Skip to content

„Design thinking“ je umeće koja se najčešće pripisuje dizajnerima i njihovom talentu. Međutim ono što „Design thinking“ zaista jeste, je pre svega, pažljivo osmišljena strategija koja se bazira na razumevanju korisnika i iskustvu kojim dolazimo do kreativnih ideja, odnosno rešenja koja privlače pažnju.

 

Kako da razmišljate kao dizajner?

Stoga ćemo u okviru ove teme pokušati da vas navedemo kako da razmišljate kao dizajner i kako to može uticati na vaš brend ili poslovanje.

radni sto na kome su prostrti radni papiri za projekat

Razmišljanje o dizajnu počinje sa potrebom da kreirate sliku o brendu i vrednostima kojim ćete jasno komunicirati sa vašom ciljnom grupom. Zato je možda i najvažnije da se izmestite u cipele korisnika i ponudite vizuelna rešenja koja su im bliska i prijatna umesto da promovišete svoje dizajnerske veštine.

Dizajn je samo vodič za držanje krajnjeg korisnika u centru procesa, tamo gde mu je mesto.

 

Budite inovativni

Inovativnost je jedan od najvažnijih ciljeva dizajna. Sveže ideje i način komunikacije nisu stvar estetike već identiteta i sadržaja. Kako su ukusi različiti, trebalo bi izbegavati dizajn koji se bazira na subjektivnim faktorima kao što je, na primer lepota, već fokus usmerite na originalnim i inovativnim rešenjima sa jasnom porukom koja će privući pažnju i ostati upamćena od strane korisnika.

 

Nudite rešenja

Jedan od koraka u procesu dizajna jeste razumevane nedostataka tržišta ili brenda, kao i probleme koji ti nedostaci prouzrukuju kod korisnika. Osim kritičke analize, idealno bi bilo da kroz „design thinking“ dolazite i do praktičnih, grafigkih rešenja.

 

Dizajn proces

„Design thinking“ bi trebalo jasno da definiše koraka i akcije kojih bi dizajneri trebalo da se pridržavaju tokom projekta. U isto vreme, kako se radi o načinu razmišljanja, važno je da se ne razumeju kao pravila i uputsvo za upotrebu, već kao smernice kojih se tokom procesa možete a ne morate pridržavati.

 

Empatija

Dizajn treba početi od sposobnosti da posmatrate i razumete korisnike. Zato je važno da imate što precizniju i jasniju sliku o ciljnoj grupi.

Dizajneri moraju da razumeju emocije korisnika i probaju da se poistovete se sa ciljnom grupom kako bi jasno uvideli njihove potrebe.

 

Definicija

Tokom istraživanje treba postaviti što više pitanja „zašto?“ i tako dođemo do jasne definicije o tome šta korisnici žele. Takođe to nam pomaže da  dobijamo opipljiv cilj kojem treba težiti.

 

Ideja

Počnite od parčeta papira i potrudite se da skicirate što više rešenja. Prve asocijacije mogu biti korisne ali je malo verovatno da će njihova realizacija biti ono što tražite. Zato, razrađujte što više ideja, čak i one za koje ne mislite da su dovoljno dobre.

Većina ima svoju tehnika za kreiranje ideja a neke od najpoznatijih su brainstorming, mapiranje uma, skiciranje i druge. Ukoliko imate mogućnosti, dobro je da saslušate i neke od ideja korisnika ili saradnika.

Kada imate solidnu gomilu ideja, vreme je da razmislite i sortirate ih i odabrane odradite na kompjuteru. Obavezno držite svoje ideje pri ruci, jer ćete možda morati da isprobate alternative u sledećem koraku.

zgužvani beli papiri i jedan žuti koji podseća na sijalicu

Prototip

Prototip je brzo izgrađena, test verzija finalnog rešenja. Prototip možete smatrati kao materijalizaciju ideje.

Prototipovi su važni samo kod projekata serijske proizvodnje kako bi izbegli suvišne troškove. Mnoge ideje koje izgledaju sjajno na papiru nisu tako u finalnoj verziji.

Za pojedine projekte umesto prototipa biće dovaljan i mockup. Jednostavno, važno je da stvorite dovoljno jasnu predstavu o tome kako će proizvod izgledati i funkcionisati za što kraće vreme.
Dakle, za „Design thinking“ bi mogli da kažemo da je proces kreativnih inovacija sa fokusom na potrebe kupaca.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Sava Spasić – Senior Graphic Designer @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.