Društvene mreže su postale globalno tržište, čineći prodavnice na ovim platformama nezamenljivim za biznise koji…
Ako biste morali da birate između Instagram Story ili Instagram Feed oglasa, šta biste izabrali?
Neosporna je tendencija da popularnost Story-ja na Instagram-u sve više preuzima primat u odnosu na postovanje u Feed-u. Razlozi za ovo su brojni. Inastagram Story je vrlo brzo doživeo ogromnu popularnost.
Instagram Story ili Instagram Feed
Sa skorašnjim spajanjem i lansiranjem Facebook Story-ja, ovaj format je izložen 1.16 milijardi Facebook korisnika.
Ideja Instagram Story-ja je jednostavna. Namera je bila da se ljudima omogući da brzo i lako dele „trenutke“ svog dana.
One mogu biti u obliku niza fotografija ili video zapisa. A sve što ste stavili na vaš Story postaće slideshow na Instagram-u.
Ovo ostaje na vašem profilu dvadeset četiri sata i onda nestaje.
Story daje drugačiju vrstu impresije korisnicima Instagram-a od svih drugih objava. Video format je najrazumljiviji i najpopularniji način za komunikaciju sa pratiocima. Priče imaju prirodnu progresiju – početak, sredinu i kraj. Ovaj logični sled događaja zadovoljava gledaoca, jer im to ima smisla.
Update 1. Od nedavno Instagram je u okviru Story-ja uveo novu opciju. U pitanju je Story chat. Poenta nove opcije je da možete direktno započeti ćaskanje sa ljudima koji gledaju vaše Insta Stories.
Jednostavno nazvan “Chat”, novi stiker daje opciju svima koji gledaju story da se uključe u ćaskanje. Administrator naloga odobrava sve zahteve pratilaca za pristupanje chat-u.

Nova opcija izgleda kao da je namenjena samo ljudima koji koriste Instagram da bi delili sadržaj sa pravim prijateljima. Mišljenja smo, ipak, da se svakako može pronaći način da se iskoristi i u marketinške svrhe. Interesantna priča može biti razlog za veću interakciju pratilaca sa vašim nalogom.
Video može da ispriča priču bez potrebe za korišćenjem reči. Ne postoji briga da će ljudi pogrešno razumeti jezik, frazeologiju itd.
Story je takođe zabavan način da postanete kreativni jer nudi stikere, gifove, ankete, kvizove i pitanja kojima možete više da uključite svoju publiku u interakciju.
- Više od 80% registrovanih Instagram korisnika prati neki biznis na toj društvenoj mreži.
- Oko 60% korisnika Instagram-a tvrde da otkrivaju nove proizvode preko drugih profila.
- 75% korisnika Instagram-a se angažuje sa kompanijom nakon što vide njihov post.
- Oko 25 miliona na Instagram-u su biznis profili.
- Oko 800 miliona Instagram korisnika prati neke biznis profile.
- Više od 20% korisnika Instagram-a svakodnevno posećuje neki biznis profil.
- Više od 95 miliona fotografija je postavljeno na Instagram svaki dan.
Kako se izboriti sa ovolikom konkurencijom?
Odgovor je Instagram Story!
Top 3 razloga za korišćenje Instagram Story-ja
- Instagram Story koristi svaki dan 500 miliona korisnika (Instagram interni podaci, januar 2019)
- Jedna trećina (1/3) od najgledanijih Instagram priča pripada nekom biznisu
- 50% biznisa na Instagram-u postavilo je bar jedan Story tokom meseca
Prvi koraci ovde su jednostavni i, ako ne prođe tako dobro kao što ste se nadali, ionako ćete imati čistu situaciju sledećeg dana.
Šta zaista možete da izgubite?
Story na Instagram-u je danas objavljen i sutra je već nestao – ili ga možete sačuvati na svom profilu koliko god dugo želite.
Da biste maksimalno povećali efikasnost Story-ja, isprobajte sledeće savete:
-
- Geotagovi povećavaju vaš doseg time što vas uključuju u relevantne Story-je za to područje.
- Dugačke video zapise možete „iseći“ u kraće segmente pomoću neke aplikacije kao što na primer je CutStory.
- Repost-ovanje story-ja od strane influensera povećava njegovu vidljivost.
- Ankete prikupljaju povratne informacije ili jednostavno započinju razgovor.
- Koristeći kvizove, možete edukovati i zabaviti ciljnu grupu.

Možete potpunije izraziti identitet svog brenda grupisanjem priča koje ste podelili u Highlights sekciju i prikažete ih tako na svom profilu.
Story Highlights se pojavljuje ispod vaše biografije. Da biste kreirali Highlight, pritisnite dugme “New” na krajnjoj levoj strani. Odatle možete da izaberete bilo koji segment Story-ja iz vaše arhive, izaberete naslovnu sliku za Highlight i imenujete ga.
Kada završite, vaš Highlight će se pojaviti kao krug na vašem profilu koji će se reprodukovati kao samostalni Story kada god ga neko dodirne.
Highlights ostaju na vašem profilu sve dok ih ne uklonite, a možete imati onoliko Highlights-a koliko želite.

Na taj način, predstavljanje proizvoda ili usluga može biti dostupno i lepo prikazano u okviru više sredjenih Highlights-a.
Biznis profilima koji imaju preko 10.000 pratilaca, omogućeno je korišćenje hyperlink-a preko Story-ja i samim tim povećanje poseta na sajtu.
Ovo je posebno značajno kod kampanja, predstavljanja novih proizvoda ili usluga i sl., kada želimo da povećamo posete na odredjenom Landing page-u.
Pisali smo ranije da je Instagram objavio da testira opciju za plaćanje direktno preko aplikacije. Ovim potezom on nastoji da zadrži pažnju korisnika unutar platforme, kako bi oni konstantno konzumirali sadržaj sa Instagram-a.
S tim u vezi, na kraju možemo slobodno reći da, u bliskoj budućnosti, biznis profili na Instagram-u mogu postati ozbiljan konkurent web sajtovima.
Sa kratkim opisom poslovanja i sredjenom biografijom, pravilno i lepo sredjenim Highlights-ima, kao i konstantnim plasiranjem kvalitetnog i vizuelno primamljivog contenta, Instagram biznis profili mogu postati temelj online brendinga i poslovanja.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš instagram profil.
Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer