Instagram je potvrdio da bi uskoro mogao omogućiti korisnicima da objavljuju Instagram Reels do 10…
Trendovi na društvenim mrežama se bez sumnje stalno menjaju. Bilo da se radi o novinama na društvenim mrežama, novim društvenim mrežama ili promenam u algoritmima, strategiji, ili statistikama, ljudi iz sveta digitalnog marketinga i vlasnici preduzeća moraju stalno biti u toku i informisati se, a najbolji način za to je upravo ovaj. Čitajući najbolje blogove o novinama koje se uvode, ali i podsećajući se najosnovnijih termina, bez kojih nijedna statistika ne bi imala smisao.
Osnovna terminologija na Instagramu i Facebook-u
Facebook i Instagram su dve najpopularnije društvene mreže. Kako za pojedinačne korisnike tako i za sve velike kompanije. Zanimljiva stvar kod ovih društvenih mreža je njihova statistika koju pružaju i njihova terminologija.
Facebook i Instagram terminologija i statistika nam omogućavaju uvod u različite podatke koji su nam od velikog značaja prilikom trajanja kampanja. Svi podaci su nam dostupni rateći tok kampanje, od početka pa do njenih finalnih rezultata.
Šta je to REACH – DOSEG?
Reach ili doseg se odnosi na ukupan broj ljudi tj. naloga koji su videli Vašu reklamu ili objavu. Što znači da ako imate reach od 250 na nekoj objavi, znači da je tu objavu videlo upravo 250 ljudi.
Reach se deli u 3 kategorije a to su:
1.Organski reach – broj ljudi koji su prirodnim putem videli Vašu objavu u svom news feedu.
2.Viralni reach – broj ljudi koji su videli Vašu objavu zato što je neko iz njihove liste prijatelja imao interakciju sa njom.
2.Plaćeni reach – broj ljudi su videli Vašu objavu kao reklamu koju ste upravo Vi sponzorisali.
Reach je statistika od velikog značaja i upravo na nju treba obratiti pažnju. Preko reach-a proveravate da li je Vaša objava zaista dobra. Ukoliko objava ima veliki reach, a mali broj interakcija to je znak da nešto ne valja i da se ljudima baš i nije svidela Vaša objava.
Sada kada znate koji sve tipovi reach-a postoje, pitanje je kakav reach je zapravo najbolji? Odgovor je jednostavan. Organski reach je od najvećeg značaja. Razlog za to je što upravo sam Facebook gleda organski reach u prva 3 sata objavljivanja posta i preko njega pušta objavu ljudima u News feed.
Šta je to IMPRESSION – PRIKAZ?
Impression ili prikaz se zapravo odnosi na broj ekrana na kojim je Vaša objava prikazana. To takođe znači da ukoliko jednom korisniku Vaša objava izađe 450 puta na ekranu svaki put se računa i to kao 450 impression-a.
Mnogi mešaju reach i impression ali razlika je očigledna. Reach je zasnovan na broju jedinstvenih korisnika, dok se u impression računa svaki put kad neko vidi objavu. Samim tim impression je uvek veći od reach-a.
Šta je to ENGAGEMENT – INTERAKCIJA?
Engagement ili interakcija se razlikuje na Instagram-u i Facebook-u
Na Instagram-u u engagement spadaju:
1.Lajkovi – broj lajkova na Vašoj objavi
2.Komentari – broj komentara na Vašoj objavi
3.Prosleđivanje objave – broj koliko je puta Vaša objava prosleđena putem instagram directa
4.Čuvanje objave – broj koliko puta je Vaša objava sačuvana
Na Facebook-u u engagement spadaju:
1.Lajkovi – broj lajkova na Vašoj objavi
2.Komentari – broj komentara na Vašoj objavi
3.Šerovi – broj koliko puta je Vaša objava podeljena od strane drugog korisnika
4.Klikovi – postoje dve vrste klikova, prva je post klikovi ona se računa kada neko prosto klikne na Vašu objavu, a druga se zove link klikovi i to su posebne objave koje sadrže neki link i upravo ova statistika nam omogućava da vidimo tačan broj ljudi koji je kliknulo na taj link i otišlo tamo gde ste ga uputili.
Takođe postoji i negativni engagement koji se događa ukoliko neki korisnik sakrije Vašu objavu, unlike-uje Vaš post ili ga prijavi kao spam.
Engagement rate i zašto je on bitan?
Na Facebook-u Engagement rate predstavlja odnos broja interakcija i reach-a, pomnožen sa brojem 100, kako bi se dobio procenat, odnosno verovatnoća interakcije na odredjenoj objavi ili za odredjeni period.
Dok je na Instagram-u to odnos interakcije i broja pratilaca. Ovo je najverovatnije i najvažnija stavka, jer upravo po njoj vidimo koliko se zaista ljudima svidja objava. Što je veći engagement rate, to publika ima veću interakciju sa objavom. Takođe Facebook i Instagram upravo preko engagement rate-a puštaju organski reach, o kome je bilo reči na početku teksta.
Što se tiče Instagram-a ne postoji zvanična engagement formula, ali možete upotrebiti jednu od dole predloženih, u zavisnosti od toga za šta je koristite.
I Facebook i Instagram imaju dosta toga da ponude kada je u pitanju Internet marketing. Dakle, iskoristite obe platforme! Zapamtite da neke vrste oglasa bolje funkcionišu na jednoj platformi, a neke na drugoj. Takođe, ukoliko su Vam mlađi korisnici ciljna grupa tada je akcenat na Instagram-u, a za starije generacije na Facebook-u. Postoje mnoge mogućnosti i strategije koje možete koristiti.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Andrej Jovanović – Account Manager @Digitizer