Kao i prethodnih godina, Google objavljuje izveštaj sa najtraženijim pojmovima i trendovima u pretrazi. Liste…
Optimizovanje sajta kako bi ga Google algoritam prepoznao kao kvalitetan i dobro pozicionirao u rezultatima pretrage, neprekidna je trka sa novostima i zahtevima koje taj algoritam postavlja pred vlasnike veb sajtova. Opšte je poznato da je krajnje zadovoljstvo korisnika ono što Google zanima, jer je to garant da će i dalje ostati njegovi korisnici. Upravo zato Page Experience update predstavlja važnu novinu kada je Google algoritam u pitanju. Page Experience je skup signala koji mere kako korisnici doživljavaju iskustvo interakcije sa veb stranicom izvan njene čisto informativne vrednosti.
Kada će Page Experience update biti uveden?
Google u svom postu na blogu kaže da će ažuriranje Page Experience update početiti da se primenjuje sredinom juna, ali neće igrati svoju punu ulogu u rangiranju na pretraživaima sve do kraja avgusta.
„Počećemo da koristimo page experience kao deo naših sistema rangiranja počevši od sredine juna 2021. Međutim, page experience neće igrati svoju punu ulogu kao deo tih sistema do kraja avgusta. Možete o ovome da mislite kao o dodavanju arome hrani koju pripremate. Umesto da dodajemo ukus odjednom, mi ćemo ga polako dodavati tokom ovog vremenskog perioda. “
Jedan od razloga za postepeno uvođenje Page Experience update je praćenje eventualnih neočekivanih ili neželjenih problema. Sajtovi ne bi trebalo da očekuju drastične promene kada se ovo ažuriranje pokrene, kaže Google, jer će page experience biti jedan od mnogih faktora koji se uzimaju u obzir prilikom rangiranja veb stranica.
“Kada se pomenute promene uvedu, page experience će se pridružiti stotinama signala koje Google uzima u obzir prilikom generisanja rezultata pretrage. Iako je page experience važna stavka, Google i dalje nastoji da rangira stranice sa najboljim informacijama, čak i ako je page experience ispod nivoa. Dobar page experience ne može nadjačati sjajan sadržaj stranice. Međutim, u slučajevima kada postoji više stranica koje mogu biti slične po važnosti, page experience može dobiti na velikom značaju za vidljivost u pretrazi.”
Novi izveštaj o Page Experience-u sada je dostupan i u Google Search Console-i i kombinuje izveštaj Core Web Vitals sa drugim signalima o page experience-u. Pored Core Web Vitals pratiće se da li sajt Mobile-friendly, pitanje bezbednosti, upotreba HTTPS protokola, ne prikazivanja nametljivih reklama i banera. Sama brzina učitavanja sada počinje da gubi na apsolutnoj važnosti, kada je u pitanju dobro korisničko iskstvo. Koliko god sajt bio brz, ukoliko ne ispunjava i ostale navedene kriterijume neće imati dobar page experinece.
Page Experience izveštaj meriće procenat URL-ova na sajtu koji nude dobro iskustvo na osnovu procene gore navedenih faktora. Vlasnici sajtova takođe mogu da koriste izveštaj kako bi stekli dodatni uvid u mogućnosti za poboljšanje svog veb sajta.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Izvor: developers.google.com
Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer