Fotografije su oduvek bile važan deo dizajna, bilo da se radi o veb sajtovima, vizualima…
Kako se približava kraj godine a sa njim i praznici vreme je da se posvetite dizajnu čestitke, bilo da se radi o e-mail-u, postu na društvenim mrežama ili štampanoj čestitki (koja gotovo da se više i ne koristi). Svakako poželjno je da budete nešto kreativniji od jednostavne, prepoznatljive poruke „Srećna Nova godina i Božićni praznici“. Naravno da su pokloni i popusti nešto što će najviše obradovati vaše korisnike, kupce i saradnike, ali mi vam nudimo i par saveta kako ćete se vizuelno izdvojiti i skrenuti pažnju na sebe u moru čestitki koje će im pristizati u ovom periodu.

Da korišćenje praznika u marketinške svrhe ne treba olako shvatiti svakako svedoči i Coca-Cola koja je novogodišnje kampanje podigla na jedan viši nivo. Osim već prepoznatljive kreacije Deda Mraza, Coca-Cola je u marketinške svrhe stvorila još niz simbola kao što su recimo polarni medvedi i crveni kamioni, koji jasno ukazuju da se približavaju novogodišnji i božićni praznici a da je osim vremena provedenog sa porodicom i prijateljima njihov neizostavni deo i Coca-Cola.
Kako dizajnirati čestitku
Nego, da se mi ipak vratimo na temu i dizajn čestitke.
Kako se vremenom razvija tehnologija, a samim tim se otvaraju i nove mogućnosti, tako se iz godine u godinu menjaju trendovi i stilovi u dizajnu, pa ni čestitke nisu izuzetak i za njih je, pre svega, poželjno da budu inovativne kako bi bile primećene.

Jednostavan dizajn
Sigurno niste prvi put čuli „Keep it simple“. Čak smo i mi pisali već o tom trendu u okviru teme o minimalizmu u dizajnu.
Kako se ljudi svakodnevno susreću sa gomilom dizajniranih sadržaja websajtovi, društvene mreže, katalozi, flajeri, brošure, bilbordi… direktna i jednostavna grafička rešenja mogu doći kao „kratak predah“ a da istovremeno i dobro izgledaju.
Ovakav dizajn karakterišu mali broj grafičkih elemenata i boja uz puno belina odnosno praznog prostora. Tipografija i slike su svedene i jednostavne.

Moderan dizajn
Kako stasavaju nove mlade generacije tako i dizajn postaje sve čudniji i neobičniji. Tako na primer za čestitke možete koristiti grafičke elemente koji ne moraju u opšte biti svojstveni za novogodišnje i božićne praznike.
Nešto između slatkog i čudnog tako da podseća na gameing industriju i street art.
Ovakav dizajn karakterišu jarke boje, neobična tipografija, neretko korišćenje emoji stikera kao i kreativna rešenja koja izgledaju kao greške i kršenje grafičkih pravila.

Vintage dizajn
Ono što se danas naziva „Vintage“ ili „Retro“ je kombinacija stilova iz 70-ih, 80-ih i 90-ih.
Ovaj trend u dizajnu karakteriše korišćenje zagasitih boja, jakih senki, overlay-a, ramova, krupnih grafičkih elemenata kao i klasičnih motiva, ali u kombinaciji sa modernim tehnologijama i savremenim grafičkim izražavanjem.
Animacije
Animirane čestitke su nešto što svakako privlači pažnju a sa modernim tehnologijama prilično ih je jednostavno napraviti, pogotovu jer se koriste jednostavni elementi sa jednostavnim tranzicijama i bez predugačkog trajanja.
Ono što je najvažnije prilikom dizajna čestitke za praznike jeste zapravo da prenesete dobro raspoloženje među svojim korisnicima, makar to značilo da morate da odstupite od knjige grafičkih standarda što se tiče boja ili tipografije.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer