skip to Main Content

Imati dobro ime domena nije garant za uspeh veb sajta, ali svakako je važno za privlačenje saobraćaja na sajt, kao i generalni razvoj brenda. Ako vam kažemo da je cena najskupljeg domena skoro 50 miliona dolara, onda možda bolje sagledamo koliko ime domena može biti važno. Još jedno pitanje vezano sa ovom temom je i da li ekstenzija domena utiče na SEO i poziciju sajta u pretraživanju.

Da li ekstenzija domena utiče na SEO?

U najnovijem delu serije Ask Googlebot na YouTube-u Google-ov John Mueller odgovara da li ekstenzija domena utiče na SEO i na još neka pitanja u vezi sa uticajem izbora domena na pretragu.

Mueller odgovara na pitanja koja se odnose na to kako se .com poredi sa drugim ekstenzijama domena, gTLD-ovima naspram ccTLD-ova, www vs. non-www domenima i još mnogo toga.

Evo svih pitanja na koja je odgovoreno u videu.

 

Da li su .com domeni bolji?

Prvo pitanje je jedno od najčešćih, posebno među ljudima koji prvi put registruju domen. Osoba koja je poslala pitanje takođe pita da li je prihvatljivo koristiti neku od novijih ekstenzija, kao što je .space ekstenzija.

Mueller odgovara:

„Naravno, samo napred. Noviji domeni najvišeg nivoa (TLD) su ekvivalentni drugim generičkim domenima najvišeg nivoa kao što je .com kada je u pitanju SEO. Izaberite nešto što vam se dopada, sada postoji mnogo opcija.”

domain-extension-and-seo-best-domain

WWW ili non-WWW domeni?

Da li je bolje koristiti www ili non-www verziju imena domena?

Mueller-ov odgovor:

„Možete koristiti šta god želite. Google-ovi sistemi ne daju prednost ni u kom slučaju. Ponekad postoje tehnički razlozi da idete na ovaj ili onaj način, ali često je to samo pitanje vaših ličnih preferencija.”

 

Rel=canonical na različitim tipovima domena

Da li je moguće koristiti rel=canonical link u različitim TLD-ovima? Kao što su gTLD-ovi (generički domeni najvišeg nivoa) i ccTLD-ovi (domeni najvišeg nivoa koda zemlje).

„Da, možete ovo da uradite. Element rel=canonical link nije ograničen na isto ime domena.“

 

Ekstenzija domena specifična za zemlju 

Mogu li ccTLD-ovi “raditi” globalno za veb sajt?

„Odgovor je da. Iako ime domena koda zemlje pomaže našim sistemima da geografsko ciljaju tu zemlju, ono i dalje omogućava globalnu vidljivost.

Jedino ograničenje je to što ne možete da navedete druge zemlje za geografsko ciljanje. Na primer, ako imate .fr veb lokaciju za Francusku, možete je koristiti globalno. Ali ne biste mogli eksplicitno da geografski ciljate korisnike u Brazilu.“

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: Searchenginejournal

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Back To Top