skip to Main Content

Ukoliko ste ikada imali veze sa digitalnim marketingom, izradom veb sajtova i internetom generalno, velika je verovatnoća da ste čuli za PAS. A ukoliko niste PAS je marketing formula za uspešno prezentovanje proizvoda ili usluge.

Šta je PAS?

PAS je skraćenica od Problem – Agitate – Solve i jedna je od najboljih formula ubeđivanja. Ovaj model vas navodi da se stavite u položaj publike tj. vaših klijenata. Jedan od najboljih načina da to uradite je da pričate o problemu koji muči potencijalnog klijenta. To podrazumeva da ste već obavili istraživanje i saznali koji je to problem sa kojim se oni susreću. 

 

Ne pravite grešku u koracima

Prvi korak je opisati problem jasno, koristeći jednostavne termine. Ovo privlači pažnju čitaoca i daje mogućnost da pokažete da saosećate sa njim. Ljudi zapravo najčešće traže rešenje za nešto što im predstavlja problem. Ukoliko ste vi ti koji će ponuditi rešenje za taj problem na dobrom ste putu da steknete još jednog zadovoljnog klijenta.

U drugom koraku detaljno opisujete problem i navodite razloge zbog kojih on negativno utiče na život vašeg klijenta. Ovaj korak u PAS formuli je najbitniji, jer pokreće emociju kod čitaoca. Važno je da se problemu da dimenzija, da deluje opipljivo, jer time pokazujete da razumete situaciju u kojoj se potencijalni klijent nalazi. Interesantno je to da iako je ovaj korak najbitniji često se dešava da ga kopirajteri zanemare, koristeći samo prvi i poslednji korak u procesu.

Da biste naveli klijenta na akciju tj. da biste ga ubedili da baš vaš proizvod ili usluga predstavljaju pravo rešenje njegovog problema morate imati u vidu sledeće stvari:

 

  • koji problem rešava proizvod
  • zašto bi nekome trebao proizvod
  • da li potencijalni klijent već koristi proizvod koji vi nudite
  • šta on voli (i ne voli) kod tog proizvoda.
pas-is-a-great-friend-of-your-ad-agitate

Ako imate odgovore na ova pitanja, proces smišljanja i ubeđivanja može da počne.

Treći korak podrazumeva to da vi nudite rešenje tog problema.

Kao kopirajter važno je da razumete čitaoce (potencijalne klijente) i da znate koji ih to problem muči, koja će pitanja postaviti u vezi vašeg proizvoda ili usluge. Važno je da ih podržite u rešavanju tog problema nudeći savršeno rešenje.

 

Pišite kao đak trećak

Evo interesantnog podatka! Aplikacija Boomerang je testirala šta je to što čini dobar mejl. Rezultat ih je prilično iznenadio. Mejlovi koji su pisani kao da ih je pisao đak trećak dobili su najbolji feedback. Više o ovome možete pročitati ovde

pas-is-a-great-friend-of-your-ad-third-grader

Kod pisanja, jedna od najbitnijih stvari je da vas razumeju. To znači da koristite jednostavnu terminologiju, da pišete kratke i razumljive rečenice. Isto tako, trudite se da izazovete emociju vašim tekstom. Pokažite kako je vaš proizvod baš ono što je klijent čekao kao savršeno i tako očigledno rešenje njegovog problema.

Zašto je PAS jedna od najboljih formula ubeđivanja? Vrlo je jednostavno – svi mi želimo da izbegnemo neku vrstu “bola” tj. “patnje”, bilo da je to blaga glavobolja ili zvanje taksija. Ako nas boli glava popićemo lek protiv glavobolje, ako ne možemo da nađemo slobodan taksi instaliraćemo aplikaciju koja će nam pomoći u tome. 

Svi mi volimo dobre priče. Volimo da slušamo o ljudima koji su prevazišli izazove ispred sebe i koji su uspeli. Ponekad se poistovetimo sa njima. Napišite dobru priču koristeći PAS formulu, jer sigurni smo da možete da pokažete kako je baš vaš proizvod pomogao nekome.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Ana Korolija – Senior Copywriter @Digitizer

Back To Top