skip to Main Content

Promena algoritma je ta koja zahteva stalnu budnost i praćenje novina koje se pojavljuju, kao i rad na kvalitetnom sadržaju, kao i tehničkim aspektima, koji omogućavaju da veb sajt bude optimizovan što je moguće bolje. Google je u prošlosti objavljivao Core Update svog algoritma svakih nekoliko meseci. Sada je polako, skoro na polovini godine, započeo prvi zvanično potvrđeni Core Update za 2021. godine. Pokušaćemo u našem tekstu da bacimo pogled na efekte ovog update-a i razmotrimo na šta će morati da se obrati pažnja prilikom ažuriranja sajtova.

„Tokom dana objavljujemo široki Core Update, kao što to radimo nekoliko puta godišnje. Nazvan je Core Update za jun 2021. godine, a uslediće Core Update za jul 2021. godine„, kako stoji u zvaničnom saopštenju iz Google-a. 

Google Core Update za jul 2021. godine

Core Update koji je započet u junu nastavljen je 1.jula, za šta možemo reći da predstavlja ostatak promena koje je Google nameravao da doda u junsko ažuriranje. Ukoliko je vaš sajt bio pogođen junskim promenama, moguće da novim julskim update-om on povrati izgubljene pozicije u pretrazi. Tokom juna je bilo brojnih ažuriranja Google pretrage, pa će možda biti teško dijagnostikivati kojim određenim ažuriranjem je pogođen određeni sajt. I da li je možda kombinacija update-ova uticala na pozicije sajta? Ipak, nisu sva ažuriranja primenljiva na sve sajtove. Ove dve osnovne verzije Core Update-a algoritama mogu da utiču na najveći broj sajtova, jer su široko zastupljeni u svim rezultatima pretrage.

Još u junu je Google rekao da većina sajtova neće primetiti uticaj ovog update-a. Sada kada se sprovodi njegov nastavak, videćemo da li je to slučaj. Svakako će biti potrebno par nedelja da vidimo efekte uvedenih promena.

Google je odavno dao savete o tome šta treba uzeti u obzir ako je neki Core Update negativno uticao na vaš sajt. Ne postoje posebne radnje koje treba preduzeti da biste oporavili sajt, a zapravo negativni uticaj na rangiranje možda ne znači da nešto nije u redu sa stranicama sajta. Ipak, Google je ponudio listu pitanja koja treba razmotriti ako je vaš sajt pogođen Core Update-om. Što se tiče poslednjeg update-a iz Google-a su naglasili da se neki bitni rezultati oporavka rezultata  sajta između ova dva ažuriranja verovatno neće videti, ali najveća vidljiva promena bila bi nakon drugog Core Update-a koji je započet sada u julu.

 

Page Experience Update 

Tu je i Page Experience Update čiji je početak najavljen za sredinu juna i koji će trajati do kraja avgusta. Očekivanja od efekata Page Experience Update-a možda ne treba precenjivati. Google će ovaj update uvoditi postepeno i polako tokom nekoliko narednih meseci. „Ovaj update je dizajniran da istakne stranice koje nude dobro korisničko iskustvo, a Page Experience ostaje jedan od mnogih faktora koje naši sistemi uzimaju u obzir. S obzirom na ovo, sajtovi uglavnom ne bi trebalo da očekuju drastične promene“. Ipak utisak je da zadovoljstvo publike koja posećuje određeni veb sajt, svakako mora biti jedan od važnijih faktora.  

Ono što preostaje je da se redovno prate eventualne promene koje mogu da nastanu usled delovanja novog Core Update-a i naravno da se nastoji na što boljem kvalitetu sadržaja koji se postavlja na sajt. Ipak, pravu sliku o tome šta je novi update doneo imaćemo tek nakon što prođe određeni vremenski period.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Back To Top