skip to Main Content

Nesporno je da video sadržaji postaju sve popularniji sadržaj na internetu i da imaju sve veći uticaj u odnosu na ostali sadržaj. Upravo su kratki video zapisi postali najpopularniji kada su u pitanju društvene mreže, a Tik Tok je svojom pojavom napravio revoluciju kada je u pitanju ovaj fromat sadržaja. Naravno da je bilo pitanje trenutka kada će se i ostali giganti uključiti u trku za osvajanjem udela na ovom tržištu, te je tako Instagram izbacio Reels, dok je YouTube uveo Shorts. U borbi za što veću popularizaciju svog sadržaja YouTube počinje da svakog meseca nudi novčane podsticaje za stvaranje najboljeg sadržaja na YouTube Shorts. YouTube Shorts fond od 100 miliona USD biće distribuiran tokom 2021.-2022.

 

Šta je YouTube Shorts fond?

YouTube Shorts fond koji će se distribuirati mesečno do kraja 2022. godine postaje prvi način da se zaradi od kreiranja Shorts sadržaja. “Budući da su Shorts nov način gledanja i stvaranja na YouTube-u, uvodimo nov način za unovčavanje i nagrađivanje autora za njihov sadržaj“, kako kažu iz YouTube-a.

YouTube Shorts fond za monetizaciju je neverovatnih 100 miliona dolara

Sada svi mogu da dobiju novac za pravljenje YouTube Shorts snimaka, bilo da imaju redovan nalog ili su deo YouTube partnerskog programa. Trenutno nisu jasni kriterijumi za određivanje na koji način će Shorts snimci zasluživati novčane nagrade. Evo trenutno dostupnih informacija kako funkcioniše YouTube Shorts fond.

 

Ko može da učestvuje?

Korisnici ne moraju da se prijave da bi ispunjavali uslove za dobijanje nagrade. YouTube će kontaktirati kreatora čiji su Shorts snimci dobili najviše angažmana i pregleda kako bi ih nagradili za njihov doprinos. Jedini kriterijum potreban za razmatranje je da sadržaj mora biti originalan i da se pridržava smernica YouTube zajednice. Takođe će od ovih autora biti tražene povratne informacije kako bi mogao da se poboljšava doživljaj proizvoda.

YouTube Shorts fond za monetizaciju je neverovatnih 100 miliona dolara

YouTube je uveo novu funkciju koja će omogućiti da se remiksuje zvuk sa video snimaka na YouTube-u – što uključuje milijarde video zapisa – što će biti mogućeno svima koji imaju pristup YouTube alatkama za stvaranje Shorts videa. Ovo znači da ćete sadržaj koji volite da gledate na YouTube-u moći da iskoristite u kreativne svrhe i da mu pomognete da pronađe novu publiku. Kreatori naravno imaju kontrolu nad svojim sadržajem i uvek mogu da onemoguće ukoliko ne žele da njihov video zapis dugog formata bude korišćen u ove svrhe.

YouTube Shorts fond je kratkoročni prvi korak ka unovčavanju za ovaj novi format sadržaja. Monetizacija Shorts sadržaja će ubuduće biti jedan od glavnih prioriteta YouTube-a i na tome se aktivno radi. Kada se program monetizacije na kraju pokrene, biće dizajniran posebno za YouTube Shorts.

S obzirom da je preko 30 milijardi dolara isplaćeno autorima, umetnicima i medijskim kompanijama tokom poslednje 3 godine od stane YouTube-a, Shorts-i su svakako još jedna prilika da unovičite svoju kreativnost i originalnost .

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: blog.youtube

YouTube Shorts fond za monetizaciju je neverovatnih 100 miliona dolara

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer