skip to Main Content

U jednom od prethodnih blogova smo pisali o Facebook Business Suite-u, o tome koje su osnovne opcije kao i novine koje su se pojavile sa najnovijim ažuriranjem

Budući da postoji još jedan alat za upravljanje stranicama na Facebook-u i Instagram-u (Facebook Creator Studio) i da možda postoje nejasnoće u razumevanju razlike između ove dve platforme, u ovom blogu možete saznati koja je razlika izmedju njih. 

 

Business Suite vs Creator Studio – osnovne informacije

Kada upravljate stranicom na Facebook-u i/ili Instagram-u, opcije objavljivanja i upravljanja izgledaju preobimno. S obzirom da postoje redovna ažuriranja potrebno je ispratiti ih, biti upućen i ostati u korak sa njima.

Ako ste nekada bili zbunjeni oko toga koji alat da koristite, niste jedini. U septembru 2020. Business Suite je lansiran bez prethodnog nagoveštaja, zbunjujući korisnike, jer je u to vreme već postojao Creator Studio.

Zatim je Facebook obavestio korisnike porukom preko Business Suite-a, u kojoj se navodi da se postovi i video snimci premeštaju u Creator Studio, navodeći da „uskoro ti alati više neće biti dostupni ovde“. Medjutim, ništa se od toga nike desilo.

Facebook je uvodjenjem Business Suite-a u velikoj meri doprineo konfuziji, ali sada je ipak sve dosta jasnije što se tiče funkcionisanja oba alata.

fejsbuk logo

Facebook Business Suite

Business Suite je predstavljen krajem 2020. kako bi zamenio aplikaciju Page Manager. Cilj je bio da pojednostavi komunikaciju i interakciju sa pratiocima (obaveštenja, poruke, komentari).

Business Suite omogućava korisnicima da:

 

  • Uštede vreme: Objavljivanje i zakazivanje na Facebook-u i Instagram-u istovremeno i kontrola objava na jednom mestu, kako bi bili povezani sa pratiocima sa obe platforme.
  • Budu u toku: Dobijanje svih obaveštenja, poruka, komentara sa Facebook-a i Instagram-a, na jednom mestu kako biste bili u toku i lakše komunicirali svim svojim pratiocima.
  • Prate analitike i rezultate: Pregled analitike i donošenje zaključka šta funkcioniše, a šta ne i stvaranje slike o tome šta pratioci najviše vole.

 

Objašnjenje svih opcija u okviru Business Suite-a možete pogledati u okviru jednog od naših prethodnih blogova.

Facebook Creator Studio

Iako je prvobitno predstavljen kao alat za pravljenje i upravljanje video objavama (o čemu svedoči i logo ovog alata) Creator Studio je dosta napredovao tokom vremena i sada ima dosta opcija koje se preklapaju sa Business Suite-om. U pitanju su iste opcije vezane za praćenje obaveštenja, kreiranje i zakazivanje postova, upravljanje komentarima i porukama, praćenje analitika i sl. Pregled osnovnih alata možete pogledati  u ovom blogu. 

Glavna razlika između ove dve platforme je u tome što Creator Studio nudi dodatne opcije za podešavanje i odredjene kreativne alate. Ovo uključuje:

 

  • Detaljan uvid u performanse videa, vreme gledanja i zadržavanje na videu.
  • Alat za monetizaciju – kreatori posebnog video sadržaja i izdavači mogu da koriste niz različitih alata za monetizaciju kako bi zaradili novac na Facebook-u. U zavisnosti od publike i vrste sadržaja koji se plasira, moraju se ispuniti odredjeni kriterijume kako bi mogli da se koriste alati za monetizaciju.
  • Muzička kolekcija – ekskluzivna kolekcija originalnih numera i zvučnih efekata koji mogu da se koristite na Facebook-u i Instagram-u.

Ako se pitate koji alat je najbolji za vas, odgovora nema – istina je da ćete morati da se poigravate sa obe platforme, dok ne otkrijete koja vam je draža.

Kada savladate opcije i naučite sve detalje o Facebook Business Suite-u i Creator Studio-u, videćete da oni nisu tako komplikovani kao što se misli na prvi pogled. 

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer