Skip to content

Knjiga grafičkih standarda, korporativni ili vizuelni identitet, odnosno CI (Si Aj), ukoliko baš želite da se izražavate modernim, poslovnim skraćenicama na engleskom jeziku, je dokument koji bi trebalo da ima svaka kompanija koja drži do sebe i svog predstavljanja pred klijentima.

Dakle, najbolje je reći da je knjiga grafičkih standarda niz standarda i smernica kojima kompanija ili brend vizuelno komunicira sa svojim saradnicima, klijentima i potrošačima.

Za vaš poslovni imidž je vrlo važno da vas ljudi vrlo lako i brzo upamte i prepoznaju kako bi ste se izdvojili od drugih i u tome će vam možda najbolje pomoći knjiga grafičkih standarda.

 

Vizuelni identitet – ljubav na prvi pogled

Koliko je važan vizuelni identitet velikim kompanijama najbolje je pokazano kroz jedan od najpoznatijih primera gde je “Pepsi” izdvojio milion dolara za redizajn, odnosno novu knjigu grafičkih standarda.

 

Šta treba da sadrži knjiga grafičkih standarda?

  • Logo (pozitiv, negativ, boja i 3D)
  • Kolorit
  • Tipografija
  • Primena logotipa prema formatu i podlozi
  • Vizit karta, memorandum i koverta
  • Signature za e-poštu
  • Socijalne mreže
  • Promotivni materijal (Rokovnici, blokovi, fascikle, olovke, kese…)
  • ID kartice
  • Uniforme
  • Brendiranje automobila
  • Brendiranje poslovnog prostora
  • Ambalaža
  • Ostalo
zasto-je-vizuelni-identitet-vazan-za-svaki-biznis-primer-1

Naravno da nije neophodno da svaka knjiga standarda sadrži sve ove elemente kao i da je moguće knjigu standarda dopuniti elementima koji karakterišu oblast poslovanja.

Valjalo bi napomenuti da knjigu standarda treba neprestano dopunjavati i periodično redizajnirati pojedine elemente shodno trendovima i potrebama.

Osnovni delovi koje bi trebalo da sadrži svaka knjiga standarda i koje treba što manje menjati su:

       

Logo

Ne treba ni skretati pažnju kako je to “potpis” vaše kompanije i koliko je važno da u startu napravite dobar logo. Ukoliko i odlučite da ga kasnije redizajnirate ili promenite ne bi ste smeli puno da odstupate od početnog rešenja jer će se vaši klijenti jako teško naviknuti na to, a da ne pominjemo utrošen novac na dodatne kampanje i promocije. Isto tako jako je važan pristup idejama. Vaš logo ne treba prvenstveno da bude lep jer su ukusi različiti. Za logo je najvažnije da pre svega na najbolji način predstavlja vas, vašu oblast poslovanja i da, koliko god čudno zvuči, pre svega ima “karakter”. Da odaje utisak kako ste hteli da baš tako izgleda bilo da se to vašim klijentima i saradnicima dopada ili ne.

dizajner koji u svesci skicira različite logoe

U knjizi grafičkih standarda pre svega treba predstaviti pozitiv, negativ, logo u boji i 3D. Nije neophodno ali je svakako bonus da naglasite kako ste do logotipa došli konstrukcijski i eventualno skrenuti pažnju na skrivene delove a za koje smatrate da je bitno da ih naglasite.

 

Kolorit

U ovom delu treba jasno definisati boje. Dakle jasno naznačiti CMYK, RGB i Pantone boje. Informacija da je vaša boja crvena, plava, narandžasta, kajsija, kesten, trula višnja… svakako nije dovoljna.

Tako da bilo da se štampa ili prikazuje na ekranu treba izabrati u kom sistemu će se najbolje prikazivati vaša nijansa boje.

dizajner pred kojim se nalaze različite palete boja

Dobro je napomenuti da ne morate standardizovati samo boje logotipa, i ako je to najčešće slučaj, već i druge boje koje ćete često koristiti u vašoj kompaniji.

 

  • CMYK (cyan, magenta, yellow i crna) – sistem boja za štampu
  • RGB (red, green, blue) – sistem boja za ekran
  • Pantone – boje koje osim nijanse i standardizovane mešavine mogu definisati i posebne karakteristike kao što su sjaj, fluerescentnost…

       

Tipografija

Jasna definicija svih fontova i tipografskih elemenata. Osim fontova koji se koriste za logo valjalo bi definisati fontove koji se koriste za slogan i za sve ostale poslovne dokumente, promotivni materijal, web sajt.

žuta nalepnica zalepljena za zid sa natpisima sa različitim vrstama slova

Poželjno je definisati i veličinu slova, međurednu belinu, stil i slično tamo gde je to moguće.

 

Primena logotipa prema formatu i podlozi

U ovom delu knjige grafičkih standarda trebalo bi definisati kako se logotip predstavlja ukoliko je pozadina tamna ili svetla, ukoliko je pozadina boje koja je već definisana u logotipu ili ukoliko je format karakteristične razmere. Definisati kako se koristi samo piktogram (sličica u okviru logotipa, inicijali), kombinacija piktograma i tipografskog dela (naziva), kao i kombinacija logotipa i slogana.

Isto tako u ovom delu treba dati primere i kako nikako ne treba predstavljati vaš logo.

U ovom delu moguće je definisati i određene paterne. Najbolji primer su kompanije iz modne industrije kao što su “Louis Vuitton”, “Burberry”…

 

Vizit karta, memorandum, koverta i signature za e-poštu

U grafičkom dizajnu trendovi su da se pravila sve manje poštuju i da se mnogo više ceni kreativnost i originalnost. Sa druge strane i dalje postoje delovi poslovne komunikacije koje treba poštovati. Primer za to su upravo vizit karta, memorandum, koverta i signature za e-poštu.

I ako mnogi pokušavaju da eksperimetišu i sa ovim delovima korporativnog identiteta, čak moramo priznati da to vrlo dobro rade, naše mišljenje je da ovde treba pokazati svu svoju profesionalnost i na neki način klijentima i saradnicima uliti poverenje. Ovo se pre svega odnosi na dimenzije i sadržaj jer u suprotnom ovi elementi ne završavaju svoju funkciju.

 

Ostalo

Ostali delovi knjige grafičkih standarda, da se vratimo na priču sa početka, iskreno nisu neophodni ali su svakako bonus za vizuelni identitet vaše firme. Kada to kažemo pre svega mislim da ih nije bitno odmah i jednokratno definisati. Važno je izbeći grešku koju kompanije često prave, odnosno da upadnu u zamku da se ne pridržavaju svoje knjige grafičkih standarda.

Održavanje korporativnog odnosno vizuelnog identiteta podrazumeva  planiranu procenu i razvoj poslovnog imidža unutar i izvan vaše organizacije, angažovanjem vašeg tima u primeni standarda, s ciljem da se doprinese poštovanju zaposlenih od strane klijenata i saradnika kao i poštovanju klijenata i saradnika od strane vaše kompanije.

 

Digitizer pruža sve vrste usluga vezanih za grafički dizajn. Pošaljite upit i kontaktirajte nas.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Od kada sarađujete sa kompanijom Digitizer?
Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.