Skip to content

U nedostatku vremena i nemogućnosti da se detaljnije posvetimo iščitavanju svih sadržaja, fotografije su jedan od presudnih faktora koji će potencijalnim klijentima i kupcima prvo privući pažnju. Jednostavno nije moguće zamisliti bilo kakav duži tekst, a da nije ispraćen i adekvatnim fotografijama koje se u marketingu često podrazumevaju. Ipak posvećenost u pronalaženju adekvatnih fotografija koje mogu dodati potpuno novu, kreativnu dimenziju vašem poslovanju svakako neće proći neprimećeno. Za online shop i promociju na društvenim mrežama dobre fotografije su neophodne, a mi ćemo vas ovim tekstom posavetovati kako do njih i da dođete.

 

Kako pronaći fotografije?

Prvo na šta trebate da obratite pažnju jeste kvalitet fotografija. Slike koje pripremate za štampu moraju biti 300dpi (dots per inch) u razmeri 1:1. To su uglavnom fotografije koje ćete koristiti za kataloge, plakate, knjige, časopise itd. Sa druge strane ovakve fotografije mogu biti „preteške“ za website ili društvene mreže pa je potrebno fotografije svesti na 72 ili 96 dpi u dimenzijama koje su prilagođene rezoluciji ekrana (optimum 1920 x 1080px).

how-to-find-a-photo-photo-selection

Napravite plan

Kada krenete sa razvijanjem marketing strategije vrlo je važno da napravite i strategiju kakve su vam fotografije potrebne, odnosno koje fotografije će na najbolji način opisivati vaše proizvode ili usluge. Jedna od grešaka koje se najčešće prave jeste upravo da se fotografije biraju impulsivno i neplanski prema lepoti.

Zato je jako važno da na vreme napravite bazu fotografija koje se stilski poklapaju i na najbolji način opisuju vaš brend tako da jasno „gađaju“ vašu ciljnu grupu. Povedite računa da se boje na fotografijama slažu sa bojama vaših proizvoda ili korporativnog identiiteta i da motivi na fotografijama budu u skladu sa okolnostima u trenutku objave (na primer godišnja doba, važni događaji i praznici i sl.).

Svakako ni jedna baza ne treba da bude konačna već je poželjno da je neprekidno ažurirate u skladu sa rezultatima kakav odziv ima kod vaših klijenta ili kupaca.

Postoji nekoliko izvora uz pomoć kojih ćete ažurirati, odnosno dopunjavati vašu bazu fotografija i bilo bi dobro da znate prednosti i mane svakog od njih.

how-to-find-a-photo-photographer

Profesionalni fotograf

Angažovanje profesionalnih fotografa je ujedno i najbolji izbor. Osim znanja i iskustva kojim će vam pomoći da napravite seriju originalnih i personalizovanih fotografija mogu vam pomoći i svojim idejama. Uz pomoć stručne opreme i poznavanje tehnike napraviće fotografije koje na najbolji način predstavljaju vaše proizvode ili usluge i znatno skraćuju vreme izrade i troškove dizajnera. Dobićete prirodne lifestyle fotografije koje su odmah spremne za upotrebu uz minimalno korišćenje Photoshopa-a ili drugih grafičkih programa.

Ipak ono o čemu treba da vodite računa jeste da su već imali iskustva sa fotografisanjem sličnih proizvoda ili usluga. Saznajte da li su se bavili dokumentarnom ili studijskom fotografijom, jer svakako nisu svi podjednako dobri u fotografisanju hrane, staklene ambalaže, nakita, portreta, atmosfere ili modne kolekcije.

Jedina mana je što ćete angažovanjem profesionalnog fotografa morati da napravite dugoročan plan i osim što je najbolji ujedno je i najskuplji izvor za vašu bazu.

how-to-find-a-photo-stock

Stock fotografije

Možda i prvo što vam pada na pamet kada počnete da sakupljate fotografije jeste internet. Ne preporučujemo vam da fotografije jednostavno random „skinete sa interneta. Osim što se može dogoditi da nisu dovoljno dobrog kvaliteta ovakve fotografije vrlo često imaju autorska prava. Zato je najbolje da fotografije download-ujete sa specijalizovanih sajtova, takozvane stock fotografije.

Jedina od prednosti kod ovakvog izvora fotografija je što možete praviti kratkoročne planove i pronaći puno različitih stilova od različitih autora po povoljnoj ceni, da ne kažemo i free.

Kao i sve što dolazi sa interneta ovakvi sajtovi imaju ogromnu ponudu pa je tako i širok njihov cenovni rang. Od sajtova koji imaju najbolju ponudu ali se ujedno i plaćaju izdvajamo Shutterstock, Adobe stock i 123RF .

Sa druge strane postoje i sajtovi koji imaju nešto slabiju ponudu, ali sa njih možete slobodno download-ovati, a da ne platite ništa. Najbolji sajtovi, barem oni koje mi preporučujemo iz ove grupe su Unsplash, Pexeles, Pixabay i donekle Freepik.

Poslednjepomenuti Freepik je besplatan do određene mere. Ima ograničen broj download-a po danu i nešto slabiju ponudu od premium paketa, koja osim većeg izbora nudi i neograničen broj download-a.

Još jedna od prednosti je što osim fotografija ovi sajtovi nude i slike u opšte, što znači i ilustracije, mockup-ove, piktograme i vektorske radove.

Mana kod ovakvog izvora je što fotografije nisu personalizovane, odnosno nećete naći fotografije koje se konkretno odnose na vaš brend. Za ovu pojavu postoji i poseban izraz u stručnim krugovima: „Suviše su stocky“, odnosno malo upućeniji potrošači znaće da niste previše platili za vaš izvor, pa se ne preporučuje za veće kompanije sa ozbiljnijim marketinškim strategijama.

how-to-find-a-photo-mobile-phone

Mobilni telefon

Poslednji u nizu izvora koji svakako preporučujemo i ni malo ga ne treba potcenjivati je vaš mobilni telefon. I ako možda ne ispunjava sve estetske i grafičke kriterijume u marketinškom smislu može biti podjednako koristan pogotovu kada su u pitanju društvene mreže. „Nespretne“ lifestyle fotografije pomoći će da se vaša ciljna grupa identifikuje sa vašim proizvodom, a vrlo je verovatno da ćete takvom vrstom posvećenosti lakše steći i njihovo poverenje.

Iskustvo sa fotografisanjem vaše porodice, prijatelja ili ljubimca probajte da prenesete i na vaše poslovno okruženje.

Na kraju kreiranje baze fotografija može izgledati zastrašujuće, ali imajte u vidu da u svakom trenutku možete promeniti strategiju i što više isprobavate jasnije ćete stvoriti sliku šta vam najviše donosi rezultate.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Od kada sarađujete sa kompanijom Digitizer?
Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.