skip to Main Content

Svaki biznis sebi kao jedno od osnovnih pitanja treba da postavi kako napraviti dobar sajt? Dobar i funkcionalan sajt je vaša lična karta i prvo po čemu će vas vaši budući klijenti upoznati. Iz tog razloga web sajt je segment kome treba posvetiti svu potrebnu pažnju i sredstva. Često možete čuti pitanje kako napraviti dobar sajt? Da li postoji spisak karakteristika koje bi dobar sajt trebalo da ima? Na ovo naravno ne postoji jednostavan odgovor. Kao i u mnogim drugi pitanjima vezanim za SEO, odgovor će biti: zavisi. Kakav sajt želite, koja vam je ciljna pubika, šta želite da postignete? Ipak postoje elementi koji pomažu da svaki web sajt postane bolji i da bude što bolje pozicioniran u rezultatima pretraživanja.

 

Elementi dobrog sajta

Često je vrlo zahtevno nabrojati sve stvari koje utiču na to da sajt bude dobar. Ipak veoma često se pri optimzaciji priča o kvalitetu. Čak i Google već godinama govori da se treba fokusirati na kvalitet sajta i sadržaja. Nakon svakog ažuriranja algoritama od strane Google-a, odgovor za one koji su izgubili rangiranje je isti: možda to nije vaša greška, jer se čini da druge stranice bolje odgovaraju ovom konkretnom upitu.

Ne treba uzimati baš sve što Google kaže kao Sveto pismo, ali u ovom slučaju su u pravu. Konstantno bi trebalo poboljšavati sadržaj! Uvek imajte u vidu nameru korisnika i ponašanje vaših potencijalnih kupaca. Periodično bi trebalo da ponavljate istraživanje ključnih reči. Budite uvek u toku sa dešavanjima u vašoj industriji. Neophodno je da na promenljivom tržištu uvek pronalazite nove mogućnosti.

 

Vaš sajt treba da zadovoljava namere korisnika i da ima jasan cilj

Da li poznajete svoju publiku? Čime doprinosite zajednici? Zašto bi neko trebalo da dođe na vaš sajt i da posluje sa vama? Konkurencija je postala ogromna i surova i neprestana borba je ono što vodi ka uspehu.

Ako želite da uspete, morate da poznajete svoju publiku. Morate otkriti što više o njima. Da li vaš proizvod ili usluga nude rešenje problema ili poboljšava život vašeg kupca? 

 

Morate da imate dobru priču. Ona mora biti usklađena sa onim što ljudi žele i što im treba. To znači da bi trebalo da odlično poznajete nameru korisnika koji su na vašem sajtu. Otkrijte sve moguće načine na koji ljudi mogu doći na vaš sajt i prilagodite ga odgovorima na njihova pitanja. Vrlo često će se ispostaviti da je razgovorni stil ono što daje rezultate. Bez previše stručne terminologije i nerazumljivih fraza.

 

Tehnički SEO je vrlo važan

Dobar web sajt je lako pretraživati i ukazuje pretraživačima šta mogu, a šta ne mogu da indeksiraju. Dobri sajtovi nemaju puno grešaka, učitavaju se brzo i to bez obzira na lokaciju ili uređaj sa koga im se pristupa. Obavezno učinite sve što je moguće da se stranice učitavaju što je brže moguće, jer je to jedan od presudnih faktora za dobar sajt.

Tehnički SEO je neverovatno važan i značajno utiče na kvalitet sajta. Takođe je važno da izaberete dobru hosting kompaniju koja je pouzdana i ima dobru podršku. Što se tiče izrade sajtova naš izbor je WordPress platforma, koja pruža sve što je potrebno za kvalitetan i dobar sajt. 

 

Sajt mora biti pouzdan, siguran i bezbedan

I pretraživači i korisnici traže signale koji znače poverenje. Zašto treba verovati vašem sajtu ili vašem sadržaju? Sajt koji se sporo učitava, daje netačne i neproverene informacije svakako ne može da računa da će steći poverenje korisnika.

 

Pretraživači poput Google-a uvek će odabrati rezultat koji se pokazao dobrim rezultatom. Zbog toga morate raditi na svojoj pouzdanosti na svim nivoima, kako tehničkom tako i sadržaju. Pored toga, vaš sajt treba da bude siguran za posetioce. Koristite ažurirani softver, nabavite SSL sertifikat, pravite jake lozinke.

 

Dobro korisničko iskustvo je must have

Dizajn vašeg sajta treba da pomogne u ispunjavanju ciljeva koje ste postavili. Vaša poruka treba da bude glasna i jasna. Dizajn treba da bude usmeren na brend i dobro osmišljen. Ali što je još važnije, vaš sajt treba da bude jasan i svima lak za upotrebu. 

Korisničko iskustvo nije samo to kako sajt izgleda, već i kakav osećaj pruža. Radi se o tome da se korisnicima pruži prijatno iskustvo, nešto čega se mogu setiti sa zadovoljstvom. Dobro korisničko iskustvo ne dozvoljava korisnicima da dugo čekaju da se stranice učitaju, da se frustriraju jer ne mogu da pročitaju tekst zbog loše izabrane šeme boja na sajtu ili da ne mogu da iskoriste neku funkcionalnost na sajtu. Zadovoljan korisnik je i potencijalni klijent, stoga su ovo sve odgovori na pitanje kako napraviti dobar sajt.

 

Sajt mora biti mobile friendly

Mobilni uređaji sve više preuzimaju primat kada je internet pretraga u pitanju. Ako vaš sajt još uvek nije prilagođen mobilnim uređajima, onda je to prva stvar koju morate da uradite. Mobile first znači da Google pretežno koristi mobilnu verziju sadržaja za indeksiranje i rangiranje.

Ovo je vrlo važan faktor kada je rangiranje u pitanju, a osim toga i generalne ocene kvaliteta sajta. S obzirom da će sve više saobraćaja dolaziti sa mobilnih uređaja, odlika dobrog sajta će biti da je prvenstveno kreiran za prikazivanje i korišćenje na mobilnim uređajima. Responzivni sajtovi stoga imaju mnogo bolje rezultate.

 

Vaša sajt treba da ‘razgovara’ direktno sa pretraživačima

Godinama su pretraživači pokušavali da čitaju sadržaj sa stranica sajtova kako bi utvrdili o čemu se na njima radi. Potreban im je taj sadržaj da bi mogli da usklade upit za pretragu sa indeksiranim stranicama koje daju najbolje odgovore na neki upit. Zato pretraživačima treba malo uputa da otkriju pravo značenje elemenata na stranici. Unošenje struktuiranih podataka je još jedna stavka u strategiji kako napraviti dobar sajt.

 

Schema markup je nešto kao prevodilac za pretraživače. Opisuje elemente na stranici, tako da pretraživači sa većom sigurnošću mogu reći o čemu sajt govori. Zauzvrat, jer je Google toliko siguran u sadržaj, obeležavanje ovih elemenata utiče na pojavljivanje rich results-a vaših stranica u rezultatima pretraživanja.  Struktuirani podaci jedna su od stavki na koje pretraživači obraćaju mnogo pažnje ovih dana.

I na kraju kako napraviti dobar sajt?

Kao što ste videli postoji mnogo toga što ulazi u pravljenje dobrog sajta. Potrebna vam je strategija, i to je možda najvažniji element dobrog sajta. Ovde možete pogledati kako izgledaju sajtovi naših zadovoljnih klijenata.

 

Ovo su neki od najvažnijih elemenata na koje bi trebalo da se fokusirate tokom razvoja i unapređenja vašeg sajta. Svaka informacija je zlata vredna, a mi smo vam pripremili još dosta infomativnih tekstova iz digitalnog marketinga.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer