Skip to content

Treba poći od toga da ako nešto funkcioniše to svakako ne treba menjati. Ovo naročito važi za logotipe. Ljudi jednostavno veruju onome što im je poznato i zato ukoliko je vaš brend prisutan već neko vreme na tržištu treba pažljivo razmotriti da li je redizajn uopšte potreban. Ipak, brojne velike kompanije i organizacije, odlučile su se na ovaj korak. Zašto? Ovim tekstom ćemo probati da objasnimo kada je vreme da vaš logo možda zamenite novim i na koji način da to uradite.

brojni logoi poznatih komanija na beloj pozadini

Logo ima veliki uticaj na poslovanje. Upravo iz tog razloga, idealno bi bilo da kreirate dobro rešenje od samog početka, kako bi logo na najbolji mogući način predstavljao vašu kompniju duži vremenski period. Kompanije poput Coca-Cole, Nike, Applesu uspele u tome. Međutim, neizbežno je da se kompanije, usluge i proizvodi tokom vremena menjaju, kao i trendovi u svetu dizajna, pa se i samo po sebi nameće da i logo treba da ide u korak sa vremenom.

 

Kada i kako redizajnirati logo?

Logo ne treba menjati ukoliko za to nemate dobar razlog.

Upravo zato, teško je proceniti kada je pravo vreme za promenu. Na prvi pogled to može izgledati kao krupan i rizičan korak, ali vam se osveženje i novi “imidž” može značajno isplatiti.

Pitanja koja treba postaviti kada razmatrate ovu odluku su:

 

Da li se vaše poslovanje proširilo ili promenilo?

Ukoliko uvodite novu liniju proizvoda ili usluga promenom logotipa možete skrenuti pažnju potrošača da se kod vas dešava nešto “veliko” i da bi svakako trebalo da obrate pažnju na novi asortiman.

Isto tako, spajanje sa drugim kompanijama ili značajno uvećanje, bilo da su u pitanju proizvodni kapaciteti ili broj zaposlenih, može biti dovoljan razlog da promenite logo. Složićete se da nije ista komunikacija sa potrošačima ukoliko imate zanatsku radnju ili korporaciju sa više desetina ili stotina zaposlenih.

 

Da li imate novu ciljnu grupu?

Kada steknete poverenje kod postojećih kupaca i na neki način zaokružite celinu, možda je vreme da se “obratite” novoj grupi potrošača. Redizajn logotipa  je jedan od načina da se povežete sa novom publikom, a da time ne ugrozite poslovanje.

 

Da li imate novu konkurenciju?

Kada se već pozicionirate na tržištu, novi “igrači” sa novim idejama, svojim marketingom, mogu vam odvući određeni broj kupaca. Redizajnom logotipa ćete pokazati da pratite trendove i pored postojećih time privučete i neke nove klijente.

 

Da li su se ciljevi vašeg brenda promenili?

Koliko ste puta čuli: “Svaki početak je težak”. Kada ste počinjali, moguće je da ste pred sebe postavili skromnije cilljeve. Kako vaše poslovanje raste, normalno je i da se razvija. Kada otkrijete da je vaša kompanije prerasla ono što ste prvobitno planirali, vaš logotip treba da pokaže da ste spremni za novo  razdoblje u poslovanju.

 

Da li je vaš logotip zastareo?

Ovo je možda i pitanje koje prvo treba da postavite sebi. Kada je logo kreiran i da li je konačno došlo vreme da ga menjate? To nije više samo pitanje estetike i trendova, već dizajn verovatno nije kompatibilan sa mnoštvom tehnoloških uređaja koji će ga prikazivati (mobilni telefoni, tableti i sl.). Isto važi i za izbor tipografije. Ukoliko ste koristili neki od tada postojećih stilova ili fontova, vrlo je verovatno da je do sada puno eksploatisan i da je zastareo.

Know-how”

Ako ste nakon ovoga odlučili da je redizajn vašeg logotipa neizbežan, važno je da znate i kako ćete to uraditi.

Počnite od istraživanja. Preispitajte svoj sadašnji logotip i odlučite koje grafičke elemente logotipa ćete zadržati, a koje želite da unapredite ili promenite. Pogledajte kako su druge kompanije pravile redizajn i probajte to da primenite na vašem slučaju.

Kako je u modernom dizajnu trend stilizacija, razmislite na koji način vaš logo možete da pojednostavite i svedete. Ljudi vole da se vezuju za logotipe koji se lako pamte. Upečatljive delove probajte da naglasite još više. Izbegavajte sitne detalje koje ste možda ranije imali u vašem grafičkom rešenju. Držite se jasne i nedvosmislene forme.

Ukoliko je vaš dosadašnji logo bio tipografsko rešenje odstupite iz okvira postojećih fontova, korigujte rastojanje između slova, promenite im oblik, učinite ih jedinstvenim i originalnim.

Bilo bi dobro ali nije neophodno da zadržite stare boje. Logo osvežite nekom modernijom nijansom ili gradientom.

Jednostavno potrudite se da vaš novi logo izgleda bolje nego stari. Verovatno ćete trpeti i negativne kritike, ali važno je da ostanete dosledni u vašoj odluci i stvorite utisak da je to baš ono što ste želeli.

Kada jednom završite redizajn, sledeći korak je na koji način želite da ga promovišete, odnosno kako ćete obavestiti potrošače o promeni. Donesite  odluku da li ćete novi logo polako uvoditi u upotrebu, segment po segment, ili ćete odrediti momenat u kome ćete svečano predstaviti novi logotip. Napravite jasnu strategiju kako ćete skrenuti pažnju na ovu promenu i ponovo dovesti u fokus vaše proizvode ili usluge.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.