skip to Main Content

Pretraga na internetu postaje sve savršenija i kvalitetnija sa rezultatima koje nudi na naše upite. Algoritmi pretraživača postaju sve složeniji i bolji u razumevanju namere korisnika. Naravno, Google kao vodeći svetski pretraživač privlači i najviše pažnje novinama koje uvodi. MUM (Multitask Unified Model) je svakako jedna od najvažnijih i potencijalno najuticajnijih novina.

traka za unošenje upita za pretragu

Google MUM je grupa tehnologija koje rade zajedno na rešavanju teških upita za pretragu na koje se ne može odgovoriti kratkim isečkom ili tradicionalnim rezultatima pretrage u vidu ponuđenih linkova ka rezultatima koji nude odgovor.

 

MUM u potpunosti menja pretragu

Multitask Unified Model (MUM) ima za cilj da odgovori na savremene zahteve pretrage korišćenjem algoritma koji pokreće veštačka inteligencija kako bi poboljšao iskustvo pretraživanja na internetu. MUM je moćan algoritam čija snaga dolazi iz činjenice da može da obavlja više zadataka istovremeno. Ne mora da radi jedan zadatak za drugim, već može da barata sa više zadataka. To znači da može da čita tekst, razume značenje, formira dublje znanje o temi, koristi video i audio sadržaje kako bi obogatio saznanja, dobije uvid sa preko 75 jezika i prevede te nalaze u višeslojni sadržaj koji odgovara na složena pitanja. To omogućava generisanje rich results koji odgovaraju na upit predstavljanjem potpuno novog sadržaja!

MUM ažuriranje znači da će pretrage prikazati informacije koje pružaju korisne, povezane uvide i da će za izvore ovih informacija pretraživati više od bilo kog drugog ažuriranja pre njega.

Google laganim koracima ide ka pretraživaču koji u potpunosti pokreće veštačka inteligencija. Pretraživač možda nije čak ni prava reč ovde, jer je više u pitanju „mašina“ za prezentaciju saznanja. 

mum-knows-the-best-ai-powered-search

Google predano radi na razvoju pretrage koja bi uključila unos podataka iz što većeg broja izvora. Da bi se služili svim ovim različitim izvorima na način koji bi doveo do smislene pretrage i prezentovanja rezultata moraju se sprovesti adekvatne promene. Razumevanje jezika je ključno. Razvoj efikasnih i fleksibilnih jezičkih modela koji mogu da generišu sadržaj za pružanje jezgrovitih odgovora će postati od suštinskog značaja. 

 

T5 text-to-text framework

MUM koristi T5 text-to-text framework koji je 1000 puta moćniji od prethodnog velikog ažuriranja algoritma BERT, nastalog zarad što boljeg razumevanja ljudskog jezika. MUM ne samo da razume jezik, već ga i generiše. Korišćenje 75 različitih jezika i mnogo različitih zadataka odjednom mu omogućava da razvije sveobuhvatnije razumevanje informacija i znanja od prethodnih modela. MUM ima potencijal da razbije jezičku barijeru. Može da uči iz izvora koji nisu napisani na jeziku na kom ste napisali pretragu i da vam na taj način pruži što kvalitetniju i validniju informaciju.

davojka u žutom duksu izlazi iz žutog zida za zapitanim izgledom lica

Google trenutno testira MUM sve dok se ne potvrdi bezbedna mogućnost za dodavanje u sisteme. Ne postoji jasan vremenski okvir kada će to dogoditi. Uvođenje MUM-a može jednostavno značiti bolje rezultate pretrage, ali može značiti i novu vrstu rezultata pretrage. Ovo može uticati na to kako razmišljate o sadržaju. Možda će biti manje važno odgovarati na pitanja publike i rešavati njihove probleme, jer će to možda pretraživač raditi umesto vas.

Google se očigledno kladi na budućnost koju pokreće veštačka inteligencija i pruža nam još uvek nezamislive načine pronalaženja i konzumiranja sadržaja. 

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Back To Top