Kao i prethodnih godina, Google objavljuje izveštaj sa najtraženijim pojmovima i trendovima u pretrazi. Liste…
Instagram je objavio da testira novu opciju za plaćanje direktno sa aplikacije pod nazivom Checkout, koja će korisnicima olakšati kupovinu omiljenih proizvoda. Sudeći po preduzećima koja su uključena u period beta testiranja, među kojima su Zara, Adidas, Burberri, Balmain, H&M, Huda Beauti, Prada i Kilie Cosmetics, Instagram targetira korisnike sainteresovanjem za lepotu i modu.
Sada će 130 miliona ljudi koji koriste Instagram-ove tagove proizvoda moći da kupe proizvode bez napuštanja aplikacije, zahvaljujući sačuvanim (pohranjenim) informacijama o plaćanju. “Checkout with Instagram” je pokrenut pre par dana u SAD-u sa više od 20 vrhunskih brendova, koji više neće morati da usmeravaju korisnike na njihove veb stranice kako bi obavili kupovinu.
Nova opcija za plaćanje
Glavna zamisao Instagram-a je da uvede naknadu za prodaju kako bi omogućio finansiranje ove ideje i proizvoda koji pomažu da se omogući funkcionisanje nove usluge, kao i nadoknade troškova vezanih za transakcije. Iz Instagram-a su za sada ostali rezervisani po pitanju iznosa koji će biti naplaćivan. Prodajna naknada će biti u fazi testiranja sa preduzećima tokom zatvorene beta verzije. Naknada definitivno neće menjati cenu proizvoda za kupce, kako tvrde iz Instagram-a.
Ova platforma bi na taj način mogla još više dobiti na značaju po pitanju oglašavanja, jer bi Checkout mogao da ubedi brendove da ova društvena mreža donosi bolji povrat investicije, jer ima manje koraka pre kupovine. Za sada će samo organski postovi imati dugme za Checkout, dok oglasi za sada nisu obuhvaćeni ovim sadržajem. Ali razmislite! Reklame sa opcijom Checkout-a bi mogle biti zlatni rudnik za Instagram, baš u trenutku kada Facebook-ov biznis sa oglasima u News Feed-u izgleda poljuljano, a Zuckerberg najavljuje da je trgovina glavna tačka razvoja u 2019. godini.
Checkout tagovi će se pojaviti na postovima u Feed-u, Stories-ima i Explore-u sadržaja brendova u zatvorenoj beta verziji, koju Instagram planira da uskoro otvori za još više preduzeća. Kada korisnici dodirnu post da bi prikazali tagove proizvoda i otvore ga, prikazaće im se dugme „Checkout with Instagram“ umesto starog dugmeta „Prikaži na Veb lokaciji“.
Kada korisnici kupe nešto preko Instagram-a, moći će da prate status proizvoda iz novog odeljka „Porudžbine“ (“Orders”) u svom profilu koji prikazuje status porudžbine, sa opcijama za otkazivanje, pokretanje vraćanja robe ili kontaktiranje trgovca. Takođe će se dobijati i obaveštenje od Instagram-a kada porudžbina bude poslata
Korisnici mogu da plate putem PayPal-a, Visa-e, Mastercard-a, American Express-a ili Discover-a. Instagram planira da omogući trgovcima da integrišu svoje Shopify, BigCommerce, ChannelAdvisor, CommerceHub i druge alate sa Checkout funkcijom. U međuvremenu, Instagram je potvrdio da će interakcija sa Checkout-om biti korišćena kao signal za rangiranje sadržaja koji če vam biti prikazivan. Plaćanja se obrađuju preko PayPal-a – oblast poslovanja u koju Facebook nema nameru da se meša, a PayPal-ove naknade će verovatno biti pokrivene Instagram-ovom prodajnom naknadom.
Kupovina preko Instagrama
Još uvek nema naznaka o pojavljivanju Instagram-ove samostalne aplikacije za kupovinu koja je dugo najavljivana. Umesto toga, pre šest meseci pokrenuo je namenski kanal za kupovinu u Explore-u i tagove za Stories-ima. Nedavno smo primetili Instagram-ov prototip sadržaj u stilu Pinterest-a, koji će korisnicima omogućiti da javno prikazuju njihove privatne kolekcije sačuvanih postova. Ovo bi bio sjajan način da influenseri preporuče proizvode koji su „opremljeni“ Checkout-om. Facebook je proveo pet godina eksperimentišući s različitim opcijama (dugmićima) za kupovinu, ali čini se da je sada postavio stvari na pravo mesto.
Instagram je žestoko nastojao da oteža odlazeće linkove sa same platforme, kako bi korisnici konstantno kozumirali sadržaj sa Instagram-a. Sada sa više od milijardu korisnika, Instagram je zadržao pažnju ljudi unutar platforme, i konačno je spreman da proda pravo na prodaju kroz samu aplikaciju.
Made by Andrej Jovanović – Account Manager @Digitizer