Skip to content

Kanonski URL je način na koji se pretraživačima ukazuje da određeni URL predstavlja glavnu kopiju stranice. Upotreba kanonske oznake sprečava probleme koji nastaju zbog identičnog ili „dupliranog“ sadržaja koji se pojavljuju na više URL adresa. Praktično gledano, kanonski URL poručuje pretraživačima koja verzija URL-a želite da se pojavi u rezultatima pretrage. 

Ovo je tehničko rešenje za duplirani sadržaj. Možete, na primer, imati post ili proizvod koji je vezan za dve kategorije i postoji pod dve URL adrese.

Kanonski URL i duplirani sadržaj

Duplirani sadržaj je važna tema za SEO, i stoga je važna stavka kada je u pitanju izrada i dizajn sajtova. Kada pretraživači pretražuju mnogo URL-ova sa identičnim (ili vrlo sličnim) sadržajem, to može izazvati brojne SEO probleme. Prvo, ukoliko pretraživači moraju da prođu kroz previše duplikata, možda će propustiti neki jedinstveni sadržaja. Drugo, postojanje dupliranog sadržaja može da umanji mogućnost rangiranja. Čak i ako se sadržaj rangira, pretraživači mogu odabrati pogrešan URL kao “originalan”. Kanonski URL pomaže u kontroli dupliranog sadržaja.

Za pretraživače, svaki jedinstveni URL predstavlja zasebnu stranicu. S obzirom na brojne varijacije URL-a koje se mogu pojaviti i broj “istih” strana koje pretraživači prepoznaju može biti prilično veliki. Savremeni sistemi za upravljanje sadržajem (CMS) i dinamični, posebno kodirani sajtovi još više pogoršavaju problem. Mnogi sajtovi automatski dodaju tagove, dozvoljavaju više putanja (i URL-ova) istom sadržaju i dodaju URL parametre za pretrage, sortiranje, opcije valuta itd. Sajt može imate na hiljade dupliranih URL-ova, a da toga niste ni svesni.

Odabir odgovarajućeg kanonskog URL-a za svaki skup sličnih URL-ova poboljšava SEO sajta. To je zato što pretraživač zna koja je verzija canonical, pa sve linkove koji ukazuju na različite verzije mogu da računaju kao veze na kanonsku verziju. Postavljanje kanonskog URL-a je u konceptu slično redirekciji 301, samo bez stvarnog preusmeravanja.

Kako odabrati kanonski URL?

Kada imate izbora između nekoliko URL-ova, kanonizacija je postupak odabira jednog od njih. U mnogim slučajevima biće očigledno: jedan URL će biti bolji izbor od drugih. U nekim slučajevima to možda i neće biti tako očigledno, ali čak je i tada prilično jednostavno: samo odaberite jedan!

Kanonski URL-ovi mogu biti samoreferencijalni. Sasvim je legitmna opcija da kao canonical URL postavite URL ka toj strani. Ovo često može biti uzrok zabune. Isto tako unakrsno korišćenje kanonskog URL-a između više strana može biti zbunjujuće. Na primer, postavljanje za canonical URL-a za stranu A, URL-a strane B, nije najsrećnije rešenje. Isto tako lančano povezivanje URL-ova ( npr. kanonski URL za stranu B je URl strane A, a kanonski URL strane C je URL strane B) je takođe loša praksa. Šaljite jasne signale ili ćete prisiliti pretraživače na loše odluke.

Ako niste sigurni da li želite da primenite 301 redirekciju ili da postavite kanonski URL, šta je bolje rešenje? Odgovor je jednostavan: uvek bi trebalo da uradire redirekciju, osim ako nema tehničkih razloga da to ne učinite. Ako ne možete da preusmerite jer bi to naštetilo korisničkom iskustvu ili bilo na drugi način problematično, postavite kanonski URL.

Kao i svaki drugi alat koji se koristi i kanonski URL treba upotrebljavati pažljivo i poštujući određene smernice.

Ukoliko ste u ovom tekstu saznali nešto novo i interesantno, ovde pročitajte još edukativnih tekstova koje smo pripremili za vas: News & Stories

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top