Skip to content

„Design thinking“ je umeće koja se najčešće pripisuje dizajnerima i njihovom talentu. Međutim ono što „Design thinking“ zaista jeste, je pre svega, pažljivo osmišljena strategija koja se bazira na razumevanju korisnika i iskustvu kojim dolazimo do kreativnih ideja, odnosno rešenja koja privlače pažnju.

 

Kako da razmišljate kao dizajner?

Stoga ćemo u okviru ove teme pokušati da vas navedemo kako da razmišljate kao dizajner i kako to može uticati na vaš brend ili poslovanje.

radni sto na kome su prostrti radni papiri za projekat

Razmišljanje o dizajnu počinje sa potrebom da kreirate sliku o brendu i vrednostima kojim ćete jasno komunicirati sa vašom ciljnom grupom. Zato je možda i najvažnije da se izmestite u cipele korisnika i ponudite vizuelna rešenja koja su im bliska i prijatna umesto da promovišete svoje dizajnerske veštine.

Dizajn je samo vodič za držanje krajnjeg korisnika u centru procesa, tamo gde mu je mesto.

 

Budite inovativni

Inovativnost je jedan od najvažnijih ciljeva dizajna. Sveže ideje i način komunikacije nisu stvar estetike već identiteta i sadržaja. Kako su ukusi različiti, trebalo bi izbegavati dizajn koji se bazira na subjektivnim faktorima kao što je, na primer lepota, već fokus usmerite na originalnim i inovativnim rešenjima sa jasnom porukom koja će privući pažnju i ostati upamćena od strane korisnika.

 

Nudite rešenja

Jedan od koraka u procesu dizajna jeste razumevane nedostataka tržišta ili brenda, kao i probleme koji ti nedostaci prouzrukuju kod korisnika. Osim kritičke analize, idealno bi bilo da kroz „design thinking“ dolazite i do praktičnih, grafigkih rešenja.

 

Dizajn proces

„Design thinking“ bi trebalo jasno da definiše koraka i akcije kojih bi dizajneri trebalo da se pridržavaju tokom projekta. U isto vreme, kako se radi o načinu razmišljanja, važno je da se ne razumeju kao pravila i uputsvo za upotrebu, već kao smernice kojih se tokom procesa možete a ne morate pridržavati.

 

Empatija

Dizajn treba početi od sposobnosti da posmatrate i razumete korisnike. Zato je važno da imate što precizniju i jasniju sliku o ciljnoj grupi.

Dizajneri moraju da razumeju emocije korisnika i probaju da se poistovete se sa ciljnom grupom kako bi jasno uvideli njihove potrebe.

 

Definicija

Tokom istraživanje treba postaviti što više pitanja „zašto?“ i tako dođemo do jasne definicije o tome šta korisnici žele. Takođe to nam pomaže da  dobijamo opipljiv cilj kojem treba težiti.

 

Ideja

Počnite od parčeta papira i potrudite se da skicirate što više rešenja. Prve asocijacije mogu biti korisne ali je malo verovatno da će njihova realizacija biti ono što tražite. Zato, razrađujte što više ideja, čak i one za koje ne mislite da su dovoljno dobre.

Većina ima svoju tehnika za kreiranje ideja a neke od najpoznatijih su brainstorming, mapiranje uma, skiciranje i druge. Ukoliko imate mogućnosti, dobro je da saslušate i neke od ideja korisnika ili saradnika.

Kada imate solidnu gomilu ideja, vreme je da razmislite i sortirate ih i odabrane odradite na kompjuteru. Obavezno držite svoje ideje pri ruci, jer ćete možda morati da isprobate alternative u sledećem koraku.

zgužvani beli papiri i jedan žuti koji podseća na sijalicu

Prototip

Prototip je brzo izgrađena, test verzija finalnog rešenja. Prototip možete smatrati kao materijalizaciju ideje.

Prototipovi su važni samo kod projekata serijske proizvodnje kako bi izbegli suvišne troškove. Mnoge ideje koje izgledaju sjajno na papiru nisu tako u finalnoj verziji.

Za pojedine projekte umesto prototipa biće dovaljan i mockup. Jednostavno, važno je da stvorite dovoljno jasnu predstavu o tome kako će proizvod izgledati i funkcionisati za što kraće vreme.
Dakle, za „Design thinking“ bi mogli da kažemo da je proces kreativnih inovacija sa fokusom na potrebe kupaca.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Follow.

Sign Up.

GoodLinks.