Mobile, desktop ili offline kupovina? Gde su Vaši klijenti?

Kada govorimo o marketingu na Web-u neizbežno pitanje koje se postavlja je odnos između reklama na mobilnim uređajima i desktop računarima. Koji od ova dva kanala daje bolje rezultate i dovodi do većeg broja konverzija?

Današnji trgovci moraju da razdvoje činjenice od fikcije u nastojanju da dosegnu do klijenata na nove načine preko novih kanala. Diskusija o tome da li su mobilni uređaji dominanti u pretrazi u odnosu na desktop računare je jedna od najrelevantnijih za nas danas. Sa druge strane postavlja se i pitanje kvaliteta saobraćaja koji se ostvaruje na oba ova kanala ili da upostimo gde se ostvaruje više konverzija. Ovo ne utiče samo na potrošače i način na koji oni konzumiraju sadržaj, kupuju ili komuniciraju u društvu, već takođe utiče i na to kako se troše dragoceni marketinški resursi.

Ne moramo da budemo previše vispreni, pa da zaključimo da je surfovanje na mobilnim uređajima uzelo primat. Gde god da pođemo svedoci smo velikog broja ljudi koji su konstantno zagledani u svoj pametni telefon. Autobus, kafić, koncert. Nemamo nameru da se u ovom tekstu bavimo sociološkom analizom uticaja mobilnih telefona, ali je ovo svakako parametar koji ne bi smo smeli da izgubimo iz vida.

Što ulaziš u frku kad si slabiji?

Nepobitna je činjenica ogromnog rasta mobilnog Internet saobraćaja iz godine u godinu. Pogledajte sledeće podatke:

 

  • Udeo na tržištu koji ostvaruje mobilna telefonija širom sveta je 52,1% u odnosu na udeo na tržištu desktop računara od 44,2%

 

  • 40% ljudi pretražuje samo na pametnom telefonu

 

  • Više od polovine svih video streaming-a dolazi sa mobilnog uređaja

 

  • Mobilni Internet je porastao za 504% u dnevnom korišćenju od 2011. godine

 

  • U julu 2009. samo 65.000 aplikacija je bilo dostupno na App Store-u. U 2019. godini postoji 3.262 milijarde

 

  • CPC (Cost Per Click) ostvarni na telefonu koštaju 24% manje nego na desktop računaru i imaju 40% veći CTR (Click Through Rate

 

  • Prema podacima iz 2018. godine čak 1.6 miliona Srba kupuje preko Interneta.

Dominacija mobilne pretrage

Sa ogromnim porastom korišćenja mobilnih uređaja, moglo bi se pomisliti da mobilno oglašavanje polako „ubija“ desktop oglašavanje. Bez neke dublje analize moglo bi se reći da mobilna pretraga preuzima apsolutni primat. I time potiskuje desktop pretragu u drugi plan. Samim tim bi i akcenat naših reklamnih strategija trebalo da bude fokusiran na mobilne uređaje.

Korisnici mogu pregledati najnovije ponude proizvoda koje su pretraživali na Internetu. Pored toga, e-prodavnica nastoji da svojim klijentima ponudi brojne mogućnosti personalizacije i usluga, kao što su liste želja, poklon kartice, detaljni opisi proizvoda, i slično.

Ipak hajde da pogledamo još neke veoma važne  podatke. Neosporna je činjenica da korišćenje mobilnih uređaja munjevito raste. Ali imajte na umu da isto tako postoji porast i u korišćenju desktop računara. S obzirom na konstantni porast tržišta koje se seli na Internet, proporcijalno raste i deo kolača koji pripada desktop pretrazi.

Ono što se dogodi na Web-u, ipak ne ostaje uvek na Web-u

Potrošači su nesumnjivo vezani za svoje mobilne uređaje i nastavljaju da pronalaze nove načine da ih koriste, što znači da će tržište mobilne telefonije nastaviti da se širi. Činjenica je da je vreme koje potrošači utroše na ove uređaje češće povezano s nekomercijalnim aktivnostima kao što su dopisivanje, društvene mreže ili razgovor.

Jedna od najvećih potencijalnih mogućnosti za trgovce je otkrivanje kako i kada potrošači koriste svoje mobilne ili desktop uređaje. Razumevanjem upotrebe, postaje lakše uticati na donošenje odluka potrošača.

Ipak se većina prodaja i dalje obavlja na fizičkim lokacijama, u prodavnicama. Iako korisnici koriste računare ili mobilne uređaje za poređenje cena, proveru izgleda ili pristup kuponima za popust, na kraju će verovatno potrošiti svoj novac na fizičkoj lokaciji. 

Svi znamo da pravac potrošačkih odluka nije prava linija. Pre ga možemo okarakterisati kao nasumično cik-cak kretanje  između online i offline iskustava. Kako se tehnologija razvija, potrošači očekuju da brendovi pruže sve više povezano iskustvo, kako bi doneli konačnu odluku i potrošili svoj novac.

Evo nekih predloga kako da integrišete ova dva iskustva Vaših klijenata. Povežite Vaše offline promocije sa call to action koji je online. Online call to action može biti jednostavan, kao što je na primer prosto promovisanje prodaje ohrabrivanjem klijenata da posete vašu prodavnicu. Na sličan način, offline marketing se može koristiti kao način promovisanja online događaja i promocija.

Mudro koristite podatke

Koristite podatke koje ste prikupili online da poboljšate offline iskustvo Vaših klijenata. Analiza ponašanja korisnika na Vašoj web lokaciji i profilima društvenih mreža može vam pružiti dragoceni uvid. Putem online marketinga možete dobiti informacije o tome koji je najbolji način da organizujete vašu prodavnicu.

Omogućite online kupovinu uz mogućnost preuzimanja proizvoda u prodavnici. Jedan od glavnih razloga zašto je ovo dobra opcija je ušteda na troškovima slanja, ali i lakše vraćanje robe. Ali isto tako što više olakšajte i povrat robe u prodavnice. Ovo će vam zasigurno obezbediti vernu klijentelu. Potrudite se da slike Vaših proizvoda budu viskog kvaliteta i da realno dočaravaju izgled proizvoda. 

Neophodno je, dakle, obratiti pažnju na obe strane Internet marketinga. A sve to u odgovarajućem kontekstu i imati uvek na pameti da je fizička lokacija primarno mesto konverzija. Ključno je koristiti svaki od ovih aspekata u određenim dodirnim tačkama iskustva Vašeg klijenta.

INSTAGRAM FOR BUSINESS 5

Made by Nemanja Nedeljković –  Senior Account Manager @Digitizer

Svi članci po nazivu