Skip to content

Društvene mreže i marketing na internetu su u konstatnom razvitku i evoluiranju, uzimajući nove uloge u svetu u kojem živimo. Ovo istovremeno znači da se menja i način na koji poslujemo.

Marketing na društvenim mrežama – 5 najučestalijih mitova

Premda je ideja marketinga na društvenim mrežama prisutna i prilično razrađena u nekoliko poslednjih godina, ipak se pojavljuju određene zablude vezane za ovu temu.

Mi želimo da raskrinkamo nekoliko ovih mitova kada je marketing na internetu u pitanju.

Morate imati puno pratilaca da bi ste bili uspešni na društvenim mrežama

Pratioci su super stvar- to znači da se vaš brend dovoljno dopada ljudima da se pretplate na vaš feed i dobijanje redovnih ažuriranja.

Kao marketaru svakako će biti primamljivo da uspeh vaše strategije na društvenim mrežama merite prema obimu publike koja vas prati. Ipak imajte na umu da to što vas neko prati nikako ne znači da i čita svaki vaš post. Pratioci su dobar metrički podatak, ali interakcija – engagement je svakako još bolji.

Poenta je dakle da vaša publika ima što veću interakciju sa sadržajem na vašim društvenim mrežama. Obratite više pažnje na metriku engagement-a. Ovo mogu biti deljenja sadržaja, ili odgovori i komentari na postove.

Ostvarite lični odnos

Velika je verovatnoća da većinu klijenata nikada nećete sresti lično. To je neminovnost poslovanja preko Interneta. Ipak, ukoliko nemate ljudsku notu u obraćanju vašoj publici, što se njih tiče možete da budete i robot.

Veoma je važno da svom biznisu date ličnu notu i ton ljudskosti – tako će vaši potencijalni klijenti sigurno imati više poverenja i neće žaliti vremena i novca prema vašem biznisu. Štaviše moći će da povežu vaš brend sa stvarnim ljudima.

Dok su sam saobraćaj i interakcija na sajtu od velike važnosti, podjednako je važno da razvijamo komunikaciju na ličnoj, ljudskoj osnovi. Svako voli da oseti da se i sa druge strane nalazi realna osoba, sa kojom može da stupi u komunikaciju.

Marketing na internetu zahteva aktivan odnos

Odlično je videti brendove koji ulažu napor da budu zastupljeni na svim društvenim mrežama – to pokazuje da imaju vrlo ozbiljan pristup poslu.
Sa funkcionalne tačke gledišta kada korisnici pretražuju neki biznis online prosto su primorani da ga pronađu u nekom obliku, ukoliko je prisutan na više društvenih mreža.
Ipak u stvarnosti nije neophodno biti prijavljen na svaku društvenu mrežu. Štaviše ovo ponekad može biti štetno. Možete se suviše rasplinuti i oslabiti vaše prisustvo na Mreži.
Da bi ste se osigurali da zadržavate fokus na onome što donosi najbolje rezultate, imajte na umu sledeće:

 

  • Demografsko targetiranje- razmišljajte o vašoj ciljanoj persona-i i njihovom ponašanju na Internetu. Na kojoj društvenoj mreži se vaša publika najviše nalazi? Nema smisla mnogo ulagati u sadržaj na Fejsbuku, ukoliko se veći deo vaše klijentele nlazi na primer na Instagramu.
  • Funkcionalnost – svaka društvena mreža ima svoje karakteristike. Na primer Tviter je odličan za započinjanje diskusije, dok je Instagram sa druge strane pogodan za deljenje vizuelnog sadržaja. Koja platforma najbolje odgovara vašem proizvodu ili usluzi?
  • Sprecifična metrika – U odnosu na vaše poslovne ciljeve svakako će vam određeni metrički podaci predstavljati prioritet. To može biti uvećanje saobraćaja na sajtu ili više deljenja vašeg sadržaja na društvenim mrežama. Razmotritr koja platforma će vam najbolje pomoći da ostvarite željne rezultate. Ako, na primer, želite da povećate CTR (click-through rate) možete da razmotrite Fejsbuk reklame, s obzirom da vam one omogućavaju vrlo precizno određivanje ciljane grupe korisnika.

Mator sam ti ja za ovo

Mnogi misle da je upotreba društvenih mreža rezervisana za mlađe generacije. Da li zaista hoćete da kažete da želite da se predate i dignete ruke od nečega u šta ste uložili dobar deo svog radnog veka? Tako smo i mislili.

Društvene mreže i nastup na njima nikako nisu bauk. Danas je na Internetu dostupno pregršt tutorijala, blogova, vebinara, gde možemo da savladamo sve od osnova, pa do naprednih strategija nastupa na društvenim mrežama. Ukoliko želite da budete u toku sa vremenom i ne želite da vas konkurencija pretekne prionite na posao koliko danas.

Najveća konkurencija ste sami sebi. Ako ste dovoljno odlučni i posvećeni vrlo brzo možete da uplovite u vode internet marketinga.

Društvene mreže ne smeju biti odvojene od ostatka vaše marketing strategije

Vaša strategija nastupa na društvenim mrežama će dati najbolje rezultate ukoliko je udružena sa ostalim aspektima kvalitetnog prisustva na Mreži. Budite uvereni da samo sinhronizovana i usklađena strategija daje dobre rezultate i čini marketing na internetu uspešnim.

Ukoliko ste pažljivo proučili demografske podatke o publici koju ciljate, utvrdili najbolje vreme za objavljivanje sadržaja i dalje će vam biti neophodan dobar i kvalitetan saržaj koji će privući klijente i podstaći ih na veći engagement.

Nikako ne želimo da vam kažemo da sve ono što ste do sada znali nije tačno. Hteli smo samo da ukažemo na nekoliko stvari koje će vam pomoći da vaš marketing na internetu bude što bolji.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nemanja Nedeljkovic – Senior Account Manager @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top