skip to Main Content

Email marketing je dobar alat koji je jednostavan, efikasan način da se vaša ,,reklama’’ pojavi u mediju koji se svakodnevni koristi – email. Procenjuje se da će do kraja 2023. godine preko 4.3 milijarde korisnika koristiti email za komunikaciju. 64% malih preduzeća koristi email marketing da dopre do kupaca, a oni koji koriste segmentirane email kampanje primećuju povećanje prihoda od čak 760%.

Kako sprovesti uspešnu email kampanju?

S obzirom na i dalje veliku popularnost i učinkovitost email marketing kampanja, u nastavku teksta pokušaćemo da izdvojimo neke od najbitnijih koraka u sprovođenju ovog tipa kampanja.

 

Ciljevi

Kao i kod svih kampanja na internetu, potrebno je odrediti ciljeve, šta želite da ostvarite email kampanjom. To mogu biti obaveštanja o aktuelnim promocijama, mesečni, tromesečni ili godišnji newsletter kojim obaveštavate šta se sve dešavalo kod vas u proteklom periodu, poziv da učestvuju na događaju ili da odrade neku ,,akciju’’ na vašem sajtu.

 

Kontakt lista

Da biste slali mejlove, potrebno je da napravite validne kontakt liste. To znači da je mejlove poželjno prikupiti na legalan način (putem newsletter opcije na sajtu, gde korisnici ostave svoj mejl i pristanu da budu kontaktirani). Možete imati jednu ili više kontakt lista. Kontakt liste možete segmentirati po proizvodima, grupi proizvodi ili usluga koje nudite, po zemljama u kojim poslujete i slično.

 

Email marketing provider

Za slanje mejlova klijentima i korisnicma potrebno je da izaberete odgovarajućeg Email Marketing providera. Postoji veliki broj providera i savet je da izabere onaj koji odgovara najviše vašim potrebama. Oni se razlikuju u ceni, opcijama koje nude za dizajn, limitom koliko kontakata može da ubacite u platformu, koliko mejlova možete dnevno da pošaljete i slično.

Neki od Email provider-a su SendInBlue, MailChimp, HubSpot.

 

Design email

Email se dizajnira direktno u platformi koju ste izabrali. Ponuđene opcije se razlikuju po pitanju dizajna. Negde možete slobodno birati gde koji element želi da se nalazi, negde ste veoma limitirani sa opcijama, a većina providera nudi drag&drop opciju.

Pre samog dizajna, potrebno je izabrati adekvatan Subject. Header, prvi deo mejla je jedan od najvažnijih elemenata i trebalo bi da skrene pažnju korisniku kome šaljete mejl. Sa dizajnom i elementima ne treba preterivati, fokusirajte se na cilj vaše kampanje (ukoliko je cilj da odvedete korisnika da se prijavi za akciju, postavite button odmah ispod uvodne rečenice a i na kraju mejla). Vodite se metodom ,,keep it simple’’. U footeru mejla ostavite vaše kontakt podatke, podatke o vašoj firmi.

Većina Email providera automatski optimizuje mejlove i za telefon, međutim pre slanja obavezno pogledajte kako vaš mejl izgleda kada neko otvori sa telefona.

Pre nego što pošaljete mejl na hiljade adresa, proverite da li je sve u redu i baš onako kako ste zamislili. Email kada ode sa platforme za slanje, ne možete ga na vreme zaustaviti.

U nekom od narednih blogova pisaćemo o opcijama za personalizaciju mejlove, kako da vežete mejlove sa imenima, brojevima i ostalim naprednijim opcijama koje nudi email marketing.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nemanja Nedeljković– Senior Account Manager @Digitizer

Back To Top