Skip to content

U duhu velikih previranja oko što veće zaštite privatnosti podataka korisnika interneta Google najavljuje nekoliko ažuriranja koja će vlasnicima veb sajtova i oglašivačima pružiti relevantne podatke kada kolačići nisu dostupni. Jedna od tih novina je da će Google analitika uskoro moći da prikuplja podatke pomoću mašinskog učenja. Ova nova rešenja kreirana su da pomognu oglašivačima kada nisu u mogućnosti da koristi kolačiće, tako što uvodi nove načine za merenje konverzija i prikazivanje korisnih uvida pretrage uz poštovanje Consent Mode-a (režim saglasnosti).

 

Google analitika bez kolačića

Google analitika će uskoro koristiti mašinsko učenje da bi poboljšala razumevanje oglašivača o ponašanju potencijalnih kupaca, sa kolačićima ili bez njih. Ovo proširenje mogućnosti mašinskog učenja dodato je još prošle godine u Google analitiku, što joj omogućava da prikaže relevantne marketinške uvide, poput verovatnoće da kupci izvrše kupovinu.

natpis google analytics ispod koga je krivulja grafikona

Google-ovi napredni modeli mašinskog učenja biće prošireni na izveštavanje o ponašanju u Analitici. Ovi modeli će popuniti praznine u podacima kada kolačići nisu dostupni. Pomoću ovih podataka oglašivači će imati potpuniji uvid u kretanje posetioca na sajtu i moći će da koriste te uvide za poboljšanje kampanja. Google kaže da će se mašinsko učenje koristiti kada je to potrebno, bilo da su kolačići dostupni ili ne.

 

Šta je Consent Mode?

” Consent Mode (Režim saglasnosti), koji je trenutno u beta verziji omogućava da prilagodite ponašanje Google tag-ova na osnovu statusa pristanka vaših korisnika. Možete navesti da li je odobren pristanak za kolačiće u Analitiici ili Google oglasima. Google-ovi tag-ovi će se dinamički prilagoditi, koristeći alate za merenje u određene svrhe samo kada korisnik da saglasnost”, kažu iz Google-a.

Režim saglasnosti prilagođava način rada Google tag-ova na osnovu izbora saglasnosti korisnika za kolačiće za oglase ili kolačiće za analitiku. Kada korisnici ne pristanu na kolačiće, režim saglasnosti će koristiti modelovanje konverzije da bi  omogućilo praćenje u proseku više od 70% Click-To-Conversion, koji vam omogućavaju da pratite korisnike sajta koji su preduzeli neku konkretnu radnju kao što je kupovina, dovršavanje registracije ili na primer preuzimanje nekog fajla.

“Modelovanje konverzije koristi mašinsko učenje za analizu podataka koji se mogu uočiti i istorijskih trendova, kako bi se kvantifikovao odnos između saglasnih i nesaglasnih korisnika. Zatim, koristeći postojeća kretanja korisnika na kojima su oni pristali na upotrebu kolačića, naši modeli će popuniti nedostajuće podatke o kretanju korisnika (attribution path). Ovo stvara potpuniji i tačniji prikaz troškova oglašavanja i rezultata – sve uz poštovanje izbora saglasnosti korisnika”.

Ovo pomaže da možete da nastavite da merite celokupni učinak reklamne kampanje na bezbedan način. Da bi sajtovima olakšao integraciju sa režimom saglasnosti, Google će uskoro dozvoliti primenu direktno sa naloga Tag Manager-a, omogućavajući modifikovanje i prilagođavanje ponašanje tag-ova kao odgovor na podešavanja saglasnosti korisnika.

Google će otkriti više informacija i podataka o ovim novim rešenjima na Google Marketing Livestream-u u četvrtak, 27. maja.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: blog.google

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Follow.

Sign Up.

GoodLinks.