Skip to content

Performanse sajta i korisničko iskustvo su verovatno najvažniji faktor koji utiče na to kako će vaš sajt biti pozicioniran na pretraživačima. Brzina sajta je već dugo jedan od najvrednovanijih performansi sajta. Obično su performanse sinonim za brzinu, uglavnom zato što su to najuočljivije karakteristike veb stranice. Ako se stranica brzo učita, korisnici su zadovoljni. Ako se sporo učitava, postoji velika mogućnost da ćete zauvek izgubiti potencijlanog klijenta. Core Web Vitals su skup specifičnih faktora koje Google smatra važnim u celokupnom korisničkom iskustvu veb stranice.

Google je potvrdio da Core Web Vitals postaju signali za rangiranje rezultata pretraživanja od maja 2021. 

 

Šta su Core Web Vitals?

Core Web Vitals su podaci neophodni za poboljšanje performansi veb stranica, korisničkog iskustva i, što je najvažnije, rangiranja u pretrazi. 

image source: blog.chromium.org

Google je ukazao da postoje tri faktora koji najviše utiču na korisničko iskustvo: Largest Contentful PaintFirst Input Delay i Cumulative Layout ShiftCore Web Vitals su dizajnirani da mere kako korisnici doživljavaju brzinu, odziv i vizuelnu stabilnost svake stranice.

 

  • Largest Contentful Paint: vreme potrebno za učitavanje glavnog sadržaja stranice. Idealno LCP vreme je 2,5 sekunde ili brže. Drugim rečima: vreme od klika na link do prikazivanja većine sadržaja na ekranu. LCP se fokusira na ono što je zaista važno kada je u pitanju brzina stranice: mogućnost gledanja i interakcije sa vašom stranicom. Smernice kako optimizovati ovaj parametar možete naći ovde.
  • First Input Delay: vreme potrebno da bi stranica postala interaktivna. Idealno vreme je manje od 100 ms. FID dakle meri vreme potrebno korisniku da stvarno stupi u interakciju sa vašom stranicom. Google smatra FID važnim jer uzima u obzir kako korisnici u stvarnom životu komuniciraju sa sajtovima.
  • Cumulative Layout Shift: Količina neočekivanog pomeranja izgleda vizuelnog sadržaja stranice. Idealni rezultat je manje od 0,1. Ukoliko se elementi na vašoj stranici pomeraju dok se stranica učitava, onda imate visoki CLS. Što je loše.

Iz Google-a ove signale u najkraćem definišu ovako: „Ovi signali mere kako korisnici doživljavaju iskustvo interakcije sa veb stranicom i doprinose našem neprekidnom radu kako bismo osigurali da ljudi dobiju najkorisnija i najprijatnija iskustva s interneta.

 

Kolika je zapravo važnost ovih parametara?

Važno je naglasiti da vas dobra ocena iskustva stranice neće magično odvesti na prvo mesto na Google-u. U stvari, Google je brzo istakao da je iskustvo sa stranicama jedan od nekoliko (približno 200) faktora koje koriste za rangiranje sajtova u pretrazi. Ukoliko ste i do sada bili dobro pozicionirani za ključne reči koje vam znače, a pri tome vaš sajt pruža dobro korisničko iskustvo, verujemo da neće doći do nekih tektonskih promena. Ali ipak sačekajmo maj da vidimo kako će sve to da funkcioniše.

Google je ponudio 6 načina da proverite Core Web Vitals. U svakom od ovih alata možete dobiti analizu preformasni sajta, kao i vrlo važne i korisne upute šta i kako možete poboljšati i ispraviti, kako bi poboljšali Core Web Vitals na vašem sajtu . Google radi na tome da doda oznake u rezultate pretrage koje pokazuju koji rezultati pružaju dobar doživljaj stranice. 

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Follow.

Sign Up.

GoodLinks.