Skip to content

Namera korisnika koja se krije iza ključnih reči za koje pokušavate da se pozicionirate u mnogome može da Vam olakša celokupni SEO proces i kakva će biti SEO strategija. Pretraživači postoje da bi omogućili korisnicima interneta da dobiju rezultate koji su relevantni sa njihovom pretragom. Dobra SEO strategija je zasnovana na razumevanju namere Vaše ciljane publike prilikom pretrage.

Najvažnija je namera korisnika 

Razumeti koja je krajnja namera korisnika interneta prilikom pretrage je ključna tačka. Korisnik želi da pronađe određenu informaciju, a pretraživači putem složenog algoritma i analizom velike količine saobraćaja odlučuju koji rezultati su najmerodavniji, po njima, za određenu ključnu reč. Vaša SEO strategija ove okolnosti mora da uzme u obzir.

Suštinsko pitanje je kako da se baš Vi pojavite u rezultatima pretrage, kada neko pretražuje ključne reči za koje pokušavate da se pozicionirate? Prikazati se ljudima u tačnom trenutku kada imaju neku potrebu je dobar marketing i dobra SEO strategija.

Navigacioni upiti

Upiti kojima korisnici žele da se direktno odvedu na određenu web stranicu. Sa pojavom Chrome-a ovaj vid pretrage je značajno olakšan. Dovoljno je samo da ukucate ime sajta, bez potrebe da ukucavate “www.” ili “.com”. Ovu praksu su vrlo brzo usvojili i ostali pretraživači.

Kada je ovaj vid pretrage u pitanju trebalo bi obratiti pažnju na dva aspekta:

 

  1. Ovaj vid pretrage donosi veliki protok saobraćaja brendu ili biznisu koji se pretražuje, tako da budite sigurni da ste relevantni sa rezultatima pretrage u pretraživačima.
  2. Ovo Vam je prilika da budete izlistani sa drugim srodnim biznisima i potencijalno izgradite brand awereness ili čak “ukradete” neki klik.

Informacioni upiti

Po pitanju volumena pretrage ovi upiti donose ubedljivo najviše saobraćaja. Krajnji cilj ovih upita je sama informacija, i skoro svaki biznis ima priliku da se dobro pozicionira u ovoj vrsti pretrage. Poenta je da identifikujete upite koji se odnose na proizvod ili usluge koje pružate. Zatim osmislite kvalitetan sadržaj koji pruža informacije o određenoj temi koja se pretražuje. Ovo će izazvati pozitivne reakcije publike kojoj želite da se predstavite. Samim tim će uticati i na Vaše dobro pozicioniranje u rezultatima pretrage.

Prilika da generišete saobraćaj na sajtu, izgradite kredibilitet i poverenje korisnika i to iskoristite u kasnijim stupnjevima prodajnog levka. Većina neće biti spremna da istog trenutka kupi Vaš proizvod i to je OK. Postarajte se da izgradite brend tako da im Vi budete prvi na pameti kad se odluče za konverziju.

Komercijalni ili transakcioni upiti

Ovaj tip se odnosi na upite koji se odnose na direktnu akciju koju bi ste želeli da korisnik ostvari.

Ovi upiti mogu ići od očiglednih pretraga – tipa “zubar” – do onih koji su opšti i imaju karakter istraživanja, kao na primer “najbolji restoran u Beogradu”.

Ključne reči ovog tipa su vrlo konkurentne i stoga prilično visoke cene. Stoga se koncentrišite na to Vam fokus bude na pružanju pomoći posetiocima Vašeg sajta u ostvarivanju njihovog cilja.

Dvosmislene ključne reči

Dobar deo upita i ključnih reči ne pokazuje jasnu nameru korisnika internet. Uzmimo za primer “SEO”. Ako korisnik ukuca ovu ključnu reč kao upit, šta je ono što konkretno traži? Definiciju? Agenciju? Možda neki tutorijal?

Kada namera nije sasvim jasna Google će prikazati kombinaciju rezultata koja pokriva širi dijapazon mogućih odgovora. Pokušaće na osnovu istorije Vaše pretrage, interesovanja i upita, da Vam ponudi one odgovore za koje on pretpostavi da bi bili najrelevantniji za Vas.

Content stategija i razumevanje namere

Svakako da nije uvek lako napraviti razlikovanje između ova tri tipa upita. Često nas prvi impuls može prevariti. Stoga je potrebno pažljivo istražiti ključne reči koje ciljamo i pregledati rezultate koje nam Google izbacuje za određeni upit. Na ovaj način ćemo steći bolji uvid u to kako Google vidi nameru korisnika pri određenim upitima. Ovo nam može pomoći da našu SEO strategiju postavimo na dobre temelje i da sam proces dosta olakšamo.

Pokušaj da pozicioniramo content tamo gde je namera naše poruke drugačija od namere korisnika osuđen je na promašaj. Kreiranje content-a koji je dobro rangiran i konvertuje klijente zahteva kristalno jasno razumevanje namere onog ko pretražuje web.

Kada razumemo namere i potrebe potencijalnih klijenta, možemo da kreiramo kvalitetan content ili da uradimo reviziju već postojećeg.

 

Ako znate odgovor iz naslova našeg teksta i koja je krajnja namera korisnika, mnogo lakše ćete optimizovati kako content Vašeg sajta, tako i sve reklamne kampanje koje budete sprovodili. Naš tim stručnjaka je tu da Vam pomogne u svakom koraku osmišljavanja vaše strategije nastupa na Mreži. Kontaktirajte nas koliko danas.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top