Skip to content

Trendovi na društvenim mrežama se bez sumnje stalno menjaju. Bilo da se radi o novinama na društvenim mrežama, novim društvenim mrežama ili promenam u algoritmima, strategiji, ili statistikama, ljudi iz sveta digitalnog marketinga i vlasnici preduzeća moraju stalno biti u toku i informisati se, a najbolji način za to je upravo ovaj. Čitajući najbolje blogove o novinama koje se uvode, ali i podsećajući se najosnovnijih termina, bez kojih nijedna statistika ne bi imala smisao.

Osnovna terminologija na Instagramu i Facebook-u

Facebook i Instagram su dve najpopularnije društvene mreže. Kako za pojedinačne korisnike tako i za sve velike kompanije. Zanimljiva stvar kod ovih društvenih mreža je njihova statistika koju pružaju i njihova terminologija.

Facebook i Instagram terminologija i statistika nam omogućavaju uvod u različite podatke koji su nam od velikog značaja prilikom trajanja kampanja. Svi podaci su nam dostupni rateći tok kampanje, od početka pa do njenih finalnih rezultata.

Šta je to REACH – DOSEG?

Reach ili doseg se odnosi na ukupan broj ljudi tj. naloga koji su videli Vašu reklamu ili objavu. Što znači da ako imate reach od 250 na nekoj objavi, znači da je tu objavu videlo upravo 250 ljudi.

Reach se deli u 3 kategorije a to su:

1.Organski reach broj ljudi koji su prirodnim putem videli Vašu objavu u svom news feedu.

2.Viralni reach broj ljudi koji su videli Vašu objavu zato što je neko iz njihove liste prijatelja imao interakciju sa njom.

2.Plaćeni reach broj ljudi su videli Vašu objavu kao reklamu koju ste upravo Vi sponzorisali.

Reach je statistika od velikog značaja i upravo na nju treba obratiti pažnju. Preko reach-a proveravate da li je Vaša objava zaista dobra. Ukoliko objava ima veliki reach, a mali broj interakcija to je znak da nešto ne valja i da se ljudima baš i nije svidela Vaša objava.

Sada kada znate koji sve tipovi reach-a postoje, pitanje je kakav reach je zapravo najbolji? Odgovor je jednostavan. Organski reach je od najvećeg značaja. Razlog za to je što upravo sam Facebook gleda organski reach u prva 3 sata objavljivanja posta i preko njega pušta objavu ljudima u News feed.

Šta je to IMPRESSION – PRIKAZ?

Impression ili prikaz se zapravo odnosi na broj ekrana na kojim je Vaša objava prikazana. To takođe znači da ukoliko jednom korisniku Vaša objava izađe 450 puta na ekranu svaki put se računa i to kao 450 impression-a.

Mnogi mešaju reach i impression ali razlika je očigledna. Reach je zasnovan na broju jedinstvenih korisnika, dok se u impression računa svaki put kad neko vidi objavu. Samim tim impression je uvek veći od reach-a.

Šta je to ENGAGEMENT – INTERAKCIJA?

Engagement ili interakcija se razlikuje na Instagram-u i Facebook-u

Na Instagram-u u engagement spadaju:

1.Lajkovi – broj lajkova na Vašoj objavi

2.Komentari – broj komentara na Vašoj objavi

3.Prosleđivanje objave – broj koliko je puta Vaša objava prosleđena putem instagram directa

4.Čuvanje objave – broj koliko puta je Vaša objava sačuvana

Na Facebook-u u engagement spadaju:

1.Lajkovi – broj lajkova na Vašoj objavi

2.Komentari – broj komentara na Vašoj objavi

3.Šerovi – broj koliko puta je Vaša objava podeljena od strane drugog korisnika

4.Klikovi – postoje dve vrste klikova, prva je post klikovi ona se računa kada neko prosto klikne na Vašu objavu, a druga se zove link klikovi i to su posebne objave koje sadrže neki link i upravo ova statistika nam omogućava da vidimo tačan broj ljudi koji je kliknulo na taj link i otišlo tamo gde ste ga uputili.

Takođe postoji i negativni engagement koji se događa ukoliko neki korisnik sakrije Vašu objavu, unlike-uje Vaš post ili ga prijavi kao spam.

Engagement rate i zašto je on bitan?

Na Facebook-u Engagement rate predstavlja odnos broja interakcija i reach-a, pomnožen sa brojem 100, kako bi se dobio procenat, odnosno verovatnoća interakcije na odredjenoj objavi ili za odredjeni period.

Dok je na Instagram-u to odnos interakcije i broja pratilaca. Ovo je najverovatnije i najvažnija stavka, jer upravo po njoj vidimo koliko se zaista ljudima svidja objava. Što je veći engagement rate, to publika ima veću interakciju sa objavom. Takođe Facebook i Instagram upravo preko engagement rate-a puštaju organski reach, o kome je bilo reči na početku teksta.

Što se tiče Instagram-a ne postoji zvanična engagement formula, ali možete upotrebiti jednu od dole predloženih, u zavisnosti od toga za šta je koristite.

I Facebook i Instagram imaju dosta toga da ponude kada je u pitanju Internet marketing. Dakle, iskoristite obe platforme! Zapamtite da neke vrste oglasa bolje funkcionišu na jednoj platformi, a neke na drugoj. Takođe, ukoliko su Vam mlađi korisnici ciljna grupa tada je akcenat na Instagram-u, a za starije generacije na Facebook-u. Postoje mnoge mogućnosti i strategije koje možete koristiti.

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Andrej Jovanović –  Account Manager @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.