Skip to content

Knjiga grafičkih standarda, korporativni ili vizuelni identitet, odnosno CI (Si Aj), ukoliko baš želite da se izražavate modernim, poslovnim skraćenicama na engleskom jeziku, je dokument koji bi trebalo da ima svaka kompanija koja drži do sebe i svog predstavljanja pred klijentima.

Dakle, najbolje je reći da je knjiga grafičkih standarda niz standarda i smernica kojima kompanija ili brend vizuelno komunicira sa svojim saradnicima, klijentima i potrošačima.

Za vaš poslovni imidž je vrlo važno da vas ljudi vrlo lako i brzo upamte i prepoznaju kako bi ste se izdvojili od drugih i u tome će vam možda najbolje pomoći knjiga grafičkih standarda.

 

Vizuelni identitet – ljubav na prvi pogled

Koliko je važan vizuelni identitet velikim kompanijama najbolje je pokazano kroz jedan od najpoznatijih primera gde je “Pepsi” izdvojio milion dolara za redizajn, odnosno novu knjigu grafičkih standarda.

 

Šta treba da sadrži knjiga grafičkih standarda?

  • Logo (pozitiv, negativ, boja i 3D)
  • Kolorit
  • Tipografija
  • Primena logotipa prema formatu i podlozi
  • Vizit karta, memorandum i koverta
  • Signature za e-poštu
  • Socijalne mreže
  • Promotivni materijal (Rokovnici, blokovi, fascikle, olovke, kese…)
  • ID kartice
  • Uniforme
  • Brendiranje automobila
  • Brendiranje poslovnog prostora
  • Ambalaža
  • Ostalo
zasto-je-vizuelni-identitet-vazan-za-svaki-biznis-primer-1

Naravno da nije neophodno da svaka knjiga standarda sadrži sve ove elemente kao i da je moguće knjigu standarda dopuniti elementima koji karakterišu oblast poslovanja.

Valjalo bi napomenuti da knjigu standarda treba neprestano dopunjavati i periodično redizajnirati pojedine elemente shodno trendovima i potrebama.

Osnovni delovi koje bi trebalo da sadrži svaka knjiga standarda i koje treba što manje menjati su:

       

Logo

Ne treba ni skretati pažnju kako je to “potpis” vaše kompanije i koliko je važno da u startu napravite dobar logo. Ukoliko i odlučite da ga kasnije redizajnirate ili promenite ne bi ste smeli puno da odstupate od početnog rešenja jer će se vaši klijenti jako teško naviknuti na to, a da ne pominjemo utrošen novac na dodatne kampanje i promocije. Isto tako jako je važan pristup idejama. Vaš logo ne treba prvenstveno da bude lep jer su ukusi različiti. Za logo je najvažnije da pre svega na najbolji način predstavlja vas, vašu oblast poslovanja i da, koliko god čudno zvuči, pre svega ima “karakter”. Da odaje utisak kako ste hteli da baš tako izgleda bilo da se to vašim klijentima i saradnicima dopada ili ne.

dizajner koji u svesci skicira različite logoe

U knjizi grafičkih standarda pre svega treba predstaviti pozitiv, negativ, logo u boji i 3D. Nije neophodno ali je svakako bonus da naglasite kako ste do logotipa došli konstrukcijski i eventualno skrenuti pažnju na skrivene delove a za koje smatrate da je bitno da ih naglasite.

 

Kolorit

U ovom delu treba jasno definisati boje. Dakle jasno naznačiti CMYK, RGB i Pantone boje. Informacija da je vaša boja crvena, plava, narandžasta, kajsija, kesten, trula višnja… svakako nije dovoljna.

Tako da bilo da se štampa ili prikazuje na ekranu treba izabrati u kom sistemu će se najbolje prikazivati vaša nijansa boje.

dizajner pred kojim se nalaze različite palete boja

Dobro je napomenuti da ne morate standardizovati samo boje logotipa, i ako je to najčešće slučaj, već i druge boje koje ćete često koristiti u vašoj kompaniji.

 

  • CMYK (cyan, magenta, yellow i crna) – sistem boja za štampu
  • RGB (red, green, blue) – sistem boja za ekran
  • Pantone – boje koje osim nijanse i standardizovane mešavine mogu definisati i posebne karakteristike kao što su sjaj, fluerescentnost…

       

Tipografija

Jasna definicija svih fontova i tipografskih elemenata. Osim fontova koji se koriste za logo valjalo bi definisati fontove koji se koriste za slogan i za sve ostale poslovne dokumente, promotivni materijal, web sajt.

žuta nalepnica zalepljena za zid sa natpisima sa različitim vrstama slova

Poželjno je definisati i veličinu slova, međurednu belinu, stil i slično tamo gde je to moguće.

 

Primena logotipa prema formatu i podlozi

U ovom delu knjige grafičkih standarda trebalo bi definisati kako se logotip predstavlja ukoliko je pozadina tamna ili svetla, ukoliko je pozadina boje koja je već definisana u logotipu ili ukoliko je format karakteristične razmere. Definisati kako se koristi samo piktogram (sličica u okviru logotipa, inicijali), kombinacija piktograma i tipografskog dela (naziva), kao i kombinacija logotipa i slogana.

Isto tako u ovom delu treba dati primere i kako nikako ne treba predstavljati vaš logo.

U ovom delu moguće je definisati i određene paterne. Najbolji primer su kompanije iz modne industrije kao što su “Louis Vuitton”, “Burberry”…

 

Vizit karta, memorandum, koverta i signature za e-poštu

U grafičkom dizajnu trendovi su da se pravila sve manje poštuju i da se mnogo više ceni kreativnost i originalnost. Sa druge strane i dalje postoje delovi poslovne komunikacije koje treba poštovati. Primer za to su upravo vizit karta, memorandum, koverta i signature za e-poštu.

I ako mnogi pokušavaju da eksperimetišu i sa ovim delovima korporativnog identiteta, čak moramo priznati da to vrlo dobro rade, naše mišljenje je da ovde treba pokazati svu svoju profesionalnost i na neki način klijentima i saradnicima uliti poverenje. Ovo se pre svega odnosi na dimenzije i sadržaj jer u suprotnom ovi elementi ne završavaju svoju funkciju.

 

Ostalo

Ostali delovi knjige grafičkih standarda, da se vratimo na priču sa početka, iskreno nisu neophodni ali su svakako bonus za vizuelni identitet vaše firme. Kada to kažemo pre svega mislim da ih nije bitno odmah i jednokratno definisati. Važno je izbeći grešku koju kompanije često prave, odnosno da upadnu u zamku da se ne pridržavaju svoje knjige grafičkih standarda.

Održavanje korporativnog odnosno vizuelnog identiteta podrazumeva  planiranu procenu i razvoj poslovnog imidža unutar i izvan vaše organizacije, angažovanjem vašeg tima u primeni standarda, s ciljem da se doprinese poštovanju zaposlenih od strane klijenata i saradnika kao i poštovanju klijenata i saradnika od strane vaše kompanije.

 

Digitizer pruža sve vrste usluga vezanih za grafički dizajn. Pošaljite upit i kontaktirajte nas.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top