skip to Main Content

Privlačenje što većeg broja posetilaca glavni je cilj postojanja svakog web sajta. Naravno osim ukoliko ste napravili sajt iz čiste želje za zabavom ili za neke interne potrebe. Ipak velika većina je nastala iz potrebe za pokretanjem ili unapređivanjem nekog biznisa. U krajnjoj liniji prihodi koji će se ostvariti na osnovu sajta jesu jedan od ciljeva njegovog postojanja. Ali zašto ljudi posećuju sajt? Kako privući publiku i povećati saobraćaj na sajtu?

 

Zašto ljudi posećuju sajt?

Mogli bi reći da je ovo pitanje od milion dolara. Niko ne može da da definitivni odgovor na ovo pitanje. Ipak, postoje neke smernice koje nam mogu pomoći u tome. Pokušaćemo da odgovorimo na pitanje zašto ljudi posećuju sajt, šta je to što ih motiviše da kliknu na neki link, koje potrebe žele da zadovolje?

Analiziranje i predviđanje ponašanja publike na internetu može biti najvažnija stavka u dizajniranju sajta i osmišljavanju celokupne strategije nastupa. Evo glavnih pokretača:

 

Nauči me

Skorašnji događaji su nam pružili priliku da uvidimo još jednu korisnu stranu interneta. U nemogućnosti da se škola i fakultetska nastava redovno odvija, najveći deo komunikacije usmeren je na on line aktivnosti. Broj vebinara se značajno povećao i generalno gledajući sadržaj ovog tipa postaje sve popularniji.

Možda i jedna od uloga interneta koja se najlakše previđa je upravo mogućnost učenja. Uvereni smo da se svakome od vas desilo da se temeljno upusti u istraživanje neke teme o kojoj do tada niste ništa znali, a koja vam je privukla pažnju. Da li želimo da saznamo više o aktuelnostima kao što je koronavirus ili da se edukujemo o trenutnim političkim procesima, a možda i naučimo nešto o srednjovekovnoj istoriji Srbije?

Brojni sajtovi nam mogu dati odgovor na ova kao i na mnoga druga pitanje, omogućavajući učenje u vreme i tempom koji nam najviše odgovora. Ovo je svakako velika prednost.

 

Prodaj mi

Situacija sa pandemijom je dovela do velikog porasta kupovine preko interneta. Nemogućnost normalnog funkcionisanja dovela je čak i do značajnog porasta kupovine osnovnih namirnica on line.

Ovih je dana moguće kupiti gotovo sve na mreži. Potencijalni kupci su tu i vaše je da ih privučete ili direktno (direktnim dolaskom na vaš sajt, putem e-trgovine) ili indirektno, ako žele nešto da kupe, morate im dati do znanja da je upravo vaš sajt mesto gde to mogu učiniti i olakšati im da to urade. Ako prvobitno nisu želeli nešto da kupe, možete ih privoleti da to učine tako što ćete im dati informacije, zabaviti ih ili im pružiti osećaj učestvovanja u nekoj široj priči.

Nakon donošenja odluke o kupovini, nastojte da proces kupovine bude što lakši. Prosečna stopa napuštanja korpe za kupovinu je 67%. To znači da 67% ljudi koji su stavili artikl u korpu za kupovinu na sajtu nikada ne dovrši postupak plaćanja. Smanjite ovaj broj tako što ćete se fokusirati na to da ljudima bude što lakše da dovrše postupak.

 

Informiši me

Ljudi su konstatno u potrazi za nekom informacijom. Google je to odavno prepoznao i nastoji da svoju uslugu što više prilagodi potrebama korisnika.   Nekada je bilo potrebno prilično truda da bi došli do neke informacije. Sada su informacije dostupne u sekundi.

Pošaljite potencijalnim klijentima poruku koja će im se svideti na emocionalnom nivou, a zatim im dajte informacije koje treba da znaju kako biste mogli da rešite njihov problem. Ovo je odličan korak ka tome da kupe od vas, zabavljaju se ili na bilo koji način postanu deo vaše zajednice.

 

Zabavi me

Lepota zabave na mreži je u tome što joj možete pristupiti bilo gde, u bilo koje vreme, u najvećem broju slučajeva. Internet zabava nikada nije bila dostupnija. Ljudi veliki deo svog slobodnog vremena provode na internetu u potrazi za zabavnim sadržajem.

Bilo da je zabava bila njihova prvobitna namera dolaska na vaš sajt ili ne, na neki način ih zabavite i oni će vrlo verovatno zapamtiti podatke o vama, kupiti nešto od vas ili poželeti nešto iz vaše ponude. Postoje brojni načini na koje možete animirati klijente, bilo da su to zabavni klipovi, interesantna priča.

 

Prihvati me

Imajte na umu da postoji potreba kod većine ljudi da budu deo nečeg većeg od njih samih. To može značiti da su pretplatnici ne neki sadržaj, neko „iz priče“ ili čak da su samo deo grupe koja je kupila nešto od vas. Ovaj osećaj možete izazvati veoma suptilno, ali stvaranje osećaja da su deo zajednice je vrlo moćna motivacija. Kako je još Aristotel govorio: „Čovek je društveno biće“.

Čineći ih delom vašeg „plemena“ izgradićete dugoročni odnos poverenja. Upravo na ovom temelju možete da gradite čvrstu građevinu rasta i razvijanja vašeg biznisa.

Izrada i dizajn sajta je zahtevan i izazovan proces, ali budite sigurni da vas dobro obavljen posao stavlja u veliku prednost u odnosu na konkurenciju. Uložite dovoljno vremena i resursa, razmislite zašto ljudi posećuju sajt i šta to imate što će ih privući, a rezultati će biti više nego vidljivi.

 

Digitizer je priredio za vas brojne edukativne tekstove, posetite naš blog i pronađite ono što vas zanima.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Back To Top