skip to Main Content

Google analitika nudi razne mogućnosti i saznanja o tome kako se posetioci ponašaju na vašem sajtu.

Google je u oktobru 2020 lansirao 4. verziju Google analitike nazvanu GA4, a u toku ovog meseca je najavio da će od 01. Jula 2023. prestati da obrađuje nove podatke povezane sa starijim verzijama analitike (Universal Analytics).

Google logo na belom buttonu na beloj podlozi

Šta treba da znate o Google Analytics 4

GA4 je najnovija vrsta Google analitike koja kombinuje podatke i sa aplikacija i sa veb stranica odjednom. Svi koji imaju prethodne verzije Google analitike instalirane mogu da se nadograde na GA4. Na ovaj način kreiraće se novi property za prikupljanje novih podataka i to neće uticati na vaš trenutni nalog Google analitike.

 

Razlika između Universal Analytics i GA4

GA4 je nova, drugačija verzija Google analitike i u odnosu na prethodnu verziju ima nekoliko razlika.

 

Interfejs

GA4 ima potpuno novi set podataka koji prikazuje i značajno se razlikuje od prethodne verzije. Ne bi trebalo da budete iznenađeni ukoliko neke podatke koje ste pratili u prethodnoj analitici sada ne možete da pronađete.

slika ekrana iz kontrolne table Google Analytcs 4

Tracking ID

Da bi se postavilo praćenje GA4 analitike, umesto Tracking ID (prethodne verzije analitike), potrebno je podesiti Measurement ID koji počinje sa ‘’G-’’.

 

Praćenje Events-a

U prethodnoj verziji Google analitike, svi događaji koje pratite su morali da prate category-action-label-value šemu. U GA4 analtici to izgleda malo drugačije. Ne postoji category, action i label opcije, već postoje 4 vrste događaja i to:

 

    • Automatsko prikupljeni
    • Poboljšano merenje
    • Preporučeni
    • Custom 

 

Prve dve vrste dogadjaja ne zahtevaju nikakvu promenu u kodu vebsajta ili aplikacije.

Pored navedenih, postoji još nekoliko novosti poput načina praćenja konverzija, same postavke kodova za praćenje i drugih.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nemanja Nedeljković– Senior Account Manager @Digitizer