skip to Main Content

Kada govorimo o web sajtu svakako jedna od stvari koja nam prvo padne na pamet je domen. Domen je adresa vašeg sajta koju ljudi upisuju u pretraživač da bi posetili vašu web lokaciju. Domen sa sastoji od jedinstvenog naziva vašeg sajta i ekstenzije koja mu sledi. Ova ekstenzija se naziva top level domain i postoji ih na stotine različitih. 

Svakako najpopularniji su .com, .org, .net, oni koji su geografski određeni .rs, .de, .it ili oni koji su vezani za neku zajednicu koja se služi određenom ekstenzijom .gov (sajtovi vlade), .edu (obrazovanje). 

 

Šta je poddomen?

Poddomen je dodatni deo vašem glavnom imenu domena. Poddomen se često kreira radi organizovanja sajta i kretanja do različitih delova vašeg sajta. Na glavnom domenu možete da kreirate više poddomena ili podređenih domena. Postoje različiti razlozi zbog kojih se poddomeni koriste.

Jedan od čestih slučajeva za pravljenje poddomena je kreiranje i testiranje nove verzije web sajta. Podomen je mesto na kome se može postaviti i izrađivati novi sajt na kome mogu da se testiraju sve nove funkcionalnosti ili promene koje želimo, pre nego što bude objavljen na internetu.

Druga uobičajena upotreba poddomena je kreiranje internet prodavnice. Kompanije često žele zaseban poddomen za obradu transakcija, jer sajtovi za e-trgovinu obično zahtevaju složenija podešavanje koja su vezana za bezbednost plaćanja i transakcija koje se obavljaju.

Poddomeni mogu biti vrlo korisni za efikasniju organizaciju sadržaja na sajtu. Primer sajta Blica je dobar primer upotrebe poddomena. Glavni domen ove novinske kuće je blic.rs. Pored ovog glavnog, postoje podomeni za određene tematske celine. Tako postoji sport.blic.rs, zena.blic.rs, kao tematski zasebni delovi postavljani na poddomenima.

Ukolio korisite WordPress za izradu sajta onda je kreiranje poddomena prilično lako. Prijavom na cPanel dobićete pristup kontrolnom panelu, na kojem možete kreirati poddomen za vaš sajt.

Kreiranje poddomena će vam omogućiti da korisite njegove prednosti. Možete da instalirate WordPress na svoj poddomen, i on će raditi kao odvojena instalacija od vašeg glavnog web sajta. Upravo zbog ovoga treba biti svestan kakve sve posledice ovo može imati na optimizaciju vašeg sajta i njegovo pozicioniranje u pretrazi za određene ključne reči i fraze.

Poddomen i SEO

Google i drugi pretraživači poddomene vide kao drugu web lokaciju. To znači da pretraživači moraju crawl-ovati i indeksirati svaki poddomen posebno. Sa SEO aspekta važno je znati da se autoritet primarnog sajta ni u čemu ne prenosi na poddomen i da njegovo pozicioniranje za bilo koju ključnu reč podrazumeva isto ulaganje napora kao i za glavni sajt.

Poddomene trebate koristiti samo ako imate dobar razlog za to. Na primer, možete da koristite poddomene kako biste se rangirali za različite ključne reči, ciljali na određeno tržište ili se služili jezikom koji nije jezik vašeg glavnog web sajta.

U tekstu smo vam objasnili u kojim slučajevima su poddomeni najbolji način za rešenje određenog problema. Ukoliko želite da pročitate još korisnih saveta iz sveta internet marketinga posetitite naš blog.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Back To Top