Skip to content

U nedostatku vremena i nemogućnosti da se detaljnije posvetimo iščitavanju svih sadržaja, fotografije su jedan od presudnih faktora koji će potencijalnim klijentima i kupcima prvo privući pažnju. Jednostavno nije moguće zamisliti bilo kakav duži tekst, a da nije ispraćen i adekvatnim fotografijama koje se u marketingu često podrazumevaju. Ipak posvećenost u pronalaženju adekvatnih fotografija koje mogu dodati potpuno novu, kreativnu dimenziju vašem poslovanju svakako neće proći neprimećeno. Za online shop i promociju na društvenim mrežama dobre fotografije su neophodne, a mi ćemo vas ovim tekstom posavetovati kako do njih i da dođete.

 

Kako pronaći fotografije?

Prvo na šta trebate da obratite pažnju jeste kvalitet fotografija. Slike koje pripremate za štampu moraju biti 300dpi (dots per inch) u razmeri 1:1. To su uglavnom fotografije koje ćete koristiti za kataloge, plakate, knjige, časopise itd. Sa druge strane ovakve fotografije mogu biti „preteške“ za website ili društvene mreže pa je potrebno fotografije svesti na 72 ili 96 dpi u dimenzijama koje su prilagođene rezoluciji ekrana (optimum 1920 x 1080px).

how-to-find-a-photo-photo-selection

Napravite plan

Kada krenete sa razvijanjem marketing strategije vrlo je važno da napravite i strategiju kakve su vam fotografije potrebne, odnosno koje fotografije će na najbolji način opisivati vaše proizvode ili usluge. Jedna od grešaka koje se najčešće prave jeste upravo da se fotografije biraju impulsivno i neplanski prema lepoti.

Zato je jako važno da na vreme napravite bazu fotografija koje se stilski poklapaju i na najbolji način opisuju vaš brend tako da jasno „gađaju“ vašu ciljnu grupu. Povedite računa da se boje na fotografijama slažu sa bojama vaših proizvoda ili korporativnog identiiteta i da motivi na fotografijama budu u skladu sa okolnostima u trenutku objave (na primer godišnja doba, važni događaji i praznici i sl.).

Svakako ni jedna baza ne treba da bude konačna već je poželjno da je neprekidno ažurirate u skladu sa rezultatima kakav odziv ima kod vaših klijenta ili kupaca.

Postoji nekoliko izvora uz pomoć kojih ćete ažurirati, odnosno dopunjavati vašu bazu fotografija i bilo bi dobro da znate prednosti i mane svakog od njih.

how-to-find-a-photo-photographer

Profesionalni fotograf

Angažovanje profesionalnih fotografa je ujedno i najbolji izbor. Osim znanja i iskustva kojim će vam pomoći da napravite seriju originalnih i personalizovanih fotografija mogu vam pomoći i svojim idejama. Uz pomoć stručne opreme i poznavanje tehnike napraviće fotografije koje na najbolji način predstavljaju vaše proizvode ili usluge i znatno skraćuju vreme izrade i troškove dizajnera. Dobićete prirodne lifestyle fotografije koje su odmah spremne za upotrebu uz minimalno korišćenje Photoshopa-a ili drugih grafičkih programa.

Ipak ono o čemu treba da vodite računa jeste da su već imali iskustva sa fotografisanjem sličnih proizvoda ili usluga. Saznajte da li su se bavili dokumentarnom ili studijskom fotografijom, jer svakako nisu svi podjednako dobri u fotografisanju hrane, staklene ambalaže, nakita, portreta, atmosfere ili modne kolekcije.

Jedina mana je što ćete angažovanjem profesionalnog fotografa morati da napravite dugoročan plan i osim što je najbolji ujedno je i najskuplji izvor za vašu bazu.

how-to-find-a-photo-stock

Stock fotografije

Možda i prvo što vam pada na pamet kada počnete da sakupljate fotografije jeste internet. Ne preporučujemo vam da fotografije jednostavno random „skinete sa interneta. Osim što se može dogoditi da nisu dovoljno dobrog kvaliteta ovakve fotografije vrlo često imaju autorska prava. Zato je najbolje da fotografije download-ujete sa specijalizovanih sajtova, takozvane stock fotografije.

Jedina od prednosti kod ovakvog izvora fotografija je što možete praviti kratkoročne planove i pronaći puno različitih stilova od različitih autora po povoljnoj ceni, da ne kažemo i free.

Kao i sve što dolazi sa interneta ovakvi sajtovi imaju ogromnu ponudu pa je tako i širok njihov cenovni rang. Od sajtova koji imaju najbolju ponudu ali se ujedno i plaćaju izdvajamo Shutterstock, Adobe stock i 123RF .

Sa druge strane postoje i sajtovi koji imaju nešto slabiju ponudu, ali sa njih možete slobodno download-ovati, a da ne platite ništa. Najbolji sajtovi, barem oni koje mi preporučujemo iz ove grupe su Unsplash, Pexeles, Pixabay i donekle Freepik.

Poslednjepomenuti Freepik je besplatan do određene mere. Ima ograničen broj download-a po danu i nešto slabiju ponudu od premium paketa, koja osim većeg izbora nudi i neograničen broj download-a.

Još jedna od prednosti je što osim fotografija ovi sajtovi nude i slike u opšte, što znači i ilustracije, mockup-ove, piktograme i vektorske radove.

Mana kod ovakvog izvora je što fotografije nisu personalizovane, odnosno nećete naći fotografije koje se konkretno odnose na vaš brend. Za ovu pojavu postoji i poseban izraz u stručnim krugovima: „Suviše su stocky“, odnosno malo upućeniji potrošači znaće da niste previše platili za vaš izvor, pa se ne preporučuje za veće kompanije sa ozbiljnijim marketinškim strategijama.

how-to-find-a-photo-mobile-phone

Mobilni telefon

Poslednji u nizu izvora koji svakako preporučujemo i ni malo ga ne treba potcenjivati je vaš mobilni telefon. I ako možda ne ispunjava sve estetske i grafičke kriterijume u marketinškom smislu može biti podjednako koristan pogotovu kada su u pitanju društvene mreže. „Nespretne“ lifestyle fotografije pomoći će da se vaša ciljna grupa identifikuje sa vašim proizvodom, a vrlo je verovatno da ćete takvom vrstom posvećenosti lakše steći i njihovo poverenje.

Iskustvo sa fotografisanjem vaše porodice, prijatelja ili ljubimca probajte da prenesete i na vaše poslovno okruženje.

Na kraju kreiranje baze fotografija može izgledati zastrašujuće, ali imajte u vidu da u svakom trenutku možete promeniti strategiju i što više isprobavate jasnije ćete stvoriti sliku šta vam najviše donosi rezultate.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    Ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      Ime i Prezime*
      Email*
      Broj mobilnog telefona*
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      Izaberite okvirno vreme sastanka?


        Ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


          Ime i Prezime*
          Email*
          Broj mobilnog telefona*
          Na koji način želite da budete kontaktirani*


          Mobile & Mail.

          Linkovi.