Skip to content

Kada neko pomene internet marketing verovatno ste uvereni da znate o čemu govori. Šta više, vrlo moguće da ga već koristite u nekom vidu. Ali da li ste sigurni da znate baš sve što treba o internet marketingu? 

Ne treba posebno napominjati koliko je internet promenio svet u kome živimo. Evo, setite se svoje reakcije poslednji put kad ste ostali bez interneta ili je veza bila loša. Možemo slobodno reći da je današnje društvo zavisno od interneta. I to na više nivoa. 

Ali da se vratimo na ono što je današnja tema našeg interesovanja, a to je kako internet marketing može da doprinese razvoju vašeg biznisa? Prema istraživanjima iz nekoliko prethodnih godina, većina kupaca danas proizvode ili usluge istražuje upravo na internetu pre nego se odluči na kupovinu.

Sa tradicionalnim oglašavanjem, komunikacija je jednosmerna. Napravite TV oglas ili štampate oglas u novinama, postavite reklamne bilborde i to je to. Čekate i nadate se da će vaša publika videti oglas i posetiti vaše preduzeće.

 

Zašto Internet marketing?

Ali šta se dešava ako vaša publika ima pitanja ili nedoumice? Šta ako žele da saznaju više o vašem preduzeću, proizvodu ili usluzi? Ako nema dvosmerne komunikacije ovaj zadatak postaje mnogo teži. Prednost internet marketinga leži upravo u sposobnosti stvaranja dvosmerne komunikacije.

Internet marketing možemo opisati kao upotrebu kanala zasnovanih na webu za promociju i reklamiranje kompanije i njihovih brendova. Preduzeća mogu da koriste različite kanale, uključujući pretragu, društvene mreže, e-poštu, i još mnogo toga.

Internet marketing pomaže vašem biznisu na nekoliko načina pružajući:

 

  • merljive načine za praćenje performansi različitih strategija i kanala oglašavanja
  • dragocene podatke za poboljšanje performansi strategija, kao što su oglasne kampanje
  • efikasne načine za privlačenje potencijalnih kupaca i ostvarivanje konverzija
  • samostalno određivanje budžeta za pokretanje reklamene kampanje, strategije, na izabranom kanalu oglašavanja
  • uvid u korisničke podatke radi poboljšanog ciljanja željene publike i boljih promotivnih napora

 

Ukratko, internet marketing nudi vašem biznisu odličan način za merenje i procenu učinka vaših marketinških i reklamnih strategija. Postoji više strategija nastupa na internetu o kojima ćemo pričati u nastavku teksta. Redosled kojim ih navodimo ne podrazumeva favorizovanje jedne od ovih marketinških straretegija u odnosu na druge.

 

Društvene mreže

Društvene mreže predstavljaju odličan kanal za rast vašeg poslovanja pomoću internet marketinga. Danas su svi na društvenim mrežama. Globalno svake sekunde se registruje novih 11 korisnika. Iako upravljanje društvenim mrežama potencijalno može oduzeti puno dragocenog vremena, naročito ako ste velika firma, svakako je vredno ulaganja.

Ove platforme pružaju pratiocima vaše kompanije ili proizvoda nove načine interakcije i saznanja o onome što možete da ponudite. Takođe kupcima pruža mogućnost da postave pitanja, potraže pomoć u vezi sa nečim sa čim imaju problema ili jednostavno razgovaraju sa vama!

Ono što bi trebalo svi da shvate je da je svrha društvenih mreža upravo to, da budu društvene, a ne da samo postavljaju promotivne poruke svojih proizvoda ili usluga.

Postoji puno kreativnih načina da se pomoću društvenih mreža poveća vaša korisnička baza i da se ostvari interakcija sa publikom. Možete postavljati linkove do zanimljivog sadržaja (čak i ako nije vaš!), pokretati konkurse ili ekskluzivne promocije ili jednostavno postavljati pitanja. Možete anketirati klijente za njihovo mišljenje o novim proizvodima ili uslugama ili zatražiti povratne informacije na vašem sajtu.

Najvažnije je da budete sigurni da vaši pratioci znaju koliko ih cenite. Na kraju krajeva, gde biste bili bez svojih klijenata?

Naravno, pokretanje reklamnih kampanja na ovim platformama se podrazumeva. Ove kampanje su često vrlo ciljane, što vam omogućava da dosegnete korisnike po interesovanjima, ponašanju i još mnogo toga. Jednostavno rečeno, rast društvenih mreža = rast poslovanja.

 

PPC kampanje

Plaćanje po kliku (eng. Pay per click) je još jedan vrlo efikasan način korišćenja internet marketinga u cilju poboljšanja poslovanja. Ovo je vrlo jednostavan koncept, pri kome plaćate za vašu reklamu na internetu samo kada neko klikne na nju i dođe na vaš web sajt. Verovatno najpopularniji vid ovakvog oglašavanja su Google oglasi.

Ovaj vid oglašavanja je odličan u situaciji kada su vam potrebni trenutni rezultati i privlačenje saobraćaja na sajt. Istovremeno ovo je možda i jedan od „najpoštenijih“ vidova oglašavanja, pošto plaćate tek kada neko klikne na link ka vašem sajtu. Ovde tek nastupa najvažniji deo posla .

Kada ste dobrim copy-jem privukli potencijalnog klijenta da klikne na vaš oglas i doveli ga na sajt, morate imati odlično osmišljenu landing stranu, koja će zadržati korisnika na njoj, ponuditi mu sve potrebne informacije, pružiti odlično korisničko iskustvo i nadamo se na kraju ga pretvoriti u kupca.

Oglašavanje na pretraživačima jedan je od najpopularnijih oblika PPC-a. Ono omogućuje oglašivačima da licitiraju za postavljanje oglasa na sponzorisanim linkovima na pretraživačima, kada neko pretražuje ključnu reč koja je povezana sa njihovom poslovnom ponudom.

Mnogo toga zavisi od kreiranja dobitne PPC kampanje. Dobar početak je istraživanje i izbor pravih ključnih reči, potom organizovanje tih ključnih reči u dobro organizovane kampanje i grupe oglasa, sve do određivanja PPC landing stranica koje su optimizovane za konverzije. 

Pretraživači nagrađuju oglašivače koji kreiraju relevantne, inteligentno ciljane PPC kampanje, naplaćujući im manje za klikove na oglase. Ako su vaši oglasi i landing stranice korisni i zadovoljavaju korisnike, Google će vam naplatiti manje po kliku, što dovodi do većih profita za vaše poslovanje. Dakle, ako želite da počnete da koristite PPC, važno je da naučite kako to pravilno da radite.

 

Dobar web sajt je must have

Odeljak sa kojim je možda trebalo da započnemo nabrajanje, s obzirom da bez dobro izrađenog i dizajniranog web sajta, cela priča o internet marketingu ne bi imala smisla. Naravno pitate se šta dobro dizajniran sajt podrazumeva? I kako kreirati dobar web sajt istovremeno imajući na pameti internet marketing.

Uvek, i ponovićemo stoti put, uvek neka vam korisnik bude na prvom mestu. Kada se rukovodite ovom mišlju, nema sumnje da će i vaš sajt odgovoriti potrebama tržišta.

Vaš web sajt komunicira sa vašim klijentima. Iz ovog razloga vodite računa da komunikacija bude jednostavna, jasna, koncizna i dobro usmerena. Dajte korisniku ono po šta je došao. Navigacija treba da bude jasna i intuitivna, a informacije lako dostupne. Ne dopustite da klijenti moraju da tragaju za informacijama.

Potrudite se da klijentima ponudite neku vrednost. Nešto zbog čega će se vratiti na sajt ili još bolje zbog čega će vam ostaviti svoju email adresu, kako bi ubuduće mogli da dobijaju kvalitetan sadržaj sa vašeg sajta čim bude objavljen. Na ovaj način prikupljaćete dragocene adrese, koje će moći da budu iskorišćene za e-mail marketing, koji je još jedan neizostavni deo internet marketinga.

Sajt mora jasno da poziva korisnika na akciju koju želimo da on preduzme, a koja je od značaja za biznis. Za ovo postoje različiti načini i ovde nećemo ulaziti koji od njih je najbolji u kojoj situaciji, ali želimo još jednom na naglasimo da je jasan call to action nešto što svaki sajt mora da sadrži.

SEO web sajta za pretraživače je nauka za sebe i važan deo internet marketinga, ali se u ovom tekstu nećemo njome detaljno baviti. O brojnim temama vezanim za dobar SEO možete saznati u tekstovima na našem blogu.

 

Email marketing

Email marketing je čin usmeravanja potrošača komercijalnom porukom putem elektronske pošte, sa ciljem povećanja prodaje, povećanja lojalnosti kupaca ili saopštavanja važnih informacija. To je oblik direktnog marketinga koji se u prošlosti uobičajeno koristio za ciljanje masovnih grupa ljudi. Međutim, savremeni marketing putem email-a zasnovan je na principima pristanka, segmentacije i personalizacije.

Marketing putem email-a podrazumeva informisanje, uveravanje i osvajanje vernosti kontakata koji su zainteresovani za vaš proizvod ili usluge. E-pošta je odličan kanal, jer ona sa sobom nosi određen stepen intimnosti. 

Komunikacijom direktno putem email sadnučeta imate jedinstvenu priliku da budete prisutni u svakodnevnom životu klijenata. Ovaj vid marketinga potencijalno je mnogo uticajniji od recimo posta na društvenim mreža, gde ne možete biti sigurni da li je neko uopšte video poruku. Osim intimnosti, e-pošta ima potrebnu formalnost kada je u pitanju komuniciranje važnih poruka. Jedna od glavnih prednosti email marketinga je njegova skalabilnost. To se odnosi na činjenicu da se e-poruke mogu rasporediti u velikom obimu širokom broju primalaca.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top