skip to Main Content

Jedna od najvećih grešaka koju čine početnici u marketingu je pokušaj da se dopadnu svima i da poruku pošalju najširoj mogućoj publici. Osim u slučaju kada želite da povećate svest o vašem brendu (brand awereness) ovakav način reklamiranja je osuđen na skromne rezultate. Suština je da odredite tržište kojem se obraćate i da definišete koja je vaša ciljana publika (target audience) kojoj želite da pošaljete vašu reklamu poruku.

 

Šta je ciljana publika?

Ciljana publika je grupa ljudi definisana određenom demografijom i ponašanjem. Biznisi često koriste ono što znaju o svojoj ciljanoj publici da bi kreirali buyer persona-e korisnika. Buyer persona-e usmeravaju odluke u marketinškim kampanjama.

Uz jasno definisano ciljano tržište, svaki detalj proizvoda ili usluge može biti savršeno prilagođen potrebama i željama ciljane publike. Ovo će rezultirati veoma zadovoljnim kupcima i nadasve pozitivnim povratnim informacijama.

Uz dobro definisanu ciljanu publiku, svaki detalj marketinške kampanje može biti savršeno prilagođen njihovim interesima, emocijama i pogledima na svet.

Ako znate kako da kreirate marketinške poruke koje zaista odgovaraju vašoj ciljanoj publici, postizaćete više stope konverzije i izgradićete moćniji brend.

 

Povežite se sa klijentima

Da bi se kupci osećali povezani sa proizvodom, uslugom ili brendom, sadržaj i ton poruke moraju da prilagođeni zahtevima publike kojoj se obraćaju. Znajući na koju publiku ciljate u svakoj kampanji osiguraćete da govorite njima razumljivim jezikom. Prepoznavanje jasno definisanih ciljanih tržišta i ciljane publike deluje poput lupe koja fokusira sunčeve zrake. Ciljani oglasi u proseku su gotovo dvostruko efikasniji od oglasa koji nisu ciljani.

Umetnost je u prepoznavanju i razumevanju potreba kupaca i stvaranju rešenja koja pružaju zadovoljstvo kupcima, profit proizvođačima i korist zainteresovanim stranama.

Na ova pitanja morate biti u stanju da odgovore vrlo jasno:

Koji problem rešavate?

Koju potrebu ispunjavate?

Koju želju ispunjavate?

 

Kako pronaći ciljanu publiku?

Jednom kada budete jasno prepoznali prednosti onoga što radite, trebalo bi da bude prilično očigledno kome najviše treba vaš proizvod ili usluga. Trebalo bi da imate osnovno razumevanje koja je korist od vašeg proizvoda ili usluge. Potom treba da suzite tržišni segment na koji planirate da ciljate. To ćete najbolji postići dobrim definisanjem vaše ciljane publike. Budite precizni što je više moguće.

Pronalaženje ciljane publike znači otkrivanje koji ljudi će najverovatnije biti zainteresovani za vašu uslugu ili proizvod. Većina kompanija gleda na demografske podatke kao što su:

 

  • Pol
  • Starost
  • Profesija
  • Lokacija
  • Prihodi ili nivo obrazovanja
  • Bračno stanje

Istražite koje društvene mreže vaša publika koristi. Kada znate koja je vaša ciljana publika i šta je ono što ih muči, vreme je da otkrijete i gde provode svoje vreme na internetu. Ovo će vam pomoći da svoju reklamu plasirate u pravo vreme preko pravog kanala oglašavanja.

Jasno definisana ciljana tržišta i ciljana publika od vitalnog su značaja za dugoročni uspeh svakog posla. Zabacivanje “široke mreže” je smrtna presuda za mala preduzeća. Dakle, budite konkretni.

Što više istraživanja sprovedete o svojoj publici, postaćete svesni da nemate samo jednu buyer persona-u za ciljanje. Mnogi biznisi koji prodaju više proizvoda i usluga takođe moraju da kreiraju više buyer persona. Vaša ciljana publika može se sastojati od mnogobrojnih profila potencijalnih klijenata i vaše reklamne kampanje treba da budu skrojene prema tim osobama na osnovu vaših ciljeva. Redovno praćenje kampanja omogućiće vam da vremenom  nadogradite sve ono što znate o svojoj ciljanoj publici.

 

Mi smo na stranama našeg bloga ciljali najinteresantnije teme iz digitalnog marketinga. Kliknite ovde i pronađite temu koja vas zanima.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer