Skip to content

Ako ste do sada imali bilo kakve dodrine tačke sa internetom, veb sajtovima i marketingom morali ste da čujete za termin ključne reči ili ključne fraze. To su zapravo one reči koje su najbitnije za naš biznis, bilo da se odnose na uslugu koju pružamo, proizvod koji prodajemo ili bilo koji drugi aspekt poslovanja.

Šta su ključne reči?

Ključne reči su fraze i termini kojima ljudi pretražuju Internet u potrazi za nekim proizvodom, uslugom ili tražeći neku informaciju od značaja za njih. Kao vlasnik sajta ili stvaralac sadržaja (content), svakako želite da ključne reči koje se nalaze na Vašim stranicama budu relevantne sa pretragama koje ljudi vrše na inaternetu, ne bi li se baš Vi našli među prvim rezultatima pretrage. Jer kao što kaže sada već čuvena SEO šala najbolje mesto da se sakrije leš je na drugoj strani Google-a. Tamo niko ne ide.

Ključne reči su dakle vezivno tkivo između onoga šta ljudi traže i Vašeg sadržaja (content), koji pokušava da zadovolji tu potrebu i popuni prazninu. Vaš cilj u dobrom pozicioniranju na pretraživačima je da privučete organski saobraćaj na sajt, a kvalitet tog saobraćaja zavisiće upravo od ključnih reči koje ste ”gađali”.

Nije zlato sve što sja

Morate voditi računa da su termini i izrazi za koje želite da se pozicionirate nedvosmisleno povezani sa onim što nudite. Privlačenje saobraćaja na sajt koji nije povezan sa namerom korisnika može doneti više štete nego li koristi. Nikako ne želite da završite privlačeći saobraćaj korsinika koji nisu zainteresovani za ono što Vi nudite.

 

Što se tiče ključnih reči imajte na umu da se uvek tiču Vaše publike (audience), koliko i samog sadržaja na sajtu. Da bi ste kreirali sadržaj koji će biti dobro rangiran u organskoj pretrazi i koji će privlačiti nove klijente, morate da shvatite potrebe tih posetilaca – jezik kojim se služe pri pretrazi, kao i tip sadržaja koji traže.

U ovome Vam svakako može pomoći konstantni kontakt i komunikacija sa klijentima, iz koje možete dobiti vrlo vredne informacije. Takođe i istraživanje ključnih reči (Keyword research) predstavlja neizostavni korak u definisanju strategije. Za ovo možete iskoristiti besplatne alata, kao što su Keyword Explorer ili Ubersuggest.

Ključne fraze (Long-tail ključne reči)  

Šta ovaj termin podrazumeva? Pod ovim terminom se misli na upite u pretrazi koji se sastoje od dve, a vrlo često i više reči ili termina. Ovaj način pretrage je mnogo precizniji i mnogo bolje oslikava krajnju nameru onoga ko pretražuje Internet sa tim izrazom.

 

Vrlo verovatno da su pojedinačne ključne reči ono što jeste krajnji cilj svakoga od nas. Ali treba uzeti u obzir da je konkurencija za ovakve izraze uglavnom vrlo velika, i mnogo je lakše ostvariti uspeh koristeći ključne fraze (long-tail). 

 

Osim toga pojedinačne reči mogu vrlo često da budu iritirajuće nejasne i zbunjujuće. Ako na primer neko ukuca reč pas u pretraživač, nećete imati ni najmanju ideju šta je ono što zapravo traži, da li je to hrana za pse, povodac, veterinar ili zapravo traži samo sajt sa slikama simpatičnih kuca.

 

Upravo iz tog razloga longtail ključne reči imaju mnogo jasniju krajnju nameru korisnika. Takođe, što je vrlo bitno, ovaj tip ključnih reči ima manju konkurenciju, što drastično olakšava pozicioniranje za iste.

Ključne reči i content strategija

Izbor ključnih reči mora u potpunosti da bude prioritet u osmišljavanju Vaše content strategije. Pošto ključne reči u mnogome određuju sadržaj svake Vaše stranice, najbolje je svaku stranu optimizovati za određenu ključnu reč.

 

Kreiranjem ovakve strategije moći ćete bolje da razumete uticaj Vašeg postojećeg content-a i da identifikujete slabe tačke ili praznine koje treba popuniti. Istovremeno Vaš sadržaj (content) će biti optimizovan za ciljane ključne reči, a i razumevanje Vaše ciljane publike i njihovih interesa mnogo bolje.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top