skip to Main Content

Treba poći od toga da ako nešto funkcioniše to svakako ne treba menjati. Ovo naročito važi za logotipe. Ljudi jednostavno veruju onome što im je poznato i zato ukoliko je vaš brend prisutan već neko vreme na tržištu treba pažljivo razmotriti da li je redizajn uopšte potreban. Ipak, brojne velike kompanije i organizacije, odlučile su se na ovaj korak. Zašto? Ovim tekstom ćemo probati da objasnimo kada je vreme da vaš logo možda zamenite novim i na koji način da to uradite.

Kada i kako se radi logo redizajn?

Logo ima veliki uticaj na poslovanje. Upravo iz tog razloga, idealno bi bilo da kreirate dobro rešenje od samog početka, kako bi logo na najbolji mogući način predstavljao vašu kompniju duži vremenski period. Kompanije poput Coca-Cole, Nike, Applesu uspele u tome. Međutim, neizbežno je da se kompanije, usluge i proizvodi tokom vremena menjaju, kao i trendovi u svetu dizajna, pa se i samo po sebi nameće da i logo treba da ide u korak sa vremenom.

 

Kada i kako redizajnirati logo?

Logo ne treba menjati ukoliko za to nemate dobar razlog.

Upravo zato, teško je proceniti kada je pravo vreme za promenu. Na prvi pogled to može izgledati kao krupan i rizičan korak, ali vam se osveženje i novi “imidž” može značajno isplatiti.

Pitanja koja treba postaviti kada razmatrate ovu odluku su:

 

Da li se vaše poslovanje proširilo ili promenilo?

Ukoliko uvodite novu liniju proizvoda ili usluga promenom logotipa možete skrenuti pažnju potrošača da se kod vas dešava nešto “veliko” i da bi svakako trebalo da obrate pažnju na novi asortiman.

Isto tako, spajanje sa drugim kompanijama ili značajno uvećanje, bilo da su u pitanju proizvodni kapaciteti ili broj zaposlenih, može biti dovoljan razlog da promenite logo. Složićete se da nije ista komunikacija sa potrošačima ukoliko imate zanatsku radnju ili korporaciju sa više desetina ili stotina zaposlenih.

 

Da li imate novu ciljnu grupu?

Kada steknete poverenje kod postojećih kupaca i na neki način zaokružite celinu, možda je vreme da se “obratite” novoj grupi potrošača. Redizajn logotipa  je jedan od načina da se povežete sa novom publikom, a da time ne ugrozite poslovanje.

 

Da li imate novu konkurenciju?

Kada se već pozicionirate na tržištu, novi “igrači” sa novim idejama, svojim marketingom, mogu vam odvući određeni broj kupaca. Redizajnom logotipa ćete pokazati da pratite trendove i pored postojećih time privučete i neke nove klijente.

 

Da li su se ciljevi vašeg brenda promenili?

Koliko ste puta čuli: “Svaki početak je težak”. Kada ste počinjali, moguće je da ste pred sebe postavili skromnije cilljeve. Kako vaše poslovanje raste, normalno je i da se razvija. Kada otkrijete da je vaša kompanije prerasla ono što ste prvobitno planirali, vaš logotip treba da pokaže da ste spremni za novo  razdoblje u poslovanju.

 

Da li je vaš logotip zastareo?

Ovo je možda i pitanje koje prvo treba da postavite sebi. Kada je logo kreiran i da li je konačno došlo vreme da ga menjate? To nije više samo pitanje estetike i trendova, već dizajn verovatno nije kompatibilan sa mnoštvom tehnoloških uređaja koji će ga prikazivati (mobilni telefoni, tableti i sl.). Isto važi i za izbor tipografije. Ukoliko ste koristili neki od tada postojećih stilova ili fontova, vrlo je verovatno da je do sada puno eksploatisan i da je zastareo.

Kada i kako se radi logo redizajn?

Know-how”

Ako ste nakon ovoga odlučili da je redizajn vašeg logotipa neizbežan, važno je da znate i kako ćete to uraditi.

Počnite od istraživanja. Preispitajte svoj sadašnji logotip i odlučite koje grafičke elemente logotipa ćete zadržati, a koje želite da unapredite ili promenite. Pogledajte kako su druge kompanije pravile redizajn i probajte to da primenite na vašem slučaju.

Kako je u modernom dizajnu trend stilizacija, razmislite na koji način vaš logo možete da pojednostavite i svedete. Ljudi vole da se vezuju za logotipe koji se lako pamte. Upečatljive delove probajte da naglasite još više. Izbegavajte sitne detalje koje ste možda ranije imali u vašem grafičkom rešenju. Držite se jasne i nedvosmislene forme.

Ukoliko je vaš dosadašnji logo bio tipografsko rešenje odstupite iz okvira postojećih fontova, korigujte rastojanje između slova, promenite im oblik, učinite ih jedinstvenim i originalnim.

Bilo bi dobro ali nije neophodno da zadržite stare boje. Logo osvežite nekom modernijom nijansom ili gradientom.

Kada i kako se radi logo redizajn?

Jednostavno potrudite se da vaš novi logo izgleda bolje nego stari. Verovatno ćete trpeti i negativne kritike, ali važno je da ostanete dosledni u vašoj odluci i stvorite utisak da je to baš ono što ste želeli.

Kada jednom završite redizajn, sledeći korak je na koji način želite da ga promovišete, odnosno kako ćete obavestiti potrošače o promeni. Donesite  odluku da li ćete novi logo polako uvoditi u upotrebu, segment po segment, ili ćete odrediti momenat u kome ćete svečano predstaviti novi logotip. Napravite jasnu strategiju kako ćete skrenuti pažnju na ovu promenu i ponovo dovesti u fokus vaše proizvode ili usluge.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Kada i kako se radi logo redizajn?

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer