skip to Main Content

Instagram profil je postao jedno veoma moćno marketinško oružje koje prosto morate da koristite u reklamiranju vašeg biznisa. Pročitajte u našem tekstu kako promovisati Instagram profil i kako da ga stavite u službu vašeg biznisa na najbolji i najefikasniji mogući način.

 

Svojevremeno jedan od praćenijih profila na Instagramu je bio profil JiffPom(@JiffPom) koji ima oko 10,4 miliona pratilaca. Ovaj Instagram nalog ne bi bio preterano interesantan da u pitanju nije profil jednog psa.

 

Da, dobro ste čuli. To je Instagram profil posvećen psu.

 

Da biste stekli predstavu popularnosti ovog “Insta-popularnog” psa, napomenućemo samo da je u to vreme ovaj profil imao više pratilaca nego Apple, Amazon i Microsoft zajedno.

 

Brendovi poput Samsunga, Facebook-a nemaju ni približno toliko pratilaca. Dakle pričamo o nekim od najpopulranijih brendova na svetu. Čemu onda mi možemo da se nadamo kada je naš biznis u pitanju?

Kako promovisati Instagram profil?

Srećom za Vaš lokalni biznis, uspeh na Instagramu nije samo jednostavno sakupljanje pratilaca i lajkova. Sve se vrti oko angažovanja. To je ono što dovodi do konverzija i prodaja.

 

Izazov je da sakupljene pratioce, postujući kvalitetan sadržaj na Instagramu, navedemo na angažovanje i interakciju. Samim tim ih prevodeći iz stupnja pratioca u klijente ili kupce.

 

Predstavljamo Vam ovih 11 saveta kako promovisati Instagram profil, povećati angažovanje pratilaca i stimulisati prodaju.

1. Učestvujte, učestvujte, učestvujte

Instagram, kao i bilo koja druga društvena platforma je zajednica.

 

Kao što je Vaš biznis cenjeni član lokalne zajednica, isto tako želite da budete ugledni i poštovani član Instagram zajednice.

Ovo će vam pomoći da zadobijete pratioce željne interakcije sa vašim sadržajem.

 

Postovanje dobrih slika i videa na Instagram nalog nije dovoljno samo po sebi!

 

Da bi ste zadobili reputaciju u Instagram zajednici, zapratite influensere i druge brendove (čak i direktne konkurente) i uključite se u konverzaciju koju oni započinju i angažujte se oko njihovog sadržaja.

 

Morate uložiti angažovanje da bi ste isto zadobili kada je vaš sadržaj u pitanju.

 

A kada vaši pratioci prokomentarišu vaš post, aktivno se uključite u prepisku odgovarajući na njihova pitanja, zabrinutosti, pohvale…

2. Ojačajte vašu Instagram zajednicu

Jedan od načina da ojačate reputaciju svog biznisa i osnažite Instagram nalog je da repostujete sadržaj koji su objavili vaši lokalni pratioci, drugi biznisi u vašoj oblasti ili neke lokalne slavne ličnosti.

 

Ne samo da će pojedinci čiji ste sadržaj podelili biti zadovoljni, već će to primetiti svi vaši pratioci.

 

Podrudite se da imate ljudskiji, empatičan pristup prema drugim članovima zajednice. Kao i u stvarnom svetu, i interenet zajednice funkcionišu na istim principima.

 

Drugim rečima vašu kompaniju će početi da doživljavaju kao prijateljski nastrojenog komšiju, a ne kao nekoga ko pokušava nešto da im proda.

 

Ova strategija nije samo efikasna u građenju dobre reputacije u zajednici, već vam takođe štedi vreme u kreiranju originalnog i jedinstvenog sadržaja. Naravno pre toga obavezno tražite dozvolu i tagujte Instagram nalog korisnika čiji sadržaj objavljujete.

3. Budite dosledni u održavanju identiteta brenda

Iako je Instagram platforma koja podrazumeva zaseban nastup na njoj, kojim pokušavate da ostvarite različite markantinške ciljeve, moguće i različite u odnosu na vase druge društvene mreže, ipak je neophodno da postoji jedna dosledna crta koja povezuje sve vaše naloge, naročito kada su u pitanju ton i način na koji vaš brend nastupa.

 

Večina vaših klijenata vas vrlo verovatno prati na više, ako ne i na svim kanalima. Ukoliko vaš nastup na svakom od ovih kanala nije dosledan, to može zbunjujuće da deluje na vaše klijente.

U konkretnom slučaju ako se vaša Instagram persona razlikuje od tona na vašem web sajtu, Facebook stranici, ili vaših zaposlenih, onda se izlažete velikom riziku da zbunite vaše klijente.

4. Izbegavajte blanket posting

Blanket posting podrazumeva da izbegavate da kositite isti sadržaj i poruku na različitim platformama. Zašto?

 

Opasnost je u tome što će klijenti koji vas prate na različitim društvenim mrežama biti praktično spamovani istim sadržajem. Tada vaš sadržaj prestaje da bude interesantan, šta više postaje dosadan, čak i iritirajući. Zapamtite, svaki kanal je drugačiji, i tako mu treba i pristupati.

 

Ovakav način postovanja opravdan je samo u određenim situacijama. Ukoliko na primer organizujete neki događaj, ili izbacujete novi proizvod i želite da što veći broj ljudi sazna o tome u što kraćem vremenskom roku.

 

U svakom drugom slučaju svaka dobra promocija nikako ne podrazumeva klasičnu copy paste varijantu, već svakom kanalu treba pristupati na adekvatan način, prilagodjen toj platformi.

5. Zadovoljne mušterije su najbolja reklama

S obzirom da je Instagram pre svega vizuelna platforma, on je savršeni kanal za prikazivanje vaših mušterija sa vašom robom.

 

Postovanjem slika na kojim su vaše mušterije sa vašim proizvodima, omogućujete novim potencijalnim klijentima da se sažive sa proizvodom i da vizealizuju proizvod u konkretnim životnim situacijama. Ovo će osnažiti opštu vrednost vašeg Brenda i ohrabriti druge da kupe od vas.

 

Fotografije na popularnim i prepoznatljivim lokalnim destinacijma učiniće da klijenti postanu familijarni i prisni sa vašim brendom. Ovo je naročito izraženo sa često posećivanim i in lokalitetima.

6. Neka vam trendovi kažu kako promovisati Instagram profil

Praznici su uvek tema u trendu i biznisi dugo vremena koriste ove dane kako bi podstakli klijente praznično motivisanim porukama. Međutim isto tako postoje i druge teme čija popularnost može biti veoma važna kada kreirate motivišući sadržaj.

Da bi ste bili u toku sa trendovima u vašem okruženje neophodno je da pratite vesti, lokalne događaje, čak i praznike specifične samo za vašu zajednicu. Iz ovog razloga je pametno da pratite i druge biznise, lokalne slavne ličnosti i druge uobličitelje javne misli, pošto prateći njihove Instagram naloge možete dobiti inspiraciju i ideju o tome šta je u trendu i na koje ključne reči treba obratiti pažnju.

 

Postoje naravno i teme koje je bolje da zaobilazite. Vesti o tragičnim događajima ili neke kontroverzne teme su stvari koje je najbolje da ostavite na miru, pošto vam mogu doneti više štete nego koristi. Svakako nećete da neko pomisli da želite da zaradite na tuđoj nesreći.

7. Fokusirajte se na lokalne hashtag-ove

Kada pričamo o hashtag-ovima ima mnogo sličnosti između njih i SEO ključnih reči.

 

Da bi ste optimizovali vaše hashtag-ove za vašu Instagram stranu, trebalo bi da se fokusirate na lokalne hashtag-ove.

 

Ovo će omogućiti ljudima u vašoj oblasti da pronađu vaše postove i vaš biznis preko lokalizovanih hashtag-ove. Pokušajte da umesto uopštenih hashtag-ove koristite u njima i vašu lokaciju ili naziv vašeg biznisa.

 

Ukoliko na primer vodite frizerski salon u Beogradu , svakako želite da se sadržaj vašeg Instagram profila pojavljuje u pretrazi za konkretne termine. Stoga bi trebalo da pokušate sa tehashtag-ovima kao što su #Frizerskisalonbeograd ili #Beogradfrizer.

 

Suština ovog optimizovanja je da procenite koliko usko treba da targetirate kada je u pitanju lokalna pretraga. Ovo ćete najbolje uraditi ukoliko dobro istražite koji su najbolji hashtag-ovi u vašoj oblasti.

8. Ubacite link u Instagram profil

Iako ovo izgleda kao očigledna stvar, zapamtite da je neophodno da na biznis strani u bio odeljku vaš Instagram profil ima i link.

 

Instagram story je postao možda i najpopularniji deo ove platofrme. Za naloge sa preko 10000 pratilaca Story postaje i te kako važan zato što omogućava da u njega ubacite i link ka vašem sajtu. Kako da najbolje iskoristite Instagram Story za biznis pročitajte ovde.

 

Ovo je vrlo bitan segment vašeg nastupa na Instagramu, jer će vaši pratioci moći direktno sa vašeg naloga da posete vaš sajt, obave konverziju ili neki drugi vid interakcije sa vašim brendom.

 

Ne bi bilo s goreg da ubacite i informacije o vašim drugim društvenim mrežama, a od krucijalne važnosti je da ubacite i fizičku adresu vašeg biznisa, kako bi potencijalni klijenti mogli da vas pronađu.

9. Stvarajte profesionalni, kreativni sadržaj

Ovo možda  nije potrebno posebno naglasiti, ali ipak postoji mnogo poslovnih strana na Instagramu koji postavljaju fotografije i videe lošeg kvaliteta, mutne ili loše ukomponovane. Ovo je veoma važan segment u odgovoru na pitanje kako promovisati Instagram profil.

 

Imajte na umu da je Instagram pre svega vizuelna platforma, dakle slika je ono što na prvom mestu privlači pažnju. Nemojte štedeti na kvalitetnoj opremi za fotografisanje ili pravljenje video snimaka, čak razmislite o angažovanju profesionalaca u ovoj oblasti.

 

Ovo je od naročite važnosti ukoliko delite fotografije vaših proizvoda. Želite da pratioci vide vaš proizvod i da mogu da zamisle kako ga koriste (setite se odeljka o zadovoljnim mušterijama).

 

Ukoliko su fotografije lošeg kvaliteta ne samo da ćete odbiti potencijalne klijente, već mnogi mogu pomislite da su i vaši proizvodi istog kvaliteta kao i fotografije.

10. Ne zaboravite geotag na vašim postovima

Ovo je još jedna od strategija koje lokalni biznisi često previde ili zanemare kada vode Instagram nalog.

 

Ukoliko želite da vaši pratioci mogu da pronađu vaš posao, onda svakako to treba i da im saopštite. Opcija korišćenja gaotag-a na svakom postu vam svakako ovo u mnogome olakšava.

 

Kada korisnik klikne na link prikazuje mu se mapa sa tačnom lokacijom vašeg biznisa. Takođe vidi i propratne sadržaje lokacije na kojoj se nalazite. Ovo u mnogome olakšava potencijalnim klijentima da vas pronađu.

 

Nekada je pametnije obeležiti i širu oblast, a na isključivo tačnu lokaciju vašeg biznisa. Na ovoj način vaš sadržaj može biti prezentovan i osobama koje su na Instagramu tražile lokaciju na kojoj se nalazite.

11. Konstantno pratite i merite učinak vaših napora

Ponašanje i stavovi vaših klijenata se menjaju, što znači da i vaši Instagram pratioci menjaju svoje afinitete.

 

Uvek pratite koji vaš sadržaj je privukao najveću pažnju, i koji postovi su doveli do najvećeg broja lajkova, komentara ili deljenja sadržaja.

Ukoliko postoji mogućnost, postavite pitanje klijentima koje ste zadobili putem Instagrama, šta je to što je privuklo njihovu pažnju. Uvid u ove podatke može biti od velikog značaja za vas. Neka vam vaši klijenti pomognu u tome kako promovisati Instagram profil. Bolju informaciju od njihove nećete dobiti.

Zaključak

Uspešan Instagram nalog u našoj Digitalnoj eri jedan od suštinskih stvari za svaki lokalni biznis. Sa preko milijardu mesečno aktivnih korisnika od kojih je polovina aktivna svakodnevno, Instagram je zlatni rudnik za privlačenje klijenata.

 

I pre nego li počnemo da balavimo nad ovim brojkama, setimo se priče sa početka ovog teksta. Vaši pratioci su živi ljudi koji se kriju iza ovih brojki, i koi žele da budete deo njihove zajednice.

 

Što više vrednog sadržaja proizvedete i podelite sa vašim pratiocima, to će veći biti vaš organski reach i uticajnija interakcija sa vašim pratiocima. Ovo je najbolji savet kako promovisati Instagram profil i unaprediti biznis.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

 

Made by Mladen Manojlović – CEO @Digitizer