Skip to content

Činjenica je da se danas sve više i više pretraga na internetu vrši putem mobilnih uređaja. Savremeni tempo života diktira da dosta obaveza moramo završavati u pokretu, te stoga mobilni uređaji uzimaju primat i u korišćenju interneta. Google je stoga još 2018. godine ubacio faktor rangiranja nazvan mobile-first indeksiranje. Šta ovaj koncept tačno znači i kako utiče na optimizaciju veb sajtova odgovorićemo u nastavku teksta.

 

Šta znači mobile-first indeksiranje?

To znači da će za Google mobilna verzija vašeg veb sajta postati polazna tačka za ono što Google uključuje u svoj indeks i osnovna vrednost za određivanje rangiranja stranica u pretrazi. Ovo prebacivanje je napravljeno, kao što smo već napomenuli, zato što sve više pretraga dolazi sa mobilnih uređaja. Kako bi se tim korisnicima omogućilo što bolje iskustvo, Google je odlučio da je vreme da prioritet daje rezultatima na mobilnim uređajima. Važno je napomenuti da mobile-first indeksiranje nije zaseban indeks. Google ima samo jedan indeks iz kojeg prikazuje rezultate.

Naziva se mobilefirst (prvo mobilni) zato što nije indeksiranje samo za mobilne uređaje. Ako veb sajt nema verziju prilagođenu mobilnim uređajima, desktop verzija veb sajta će i dalje biti uključena u indeks. Ali, nedostatak iskustva prilagođenog mobilnim uređajima mogao bi se negativno odraziti na rangiranje tog sajta, a oni sajtovi sa boljim mobilnim iskustvom potencijalno bi dobila povećanje rangiranja čak i pri pretrazi sa desktop-a. Ovde možete pronaći odličan besplatni alat koji testira da li je veb sajt mobile-friendly koji automatski testira više URL-ova.

 

Kako mobile-first utiče na SEO?

Iako u samom startu pre dve godine nije bilo mesta panici, i kao i svaka promena bilo joj je potrebno vremena da se implementira, danas ovaj faktor dobija sve već značaj. Šta više, moglo bi se reći da postaje jedan od najvažnijih faktora, uz brzinu učitavanja veb sajta i linkove ka vašem veb sajtu, koji utiču na to koji ćete biti u rezultatima pretrage na Google-u. 

Ne morate imati veb sajt prilagođen mobilnoj pretrazi da biste bili u mobile-first indeksiranju, jer će Google indeksirati i veb sajtove izrađena prvenstveno za desktop uređaje. Ali, biće izuzetno teško da rangirate vaš veb sajt ukoliko nije prilagođen mobilnim uređajima. Stoga sve vi koji još uvek nemate veb sajt prilagođen za mobilne uređaje i reponzivan na svim veličinama ekrana, dobro razmislite koji sledeći korak vam je prioritet. Naravno, nekada je rešenje imati veb sajt posebno kreiran za mobilne uređaje, a drugi posebno za desktop pretragu. Ali, složićete se da kod nas to nije tako čest slučaj.

Ukoliko niste sigurni da li je vaš veb sajt mobile friendly na sledećem linku to možete lako proveriti.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top