skip to Main Content

Štampani materijal se sve manje koristi u marketinške svrhe i digitalni svet je već odavno preuzeo primat. Međutim jedan od formata koji se održao u štampanoj formi jesu flajeri. Dovoljno je da pogledate svoje poštansko sanduče i da shvatite zašto ovo tvrdimo. U ovom tekstu osvrnućemo se na to zašto flajeri treba da budu jedan od elemenata marketing strategije i kako dizajnirati flajer koji privlači pažnju.

Kako dizajnirati flajer  

Činjenica je da flajeri nisu popularni kao što su nekada bili pogotovu ako se osvrnemo na to da postoje adekvatne zamene u digitalnom svetu (landing page, društvene mreže itd). Međutim to ne znači da nisu podjednako efektni.

 

Zašto ovo tvrdimo?

U današnje vreme ljudi su sve više oprezni prema informacijama koje dobijaju putem e-maila ili nekog drugog vida online reklama tako da mnoge prođu neopaženo.

Osim što ovakva vrsta opreza ne postoji sa štampanim materijalom, flajeri imaju još i prednost da potrošačima prenesu važnu poruku tamo gde se nalaze.

Flajere bi trebalo deliti tamo gde će biti koncentrisana publika kojoj želite da se obratite. Tako na primer ukoliko želite da reklamirate neki novi prehrambeni proizvod, flajere ćete deliti u marketu ili ukoliko otvarate novu prodavnicu flajere ćete deliti u okolini lokacije gde se nalazi.

Jednostavno rečeno, kao i za sve ostalo, informacije ćete plasirati tamo gde će publika biti otvorena da ih čuje.

 

Dizajn flajera

Proverite na šta sve treba obratiti pažnju prilikom dizajniranja kvalitetnog flajera.

 

Format flajera

Dizajn flajera treba započeti od formata odnosno dimenzija.

Najisplativije za štampu je da koristite neki od standardizovanih formata A4, A5, A6 itd.

Osim što ćete, naravno, voditi računa o budžetu, izbor bi trebalo da zavisi i od količini informacija koje ćete plasirati. Svakako treba izbegavati da zarad uštede prostora, suzbijate sadržaj, odnosno veličinu teksta, slika, ilustracija ili praznog prostora koje ćete koristiti tokom dizajna.

Naslov

Imajte u vidu da je, kao i uvek, najvažnije da potrošačima privučete pažnju jer će u suprotnom brzo izgubiti interesovanje, bez obzira na to koliko je informacija korisna za njih.

Jedan od prvih koraka je da imate jasan, čitak i lako uočljiv naslov.

Razmišljajte tako da se stavite u ulogu korisnika i šta bi vama privuklo pažnju kod naslova. Možete ga definisati u formi pitanja, jednostavne fraze ili rečennice ili čak kao jednu reč, pogotovu ako je u pitanju „Rasprodaja“, „Akcija“, „Novo“ i sl.

Nakon dobrog i „catchy“ naslova, sadržaj kreirajte tako da poštujete vizuelnu hijararhiju, odnosno da potrošačima bude zanimljivo ali i jednostavno da prate tok informacija.

 

Balans

Jedna od najčešćih grešaka koja se pravi jeste potreba da se što više informacija (teksta, slika, grafika ili ilustracija) stavi na flajer koji skoro po pravilu treba da bude nešto sažeto.

Zato je neophodno da pronađete balans i shvatite to kao jedan od važnih koraka u procesu dizajna.

 Fokusirajte se na ključne informacije

Potrudite se da imate dovoljno velike margine i prazan prostor između elemenata. Da slike i tekst budu srazmerni i uravnoteženi i da sav višak informacija na vreme izbacite.

 

Ostali saveti pri dizajniranju flajera

O bojama i tipografiji smo već govorili u ranijim temama ali je za flajer neophodno da znate da treba da budu u skladu sa brendom, proizvodom ili uslugom koju želite da promovišete. Tako na primer za dečiju igraonicu nećete koristiti neke od tamnih boja i poslovnih fontova kao što ni za, recimo, konsultantske usluge nećete koristiti neke drečave boje i razdragane fontove.

Uključite i „call to action“ u dizajn flajera. Bilo da je u pitanju da želite da vaša publika poseti neku od prodavnica ili web lokacija, prisustvuje koncertu ili seminaru ili vas jednostavno kontaktiraju potrudite se da to naglasite na flajeru. U tome vam puno može pomoći korišćenje QR kodova koji zauzimaju malo prostora a vode, na primer, na web stranice gde potrošači mogu pronaći opširnije informacije.

Imajte u vidu da flajer pre svega treba da prenese informaciju i da nije neophodno napraviti neko revolucionarno dizajnersko rešenje i ako je to uvek plus za vaš brend. Zato, pogotovu ako ste vremenski ograničeni, možete koristiti neke od već postojećih template-a na internetu, ideje sa Pinteresta, ili prerađena i dorađena rešenja flajera koji su vama privukli pažnju.

Na kraju, kada jednom završite dizajn flajera, osim pripreme za štampu razmislite da li je potrebno napraviti i dodatne korekcije u veličini, odnosno formatu kako bi ga koristiti kao objavu na društvenim mrežama ili baner. Tako možete doći i do šire publike od one osnovne kojoj ste ga namenili.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Back To Top