fbpx

Kako upotrebljavati hashtag-ove

Verovatno nije teško pretpostaviti da je većina ljudi upoznata sa osnovnom idejom hashtag-ova. Hashtag se koristi u postovima na društvenim mrežama kako bi se mogle pretraživati po temama. Ali poznavanje koncepta svakako nije isto što i razumevanje. Važno je da razumeti kako ih pravilno koristiti i kako na svakoj od platformi na kojoj se upotrebljavaju.

Hashtag je način organizovanja i sortiranja sadržaja društvenih mreža. Možete ga koristiti na svakoj od društvenih mreža da biste pronašli teme koje vas zanimaju. Takođe možete pretraživati i preko Google-a.

image004

Iz perspektive korisnika, hashtag-ovi se koriste za kategorizaciju sadržaja, što olakšava otkrivanje novih ili srodnih članaka i uvida. Stoga, kada se pogrešno koriste, ljudi koji traže novi sadržaj moraju da kopaju kroz nerelevantan, pogrešno kategorizovan sadržaj,  kako bi došli do onoga što zapravo traže. Ne želite da ovo loše korisničko iskustvo bude povezano sa vašim brendom!

 

Kada se koriste nepravilno mogu da imaju negativan uticaj na vaš engagement.

Ipak, kada je u pitanju Instagram priča se malo razlikuje. Što više hashtag-ova koristite, imaćete više engagment-a.

 

Oni svakako donose više koristi kada znate šta radite.  Njihovo korišćenje na postu je zaista jednostavno. Prosto dodavanje znaka # ispred jedne reči ili fraze, bez razmaka ili interpunkcije. Takođe možete uključiti i brojeve. Ispisivanje hashtag-a je dovoljno jednostavno, ali postoje neke suptilne nijanse kojih bi trebalo da budete svesni kako bi iz njih izvukli maksimum.

DIGITIZER copy

Evo nekoliko opštih saveta:

  • Nemojte se zaletati koristeći hashtag na svakih nekoliko reči. 
  • Broj hashtag-ova koji se mogu koristiti zavisi od platforme koju koristite, ali u većini slučajeva, jedan ili dva mogu imati dovoljno veliki uticaj.
  • Neka vaši hashtag-ovi budu  kratki i upečatljivi, umesto da pokušavate da koristite mnogo reči u jednoj oznaci.   
  • Ne pokušavajte da budete previše pametni ili neobični. Ako izaberete oznaku koju niko ne traži, nećete imati previše koristi od vašeg marketinga.     
  • Upotreba hashtag-ova koji su detaljni i specifični će dovesti do boljih rezultata od onih širokih ili opštih. Oni pre mogu dovesti do toga da vaš sadržaj bude izgubljen u moru nepovezanog sadržaja.     
  • Ne pokušavajte da forsirate hashtag-ove za svaki post. Umesto toga, koristite ih samo kada dodaju vrednost vašem postu i postoji verovatnoća da će stimulisati razgovor i interakciju.   
  • Hashtag-ovi se mogu koristiti i za istraživanje konkurencije. Pretražujte pomoću njih i otkrićete relevantan sadržaj vezan za vašu temu.
image005

Svi se slažemo da je primarni cilj da naš post ili reklamu predstavimo što većem auditorijumu potencijalnih klijenata. Suština je pokušati da razmišljate na jedinstven način o problemima i mogućnostima s kojima se suočavate i kako sve možete dosegnuti do klijenata. 

Pokušajte da se stavite u poziciju klijenata. Šta je ono što bi njih moglo da zanima. Koji su to termini koje oni verovatno koriste na društvenim mrežama, prevashodno na Instagram-u. Od velike pomoći u ovom slučaju može da bude pravljenje profila vašeg potencijalnog klijenta (buyer persona). Ako se potrudimo da što bolje shvatimo potrebe i nastrojenja potencijalnih klijenata, svakako možemo očekivati i bolje rezultate.

Postoji mnogo načina za pronalaženje najboljih hashtag-ova za vaše poruke, a oni će se razlikovati na različitim postovima.

DIGITIZER

Da, hashtag-ovi mogu biti malo zbunjujući, ali pokušajte da sebi olakšate i uprostite stvari. Za početak napravite kratku listu  na telefonu ili računaru koju možete da kopirate i ubacite u postove. Uz malo istraživanja i što ih više budete koristili uvidećete koji su hashtag-ovi relevantni za vas i vašu zajednicu i počećete da proširujete svoj “vokabular”. Uskoro će to biti druga priča i videćete koliko brzo krug vaših pratilaca može da naraste.

Naš kreativni tim je tu da vam pruži pomoć u osmišljavanju nastupa na društvenim mrežama. Kontaktirajte nas već danas!

INSTAGRAM FOR BUSINESS 5

Made by Andrej Jovanović –  Account Manager @Digitizer