Skip to content

Ukoliko ste stariji od 40 godina postoji velika verovatnoća da uopšte ne znate šta je TikTok. To je platforma za deljenje video sadržaja u trajanju do 60 sekundi i pretenduje da postane najbrže rastuća društvena mreža na svetu. Glavna korisnička grupa ove društvene mreže su osobe u starosnoj dobi između 16 i 24 godine.

Neverovatna statistika i napredak TikTok-a

Neverovatna statistika koja prati TikTok pokazuje da vremenom ova aplikacija postaje sve veći hit u celom svetu, a ne samo u Kini gde je prvobitno nastala i doživela prvu popularnost.

Mesečni broj korisnika

TikTok je predstavljen u septembru 2016. godine, a nakon tri godine od njegovog predstavljanja slobodno možemo reći da je njegova popularnost eksplodirala. Za sada ima preko 500 miliona aktivnih korisnika širom sveta, što ga stavlja ispred poznatih društvenih mreža kao što su: Twitter, Linkedin, Pinterest i Snapchat.

Kako bi imali bolju predstavu o tome kakav je ovo napredak za period od 3 godine u odnosu na druge platforme tog tipa, najbolje je da uporedimo sa statistikom nekih drugih društvenih mreža. Kako bi stigao do ovolikog broja korisnika Facebook-u je bilo potrebno 4 godine, a Instagram-u čak 6 godina, što je duplo više vremena.

Popularnost aplikacije

TikTok je u top 5 na listi najpreuzimanijih aplikacija u 2019. godini sa oko 180 miliona preuzimanja, što je rast od oko 70% u odnosu na 2018. godinu. Još jedan zanimljiv podatak je da je da je ovo jedina aplikacija u top 5 koja nije u vlasništvu Facebook-a

Pored toga, TikTok je aplikacija koja je najviše puta preuzeta u Apple App store sa više od 33 miliona preuzimanja.

TikTok je potpuni hit kod mlađih generacija

TikTok je zaista pun pogodak kada je u pitanju druženje sa mladim svetom. 41% korisnika ove društvene mreže ima između 16 i 24 godine. 

Potpuni hit kod mladih, a starije generacije nisu ni čule za njega. Možda se pitate kako i zašto? Za početak popularnost kod mlađih generacija može se objasniti činjenicom da su kreatori aplikacije od samog početka odlučili da izaberu mlađe od 18. godina kao svoju ciljnu grupu. 

Na neki način možete se reći da su tvorci aplikacije mlađu generaciju razumeli na bolji način od konkurentskih aplikacija. Sa određenom ciljnom grupom od samog početka, razumeli su navike i sklonosti ove starosne grupe, zbog čega su stvorili aplikaciju za društvene mreže koja svojoj publici pruža upravo ono što traže.

Šta je to što izdvaja TikTok?

Kako to da je baš ova aplikacija doživela toliki skok popularnosti i šta je to što baš nju razlikuje? Odgovor je u ciljnoj grupi za koju je ova aplikacija i pravljena. Tvorci TikTok-a su odlično istražili svoju ciljnu grupu i šta je aktuelno i privlačno baš njoj.

U osnovi, korišćenjem veštačke inteligencije omogućava se da filteri prate lice tokom celog snimka, kao i  prikazivanje poželjnog sadržaja u feed-u, ova aplikacija je u mogućnosti da korisnicima pruži upravo ono što žele i što ih zanima. To je ono što izdvaja TikTok i donosi mu brojne korisnike.

Content na TikTok-u

Zanimljivi content je taj koji pravi glavnu razliku i to je ono što izdvaja ovu platformu.

Ovo je platforma na kojoj je moguće objavljivati samo video snimke. Glavna stvar su brojni filteri i razna muzika koji mogu da prate snimak.

Na taj način svaki korisnik TikTok-a postaje “ekspert” za video montažu i svaki video dobija na dodatnoj zanimljivosti zbog filtera i muzike koje sami birate.

Postoji nekoliko stvari koje su posebno zastupljene na TikTok-u, kao što su smešni video snimci, čelendži i koreografija uz imitaciju pevanja.

Čelendži su posebno zanimljivi i oni vrlo lako mogu postati viralni širom sveta. Čelendž funkcioniše na specifičan način jer svaki korisnik koji ga izvodi koristi istu muziku i iste pokrete na snimku. Zanimljivo je to što čelendži u sebi uglavnom sadrže sve više stvari odjednom, koristi se muzika uz koreografiju neretko i filter za lice i naravno kao i sve na TikTok-u uglavnom su to smešni video snimci.

Da li TikTok može da služi za marketing?

Šta ova platforma može da ponude kada je digitalni marketing u pitanju? Što se tiče sponzorisanih objava u ovom trenutku još uvek traje faza testiranja. U Americi i Evropi trenutno postoji mogućnost sponzorisanja objava, ali nema mogućnosti dovođenja na profil. 

TikTok je trenutno dobar za reklamiranje aplikacija, jer postoji mogućnost da se uz pomoć samo jednog klika nađete u Google ili App storu i preuzmete aplikaciju.

Naravno svi Influenseri mogu primenjivati tehnike marketinga koje se primenjuju i na ostalim društvenim mrežama kao što su YouTube i Instagram, koje su isplative samo ako vaš proizvod odgovara većinskom delu njihove publike.

TikTok je pre svega društvena mreža osmišljena zbog zabave i smešnih video snimaka, baš tako je i koristi velika većina korisnika.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Made by Andrej Jovanović – Account Manager @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top