Šta su ključne reči

Ključne reči su fraze i termini kojima ljudi pretražuju Internet u potrazi za nekim proizvodom, uslugom ili tražeći neku informaciju od značaja za njih. Kao vlasnik sajta ili stvaralac sadržaja (content), svakako želite da ključne reči koje se nalaze na Vašim stranicama budu relevantne sa pretragama koje ljudi vrše na Mreži, ne bi li se baš Vi našli među prvim rezultatima pretrage.

Ključne reči su dakle vezivno tkivo između onoga šta ljudi traže i Vašeg sadržaja (content), koji pokušava da zadovolji tu potrebu i popuni prazninu. Vaš cilj u dobrom pozicioniranju na pretraživačima je da privučete organski saobraćaj na sajt, a kvalitet tog saobraćaja zavisiće upravo od ključnih reči koje ste ”gađali”.


Nije zlato sve što sja

Morate voditi računa da su termini i izrazi za koje želite da se pozicionirate nedvosmisleno povezani sa onim što nudite. Privlačenje saobraćaja na sajt koji nije povezan sa namerom korisnika Interneta može doneti više štete nego li koristi. Nikako ne želite da završite privlačeći saobraćaj koji nije zainteresovan za ono što Vi nudite.

 

Što se tiče ključnih reči imajte na umu da se uvek tiču Vaše publike (audience), koliko i samog sadržaja na sajtu. Da bi ste kreirali sadržaj koji će biti dobro rangiran u organskoj pretrazi i koji će privlačiti nove klijente, morate da shvatite potrebe tih posetilaca – jezik kojim se služe pri pretrazi, kao i tip sadržaja koji traže.

U ovome Vam svakako može pomoći konstantni kontakt i komunikacija sa klijentima, iz koje možete dobiti vrlo vredne informacije. Takođe i istraživanje ključnih reči (Keyword research) predstavlja neizostavni korak u definisanju strategije. Za ovo možete iskoristiti besplatne alata, kao što su Keyword Explorer ili Ubersuggest.

Long-tail ključne reči (keywords)  

Nismo mogli da smislimo srećan prevod ovog termina, te ćemo stoga referisati na njega u engleskoj verziji. ”Dugorepe” ključne reči nam nikako nije leglo, a bolje rešenje nismo mogli da smislimo.

 

Šta ovaj termin podrazumeva? Pod ovim terminom se misli na upite u pretrazi koji se sastoje od dve, a vrlo često i viče reči ili termina. Ovaj način pretrage je mnogo precizniji i mnogo bolje oslikava krajnju nameru onoga ko pretražuje Internet sa tim izrazom.

 

Vrlo verovatno da se pojedinačne ključne reči ono što jeste krajnji cilj svakoga od nas. Ali treba uzeti u obzir da je konkurencija za ovakve izraze uglavnom vrlo velika, i mnogo je lakše ostvariti uspeh koristeći long-tail ključne reči.

 

Osim toga pojedinačne reči mogu vrlo često da budu iritirajuće nejasne i zbunjujuće. Ako na primer neko ukuca reč pas u pretraživač, nećete imati ni najmanju ideju šta je ono što zapravo traži, da li je to hrana za pse, povodac, veterinar ili zapravo traži samo sajt sa slikama simpatičnih kuca.

 

Upravo iz tog razloga longtail ključne reči imaju mnogo jasniju krajnju nameru korisnika. Takođe, što je vrlo bitno, ovaj tip ključnih reči ima manju konkurenciju, što drastično olakšava pozicioniranje za iste.


Ključne reči i content strategija

Izbor ključnih reči mora u potpunosti da bude prioritet u osmišljavanju Vaše content strategije. Pošto ključne reči u mnogome određuju sadržaj svake Vaše stranice, najbolje je svaku stranu optimizovati za određenu ključnu reč.

 

Kreiranjem ovakve strategije moći ćete bolje da razumete uticaj Vašeg postojećeg content-a i da identifikujete slabe tačke ili praznine koje treba popuniti. Istovremeno Vaš sadržaj (content) će biti optimizovan za ciljane ključne reči, a i razumevanje Vaše ciljane publike i njihovih interesa mnogo bolje.

 

Digitizer je tu da Vam pomogne sa svakom Vašom nedoumicom. Kontaktirajte nas već danas.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer