Skip to content

Praćenje analitike je od suštinske važnosti kada je u pitanju bilo koji aspekt nastupa na Internetu. Nerazumevanje razlike između ovih kategorija u analitici, page views, sessions i users, je vrlo čest problem koji se javlja u radu sa klijentima.

Upravo iz tog razloga donosimo Vam ovaj tekst, ne bi li olakšali razumevanje ovih kategorija. Klijent koji razume šta mu govorite je zadovoljan klijent.

Šta su page views (pregledi stranice)?

Page view (pregled stranice) je osnovna interakcija koja se ostvaruju sa Vašim web site (veb sajtom).

Prosto rečeno, kada Vi kao user (korisnik) otvorite web site kreirate session (sesiju) i otvarate neku stranicu na sajtu ostvarujući page view (pregled stranice). Ukoliko u navigaciji na sajtu kliknete na neku drugu stranicu na sajtu i odete na nju ostvarujete novi page view (pregled stranice), ali u okviru iste session ( sesije) i kao isti user (korisnik).

Dakle broj page views (pregleda stranice) je jednak broju otvaranja stranice na sajtu, ukljućujući i refresh (osveživanje) stranice.

Sesions (Sesije)

Kada zatvorite pretraživač i nanovo ga otvorite Vi ste i dalje isti user (korisnik), deo istorije Vaše pretrage je izgubljen i Vi pokrećete novu session (sesiju) i naravno novi page view (pregled stranice).

Možete ostvariti više pregleda stranice u okviru jedne sesije, tako da je broj sesija uvek manji naspram broja pregledanih stranica.

Sesija je naziv čiji bi sinonim bio poseta, pa broj sesija zapravo predstavlja broj poseta sajtu.

U Gugl analitici postoji vrednost koja se naziva ”Pages/Session”. Ona prikazuje prosečan broj stranica koje su otvorene prilikom svake posete (sesije). Za ovaj parametar ne postoji najbolja moguća vrednost To je zato što on varira od sajta do sajta u zavisnosti od tipa sadržaja (content)  na njemu . Na primer na blogu ova vrednost će biti prilično niska. Ovo iz razloga što posetioci obično dolaze na sajt da bi pročitali određeni članak. Sa druge strane na sajtu koji pruža neke usluge ova vrednost će biti veća. Razlog za to je taj što će korisnici imati interakciju sa većim brojem stranica.

Users (Korisnici)

Ukoliko Vaš sajt bude otvoren sa drugog računara to će biti uračunato kao novi korisnik (user). Drugim rečima broj korisnika (users) je broj različitih ljudi koji su otvorili Vaš sajt.

Ako otvorite, potom zatvorite i ponovo otvorite pretraživač, bićete isti korisnik (user), koji ostvaruje različitu sesiju i pregled stranica.

Jedan od važnih parametara kada je u pitanju kategorija korisnika (users) je Return Rate. Ona prikazuje koliko se zapravo korisnici vraćaju na vaš sajt ostvarujući nove sesije. Ukoliko je Vaš Return Rate npr. 10%, to znači da je jedna od deset sesija ostvarena od korisnika koji je i ranije dolazio na Vaš sajt ( u ovom slučaju na 90 korisnika, imaćete 100 sesija).

Nasuprot Return Rate-u postoji kategorija New Users (novi korisnici). Sam naziv nam kazuje da je ovo procenat korisnika koji su prvi put na sajtu. Sa parametrom Return Rate 10%, parametar New Users će logično biti 90%. Evidentno je da broj korisnika (users) nikada ne može biti veći od broja sesija (sessions) ili pregleda strana (page views).

Kako pronaći ove parametre u Google analitici?

I na kraju odgovor na pitanje gde možemo pronaći sve ove izveštaje?

Osnovni izveštaji o saobraćaju na sajtu u Analitici se nalaze u odeljku Audience (publika).

Kliknite na tab Audience(1) u levom glavnom meniju u Analitici, a potom odaberite prvi link Overeview(2) i dobićete dnevni izveštaj o sesijama za par prethodnih dana. Ukoliko želite da dobijete izveštaj o korisnicima (users) ili pregelima strna (page views) jednostavno izaberite padajući meni u gornjem levom uglu grafikona i izaberite tip izveštaja koji Vam treba.

Ukoliko Vam je potrebna pomoć u praćenju Analitike i efektnog korišćenja podataka zarad poboljšanja obima i kvaliteta saobraćaja sa sajtu, kontaktirajte nas i iskusni tim Digitizer-a će Vam pomoći da savladate sve prepreke.

Made by Nemanja Nedeljkovic – Senior Account Manager @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top