Fotografije su oduvek bile važan deo dizajna, bilo da se radi o veb sajtovima, vizualima…
Dizajn logotipa postaje sve jednostavniji. Čak i velike kompanije koje imaju dugu tradiciju i prepoznatljiv brend odlučuju se za redizajn kako bi pojednostavili logotip i izbacili višak detalja. Postavlja se pitanje zašto, kada tehnologija napreduje i mogućnosti u dizajnu postaju sve veće?

Zašto logotip treba da bude jednostavan
Ako bi odgovor potražili u samo jednoj rečenici onda bi rekli da je to zato što se tako lakše pamti. Kurt Weidemann, jedan od najuticajnijih grafičkih dizajnera i tipografa 20. veka je rekao: „Dobar logo je nešto što možeš da nacrtaš palcem noge u pesku.“
U današnje vreme kada su potrošači zatrpani informacijama, nepisano pravilo je da treba pojednostaviti poruke. Više detalja i grafičkih elemenata znači više informacija koje potrošač treba da obradi. Zato sa jednostavnim grafičkim rešenjem ostavljate prostora da vaš brend bude lakše primećen i tako jednostavnije komunicirate sa vašom ciljnom grupom.

Sa druge strane treba imati u vidu da će vaš logotip sa razvojem brenda imati i širu primenu. Zato logotip mora biti podjednako jasan i pristupačan bez obzira na platformu ili kanal komunikacije, što će reći da treba da ostavlja isti efekat bez obzira da li će ga vaša ciljna grupa posmatrati na štampanom materijalu, monitoru, tabletu ili mobilnom telefonu.
Treći razlog je taj što jednostavan logo uliva poverenje. Takva rešenja odišu samopouzdanjem i vašem brendu daju kredibilitet. Logo treba posmatrati kao potpis, a ne kao priču. Trebalo bi da potrošače asocira na vaš proizvod ili uslugu, a ne da ilustruje vašu ponudu.

Naravno, ono što je preporuka i trend, ne mora da znači da je i pravilo. Ukoliko previše stilizujete vaš logotip može doći do toga da izgleda „jeftino“ i da eventualno liči na druge pa su unikatni detalji ponekad poželjni kako bi se vaš logo izdvojio.
Zato dizajneri često, kroz knjigu grafičkih standarda, kreiraju grafičko rešenje logotipa sa manje ili više detalja tako da se može prilagođavati primeni i dimenzijama, odnosno različitim kanalima komunikacije.
Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.
Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer