrasci su nasumični ili postoje jer potrebe korisnika zahtevaju duži sadržaj ili video sadržaj. Ove vrste studija su korisne za razumevanje sadržaja i marketinških trendova koje prate različite niše.

Ali trendovi ne odražavaju „faktore rangiranja“.

 

Šta kaže Google?

Osoba koja je postavila pitanje želela je da potvrdi da li Google primenjuje različite algoritme za rangiranje specifične za svaku nišu.

 

Pitanje glasi:

Da li je tačno da Google ima različite algoritme za indeksiranje i rangiranje različitih niša?

Imamo dva veb sajta i napravili smo ih istim procesom.

Jedina razlika je u tome što su ova dva sajta iz različitih niša i trenutno jedan radi, dok je drugi izgubio sva rangiranja.

 

Ne radi se o niši: radi se o tipu sadržaja

John je odgovorio na pitanje i primetio da niša sajta, kako je on to razumeo, nije uticala na primenjen algoritam rangiranja.

Ali on je potvrdio da se sadržaj tretira drugačije.

 

Dakle, mislim da nemamo ništa specifično u pogledu različitih niša.

Ali očigledno je da su različite vrste sadržaja na različite načine kritične za naše rezultate pretrage.

natpis content crnom bojom preko koje je obojen žutom

A ako pogledate nešto poput naših Smernica za ocenjivanje kvaliteta, govorimo o stvarima kao što su YMYL sajtovi, gde mi radimo na neki način… radimo na tome da imamo malo kritičnije algoritme uključene u indeksiranje i rangiranje.

Ali nije slučaj da biste rekli kao… prodavnica bicikala ima potpuno drugačije algoritme od… ne znam… prodavnica cipela na primer.

One su u suštini obe prodavnice tipa e-trgovine.

 

Kvaliteta pre svega

Mueller je zatim razgovarao o vrednosti stvaranja jedinstvenog i vrednog sadržaja.

Video sam kako se neki izdavači fokusiraju na objavljivanje sadržaja koji nije plagiran, sa rečima koje su jedinstvene, u nastojanju da stvore jedinstven sadržaj.

Ali po mišljenju Roger Montti-a iz Search Engine Journal, kada Mueller kaže jedinstveno, on smatra da tu reč koristi u smislu sadržaja koji se izdvaja od drugih stranica koje se objavljuju na internetu jer su, na primer, lakše razumljive, imaju korisne istraživačke podatke, ima merenja koja drugi sajtovi zaboravljaju da objave, takve stvari.

 

Evo nastavka John-ovog odgovora:

„Ali ono što ste takođe spomenuli u pitanju je da su ovo sajtovi za prikupljanje sadržaja i da su napravljeni istim procesom.

I neki od njih rade, a neki ne rade.

Meni se to čini kao da je… nekako kao… Ne poznajem vaše sajtove, pomalo liči na affiliate sajtove, gde samo uzimate fidove sadržaja i objavljujete ih.

I to je nešto u šta se obično ne ulažu preterano naši algoritmi da bismo bili sigurni da možemo da popišemo i indeksiramo sav taj sadržaj.

Jer u suštini je to isti sadržaj koji smo već videli na drugim mestima.

Dakle, sa te tačke gledišta, ako mislite da bi se to moglo primeniti na vaš sajt, preporučio bih da se fokusirate na stvaranje manjeg broja sajtova i njihovo značajno poboljšanje.

Dakle, ne radi se samo o prikupljanju sadržaja iz drugih izvora, već da zapravo pružate nešto jedinstveno i vredno u smislu da ako ne bismo pravilno indeksirali vašu veb lokaciju, onda bi ljudima na internetu zaista nedostajao resurs koji im pruža vrednost .

crtež devojke i momka ispred ekrana onlajn šopa

Dok ako je zaista slučaj da ako nismo indeksirali vaš veb sajt, ljudi bi jednostavno otišli ​​na neki od drugih pridruženih agregatora, onda nema pravog razloga da se fokusiramo i investiramo u popisivanje i indeksiranje vaše veb lokacije.

Dakle, to je nešto, ali opet ponavljam da ne poznajem vaš sajt, ali to je nešto na šta bih više obratio pažnju, a ne samo „oh, Google ne voli prodavnice bicikala, umesto njih vole prodavnice cipela“.

 

Da li bi ljudima nedostajali da vas nema?

Korisno je razmotriti scenario koji je John predstavio gde bi ljudima određeni sajt (i informacije na njemu) nedostajao kada ga Google ne bi rangirao u rezultatima pretrage (SERP).

„… pružate nešto jedinstveno i vredno u smislu da ako ne bismo pravilno indeksirali vaš veb sajt, onda bi ljudima na internetu zaista nedostajao resurs koji im pruža vrednost.

 

Ljudima ne nedostaje sajt jer su reči i sadržaj koji se koriste na njemu nisu plagirane sa drugih sajtova. Ljudima nedostaje sajt ako objavljuje sadržaj koji se na neki način razlikuje što ga čini korisnijim od drugih sajtova.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top