Skip to content

Ukoliko ste nekada čitali neki tekst o on-page SEO-u, jedna od stvari koju ćete sigurno tamo pročitati je ta da je pisanje meta opisa (meta description) jedna od najosnovnijih i najznačajnijih stavki, kada je u pitanju optmizovanje sadržaja na web stranici. Metapodaci, u čiji sastav potpada i meta opis, su kratki tekstovi koji opisuju sadržaj stranice. Oni se često ne vide na samoj stranici, već samo u izvornom kodu stranice. Ključni elementi koje Google gleda zapravo nisu vidljivi na samoj stranici koju čitaoci vide.

 

Gde se nalaze metapodaci?

Jedina razlika između podataka koje možete da vidite (na stranici bloga recimo) i metapodataka koje ne možete da vidite je lokacija: metapodaci postoje samo u HTML-u, obično u head-u stranice i tako su vidljivi samo pretraživačima (i ljudima koji znaju gde da pogledaju). Moglo bi se reći da metapodaci zapravo predstavljaju podatke o podacima na vašoj stranici.

Odavno i dosta dugo su metapodaci bili direktni faktor rangiranja u pretraživanju. Ali oni to više nisu. Google je u tome bio sasvim jasan. Dakle, dodavanje vaše ciljane ključne reči u meta opis stranice neće dati odmah rezultate u rangiranju. Ali, meta opisi svakako imaju indirektni uticaj na rangiranje.

Najvažniji korisnik nevidljivih metapodataka su pretraživači (Google). Ovi elementi pružaju važne informacije pretraživačima o sadržaju i nameni web stranice. U vidljivom svetu metapodaci određuju koji će tekst i link Google prikazati kada se vaša stranica pojavi u rezulatima nakon što neko izvrši pretragu.

Dve veoma važne kategorije kada su u pitanju metapodaci su SEO naslov (Meta Title Tag ) i meta opis (Metadescription).

 

SEO naslov

SEO naslov jedan je od najznačajnijih elemenata na stranici, koji otkriva pretraživačima o čemu se na njoj radi i na koje ključne reči se treba fokusirati. Isto tako dobar naslov svakako će privući pažnju korisnika i navešće ih da na njega kliknu. Naslovibi trebalo da sadrže oko 60 karaktera, uključujući i razmake. Naslovi sa više od 60 karaktera su uglavnom skraćeni, a dodatni karakteri se ne prikazuju.

Svaka stranica morala bi da ima jedinstven i dobor odrađen SEO naslov. Koristite istraživanje ključnih reči da biste identifikovali optimalne reči za upotrebu u naslovima.

                                           

Dobar meta opis je jako važan

Dobro napisan opis privućiće korisnike da kliknu na link i dođu na sajt, a na duže staze, ukoliko je sadržaj koji im se pruži kvalitetan, ovo će uticati i na poboljšanje rangiranja sajta. Što je opis informativniji, to je veća verovatnoća da će neko kliknuti na link na stranici rezultata i posetiti vaš sajt.

Ovde postoji jedna začkoljica, a to je da Google često sam bira svoj vlastiti meta opis kada prikazuje vašu stranicu u rezultatima pretrage. Ovo može biti prilično frustrirajuće, kada shvatite da je potpuno izignorisan vaš mukotrpno izrađeni meta opis i umesto njega je Google sam odabrao određeni isečak teksta sa stranice sajta. Ali, upravo iz toga razloga morate da vodite računa o kvalitetu celokupnog teksta i sadržaja koji se nalazi na sajtu. S obzirom da ovako stoje stvari, postavlja se pitanje da li su onda metaopisi još uvek važni za SEO?

Odgovor je da. Kao što smo već naznačili dobar metaopis povećava CTR sajta, a samim tim pozitivno utiče i na njegovo vrednovanje od strane pretraživača.

Najbolja dužina meta opisa može da varira i poznato je da je Google menjao dužinu znakova koje prikazuje. Okvirni opseg opisa je između 155 – 160 znakova.

 

Metapodaci i Yoast

Ukoliko koristite WordPress platformu za izradu sajta, jedan od korisnih alata za uređivanje metapodataka je plugin Yoast, koji u mnogome može da olakša njihovo optimizovanje. Yoast pruža mogućnosti kreiranja svih metapodataka, ujedno vam dajući tehničke smernice. Nakon što instalirate ovaj plugin ispod sadržaja svake strane ili članka pojaviće se meni u kome možete da manipulišite metapodacima.

Odabirom opcije Uredi fragment možete postaviti SEO nalov, kao i meta opis. Takođe ovde postoji i opcija za uređivanje metapodataka za društvene mreže. Obavezno koristite svoju glavnu ključnu reč u meta opisu. Kada završite moći ćete da vidite kako će to izgledati u prikazu u pretrazi. Kada ovo uradite vaš članak ili stranica su spremni za objavu sa uspešno postavljenim metapodacima.

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top