skip to Main Content

Organski reach (doseg) čini sve društvene mreže jako moćnim kanalom komunikacije i interakcije sa korisnicima. Iako je plaćanje oglasa na društvenim mrežama neizostavni deo svake ozbiljne marketing strategije, uz pomoć velikog organskog dosega, plaćanje oglasa na društvenim mrežama može biti svedeno na minimum.

Instagram koristi složeni algoritam koji odredjuje šta će biti prikazano svakoj osobi na News Feed-u. Postovi se uglavnom rangiraju prema aktivnosti, odnosno prema vašoj istoriji interakcije sa sadržajem, ali i informacijama o profilu koji postuje, kao i informacijama o zasebnom postu – koji sadržaj uključuje i koliko je popularan.

 

Saveti za povećavanje i poboljšanje dosega na Instagram-u

  1. Koristite sve vrste formata za objave koje Instagram pruža
  • Jedna fotografija, više fotografija u okviru objave (multiple photos), kratki video zapisi.
  • Storiji sa svim svojim mogućnostima i Story stikerima
  • Sredjeni i pregledni Story highlights
  • Reels objave
  • IGTV objave
  • Instagram live 
  • Instagram shop

 

  1. Povećajte pristupačnost 

Veliki broj korisnika ima neku vrstu invaliditeta i ukoliko sadržaj ne učinite dostupnim svima možete izgubiti veliki broj publike. Stvaranje pristupačnog sadržaja je jednostavnije nego što mislite. Instagram već dugo nudi nekoliko fuknkcija:

  • Instagram već ima automatske titlove za IGTV koji su dostupni za 16 različitih jezika.
  • Koristite alt tekst za postove. To je deo teksta koji opisuje slike svima koji ih ne mogu pregledati, a takodje Instagram algoritam može koristiti alt tekst kao dodane informacije o sadržaju objave.
  • Koristite sajt whocanuse kako biste bili sigurni koju paletu je najbolje koristiti.
  • Koristite jasan i čitljiv font za tekst u okviru storija.

         

  1. Uključite opciju da Instagram Story može da se podeli sa drugima

Neko ovu opciju drži isključenom jer želi da uspostavi kontrolu nad svojim sadržajem. Ovo je apsolutno protiv svih pravila funkcionisanja društvenih mreža i povećavanja dosega. Vrlo je prosto – da bi sadržaj bio vidljiviji, treba iskoristiti sve moguće opcije za to. 

  1. Dodajte lokaciju u okviru postova i storija

Ova opcija je jako važna za biznise kao što su restorani, kafići, različite vrste prodavnica i slično. Klikom na odredjenu lokaciju korisnici mogu na jednom mestu imati pregled celokupnog sadržaja sa odredjene lokacije. 

 

  1. Omogućite Branded Content Tags

Da li ste znali da vas drugi profili/biznisi mogu označiti u svojim oglasima i sponzorisanim postovima. Ova opcija postoji zbog partnerstva sa drugim brendovima i različitih sponzorstva. Tačnije, na ovaj način se može organski iskoristiti plaćeni oglas drugog profila.

  1. Koristite Instagram Highlights

Od kako je uvedena mogućnost korišćenja Instagram Highlights, Instagram profil je odredjenim biznisima postao zamena za sajt. Uz pomoć njih možete lako predstaviti proizvode i usluge, komentare i iskustva korisnika, biznis lokacije i mnogo toga drugog, u zavisnosti od vrste biznisa. Iako je trajanje storija ograničeno na 24h, oni mogu biti sačuvani u okviru Instagram Highlights i biti dostupni sve vreme.

  1. Napravite poseban hashtag za svoj brend

Kada napravite poseban hashtag za svoj brend, možete u opisu profila napisati da korisnici koriste taj hashtag kada objavljuju postove sa vašim proizvodima ili uslugama. Ovo je jako korisno kod brendova odeće, obuće, aksesoara i slično, jer se na taj način u okviru tog hashtag-a mogu pronaći proizvodi ili usluge na jednom mestu, kreirani od strane korisnika.

  1. Testirajte vreme objavljivanja sadržaja

Promena vremena objavljivanja sadržaja može uticati na uobičajeni doseg. Instagram alogritam nagradjuje postove koji ubrzo nakon objavljivanja naprave dobar engagement. Cilj je da objavljujete sadržaj onda kada je najveći broj korisnika aktivno na Instagram-u. 

Takodje, nemojte preterivati sa količinom sadržaja kako ne biste dosadili onima koji vas prate. Jedna objava dnevno i 4 storija treba biti maksimum. Svaki profil je drugačiji, u zavisnosti od ciljne grupe, s toga pažljivo razmotrite šta odgovara vašoj publici.

Vaši pratioci su najbolji put do povećanja organskog dosega, jer ukoliko se njima dopada sadržaj koji postavljate, oni će ga rado deliti sa drugima i na taj način doprinositi organskom rastu vašeg profila.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer