skip to Main Content

Metapodaci su važan faktor u optimizaciji svakog veb sajta. Meta tags su odličan način za vlasnike veb sajtova da pruže pretraživačima važne informacije o svojim sajtovima. Jedan od tagova koji verovatno najviše zahteva razjašnjenje je alternativni tekst (alt text) koji se odnosi na slikeNaročito kako Google posmatra ovaj tag s obzirom da je Google najkorišćeniji pretraživač.

Google-ova upotreba alternativnog teksta kao faktora rangiranja ograničena je na pretragu slika. Ne dodaje vrednost redovnoj veb pretrazi. Ukratko ovo je odgovor koji je na ovo pitanje dao Google-ov advokat za pretragu John Mueller tokom poslednje epizode Google Search Central SEO od 18. marta.

Google pojašnjava da je alternativni tekst samo faktor za pretragu slika, a ne uobičajenu pretragu na vebu.

 

Kada se koristi alternativni tekst

Mueller odgovara na nekoliko nedoumica u vezi sa alternativnim tekstom, što dovodi do brojnih zaključaka o uticaju koji ima na SEO.

Dodavanje alt text atributa slikama preporučuje se sa stanovišta pristupačnosti, jer je korisno za posetioce koji se oslanjaju na čitače ekrana. Sa stanovišta SEO-a, alternativni tekst se preporučuje kada je vaš cilj da imate rangirane slike u pretrazi.

 

Alternativni tekst je (isključivo) za pretragu slika

U pitanju koje se odnosi na naslov ovog članka, Mueller je upitan da li se alternativni tekst koristi samo za rezultate pretrage slika.

alt-text-and-seo-seo-impact

Mueller upravo to i potvrđuje.

Sa stanovišta SEO-a, odluka da se koristi alternativni tekst zavisi od toga da li vam je stalo do slika koje se pojavljuju u pretrazi slika. Google ne vidi stranicu kao vredniju za veb pretragu jer ima slike sa alternativnim tekstom.

Kada je u pitanju korišćenje alternativnog teksta uopšte, Mueller preporučuje da se fokusirate na aspekt pristupačnosti, a ne na aspekt SEO.

 

Mislim da je potpuno na vama. Dakle, ne mogu da govorim o tački gledišta pristupačnosti, tako da je to jedan ugao posmatranja koji postoji. Ali sa stanovišta SEO-a, alternativni tekst nam zaista pomaže da bolje razumemo sliku za pretragu slika. A ako vam nije stalo da se slika rangira za pretragu slika, onda je u redu da radite sa njom šta god želite.

 To je nešto za opisivanje slike, za šta vas ponekad jednostavno nije briga. Za stvari kao što su slike zaliha gde znate da se ista slika nalazi na mnogim drugim sajtovima, nije vam stalo do pretrage slika za to. Radite tamo šta god želite. Tu bih se više fokusirao na aspekt pristupačnosti nego na čisti SEO aspekt.

 Nije slučaj da bismo rekli da tekstualna veb stranica ima veću vrednost jer ima slike. Zaista samo vidimo alternativni tekst i primenjujemo ga na sliku, a ako neko traži sliku, možemo to da koristimo da bismo bolje razumeli sliku. Nije da bi veb stranica u tekstualnoj veb pretrazi bila bolje rangirana jer ima sliku sa alt tag-om„.

 

Ceo Mueller-ov odgovor možete pogledati ovde.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Back To Top