skip to Main Content

U jednom od prethodnih blogova pisali smo o tome šta nam pokazuje Instagram analitika. Ukoliko ste propustili ovaj blog, u njemu možete pronaći pregled svih sekcija u okviru analitike koje su od velikog značaja za unapredjenja rada, poboljšanje rezultata i rast profila.

 

Napredna Instagram analitka

Upravo o tome ćete moći više da saznate u nastavku ovog teksta.

 

Accounts reached – doseg

Doseg za obeleženi period (npr. prethodnih mesec) uvek možemo procentualno uporediti sa prethodnim istim periodom i tako pratiti rast ili pad u dosegu. Zelenom bojom je označen rast u odnosu na prethdni period, a crvenom bojom pad. Ukoliko uvek primećujete zelenu boju, napredak postoji i nastavite u istom ritmu. Medjutim, ukoliko dva, tri meseca zaredom vidite crvenu boju, potrebno je uvesti odredjene promene i novine u sadržaju koji objavljujete ili sponzorišete.

snimak ekrana iz instagram analitike

Informacija o dosegu po gradovima, godinama i polu, nam može biti od koristi prilikom sponzorisanja objava i kreiranja ciljne grupe za taj oglas.

snimak ekrana iz instagram analitike

Na osnovu Content reach-a možemo videti koja vrsta obajva donosi najveći reach i tako se u narednom periodu fokusirati na one objave koje donose veći reach.

snimak ekrana iz instagram analitike

Pregled objava koje su najbolje prošle u prethodnom periodu (Top Posts) nam takodje pokazuje na šta se treba fokusirati u narednom periodu. Isto važi i za storije i Reels objave.

karusel top postova iz instagrama

Accounts engaged

Kao što je slučaj kod informacija u vezi dosega, tako i informacije o engagement-u se mogu iskoristiti za evaluaciju objava, u ovom slučaju koliko je bilo interakcija za obeleženi period i koji postovi su imali najveći broj interakcija.

Na osnovu toga se može zaključiti koje objave donose veći engagement i sa takvim objavama nastaviti u budućnosti.

 

Total followers

Pregled ukupnog broja folovera i rast folovera za obeleženi period, jasno pokazuje o čemu se radi i čemu služi. Rast folovera je u direktnoj vezi sa prethodnim parametrima – dosegom i engagement-om. Kada pomenute dve sekcije pokazuju pozitivne rezultate i broj pratioca po pravilu ide uzlaznom putanjom.

snimak ekrana iz instagram analitike

Kako u životu, tako i u ovom slučaju, u virtuelnom svetu na društvenim mrežama, važi isto pravilo – ako konstantno radite iste stvari, ne možete očekivati drugačije rezultate. Potrebno je napraviti promenu da bi se došlo do drugačijih rezultata. Promenu u organskom sadržaju ili promenu u sponzorisanim objavama. 

Zato u ovom slučaju pratite analitike, analizirajte koje vrste objava donose veći engagement, pratite novine i trendove na Instagramu i rezultati će doći.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer