Skip to content

Ako ste do sada imali bilo kakve dodrine tačke sa internetom, veb sajtovima i marketingom morali ste da čujete za termin ključne reči ili ključne fraze. To su zapravo one reči koje su najbitnije za naš biznis, bilo da se odnose na uslugu koju pružamo, proizvod koji prodajemo ili bilo koji drugi aspekt poslovanja.

Šta su ključne reči?

Ključne reči su fraze i termini kojima ljudi pretražuju Internet u potrazi za nekim proizvodom, uslugom ili tražeći neku informaciju od značaja za njih. Kao vlasnik sajta ili stvaralac sadržaja (content), svakako želite da ključne reči koje se nalaze na Vašim stranicama budu relevantne sa pretragama koje ljudi vrše na inaternetu, ne bi li se baš Vi našli među prvim rezultatima pretrage. Jer kao što kaže sada već čuvena SEO šala najbolje mesto da se sakrije leš je na drugoj strani Google-a. Tamo niko ne ide.

Ključne reči su dakle vezivno tkivo između onoga šta ljudi traže i Vašeg sadržaja (content), koji pokušava da zadovolji tu potrebu i popuni prazninu. Vaš cilj u dobrom pozicioniranju na pretraživačima je da privučete organski saobraćaj na sajt, a kvalitet tog saobraćaja zavisiće upravo od ključnih reči koje ste ”gađali”.

Nije zlato sve što sja

Morate voditi računa da su termini i izrazi za koje želite da se pozicionirate nedvosmisleno povezani sa onim što nudite. Privlačenje saobraćaja na sajt koji nije povezan sa namerom korisnika može doneti više štete nego li koristi. Nikako ne želite da završite privlačeći saobraćaj korsinika koji nisu zainteresovani za ono što Vi nudite.

 

Što se tiče ključnih reči imajte na umu da se uvek tiču Vaše publike (audience), koliko i samog sadržaja na sajtu. Da bi ste kreirali sadržaj koji će biti dobro rangiran u organskoj pretrazi i koji će privlačiti nove klijente, morate da shvatite potrebe tih posetilaca – jezik kojim se služe pri pretrazi, kao i tip sadržaja koji traže.

U ovome Vam svakako može pomoći konstantni kontakt i komunikacija sa klijentima, iz koje možete dobiti vrlo vredne informacije. Takođe i istraživanje ključnih reči (Keyword research) predstavlja neizostavni korak u definisanju strategije. Za ovo možete iskoristiti besplatne alata, kao što su Keyword Explorer ili Ubersuggest.

Ključne fraze (Long-tail ključne reči)  

Šta ovaj termin podrazumeva? Pod ovim terminom se misli na upite u pretrazi koji se sastoje od dve, a vrlo često i više reči ili termina. Ovaj način pretrage je mnogo precizniji i mnogo bolje oslikava krajnju nameru onoga ko pretražuje Internet sa tim izrazom.

 

Vrlo verovatno da su pojedinačne ključne reči ono što jeste krajnji cilj svakoga od nas. Ali treba uzeti u obzir da je konkurencija za ovakve izraze uglavnom vrlo velika, i mnogo je lakše ostvariti uspeh koristeći ključne fraze (long-tail). 

 

Osim toga pojedinačne reči mogu vrlo često da budu iritirajuće nejasne i zbunjujuće. Ako na primer neko ukuca reč pas u pretraživač, nećete imati ni najmanju ideju šta je ono što zapravo traži, da li je to hrana za pse, povodac, veterinar ili zapravo traži samo sajt sa slikama simpatičnih kuca.

 

Upravo iz tog razloga longtail ključne reči imaju mnogo jasniju krajnju nameru korisnika. Takođe, što je vrlo bitno, ovaj tip ključnih reči ima manju konkurenciju, što drastično olakšava pozicioniranje za iste.

Ključne reči i content strategija

Izbor ključnih reči mora u potpunosti da bude prioritet u osmišljavanju Vaše content strategije. Pošto ključne reči u mnogome određuju sadržaj svake Vaše stranice, najbolje je svaku stranu optimizovati za određenu ključnu reč.

 

Kreiranjem ovakve strategije moći ćete bolje da razumete uticaj Vašeg postojećeg content-a i da identifikujete slabe tačke ili praznine koje treba popuniti. Istovremeno Vaš sadržaj (content) će biti optimizovan za ciljane ključne reči, a i razumevanje Vaše ciljane publike i njihovih interesa mnogo bolje.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.