Skip to content

Ljudi vole priče. Svi smo mi stvoreni za priče. Priče su ono što nas povezuje. One nadilaze vreme, prostor, realnost. Oblikuju nas od najranijeg detinjstva. Volimo interesantne, inspirativne, poučne, duhovite priče. Od praistorije i pećinskih crteža lova na bizone (ili današnje interpretacije lova žene sa toljagom) ljudi ih vole. One na nas utiču na emocionalnom, empatičnom nivou. Priče nas pokreću na razmišljanje i na akciju.

Upravo u ovome leži razlog važnosti pričanja priče ili storytelling-a – u dobro osmišljenoj marketing kampanji. Priča je ono što ne utiče na racionalni deo ljudskog mozga, već na onaj instiktivni, emotivni deo, koji je mnogo impulsivinji i jači od racionalnog.  Dozvolite nam da pojasnimo.

Kako storytelling utiče na moj brend?

Kao što smo već rekli, ljudi vole priče. Emocionalno odlučivanje ima mnogo veći uticaj na donošenje odluka nego što to imaju brojke i činjenice.

 

I nema ovde nikakve misterije. Postoji i naučno objašnjenje za ovako nešto: kupci se pre svega rukovode emocijama – osećanjima i iskustvom, nego činjeničnim informacijama, kao što je kvaliteti brenda i sadržaj koji ga predstavlja. 

 

Emocionalni odgovor na reklamu je mnogo uticajniji na odluku klijenta da kupi određeni proizvodnego sam sadržaj reklame i činjenice koje prezentujemo.

Zainteresuj me! Evo ključne tačke dobrog storytelling-a. Naš mozak je u konstantnoj potrazi za pričama. Ljudi trećinu budnog dela dana provedu u sanjarenju i maštaranju. Ovo prestaje onog tenutka kada dobijemo dobru priču koja nam okupira pažnju.

 

Ljudima je mnogo lakše da zapamte priču, nego suve činjenice i podatke. Ovo se dešava iz razloga što ljudski mozak ne pravi razliku između slušanja/čitanja priče i realnog učestvovanja u njoj. U oba slučaja slični neurološki centri su stimulisani.

Budite interesantni, autentični, lucidni…

Naravno, postavlja se pitanje – kako naći dobru priču? Upravo u ovom pitanju se nalazi i odgovor. Naći dobru priču. Priče su svuda oko nas. I vaš brend sigurno ima neku svoju priču, na vama je samo da je pronađete.

Za početak odgovorite na sledeća pitanja:

Šta je to što nudite?

Kome je Vaš brend namenjen?

Po čemu se razlikujete od drugih?

Ukoliko želite da Vaša priča ima uticaja, morate da je bazirate na razumevanju vaše klijentele. Šta je to što ih motiviše, koje su njihove potrebe, ciljevi, snovi i težnje? Upravo zato je ovo početni korak. Odavde kreće začetak svake dobre priče.

 

Vaša priča mora da ima dobar “mamac”. Odgovori na prethodna pitanja će Vam svakako pomoći u definisanju pravog “mamca”. Šta je to što će motivisati Vašu ciljanu publiku? Kada to definišete, imaćete temelj na kome ćete razvijati priču.

 

Najbolje priče i ideje najčešće dolaze od samih klijenata. Osluškujte svoju publiku. Klijenti su najbolji izvor dobrih priča. Njihove priče su kredibilne ( zaista su se dogodile!), lako je povezati se sa njima, a i nećete morati da ulažete previše truda u pisanje istih. Možete ih koristiti u integralnom obliku, ili iskorisiti njihov feed back u kreiranju priče koja je bazirana na realnosti.

Bila jednom jedna….

Kada pronađete svoju priču, vreme je i da je ispričate. Suština je da je ispričate na najupečatljiviji način, koji će najviše uticati na Vaše klijente.

 

Budite autentični! Iznad svega ljudi cene iskrenost i autentičnost. Držite se glavne poruke Vašeg brenda. Naglasite kako ispunjavate potrebe, rešavate probleme Vaših klijenata. Neka publika glavni lik Vaše priče lako indentifikuje sa Vašim brendom i njegovim vrednostima.

Svaka dobra priča ima svoj početak, zaplet, razrešenje i kraj. Priče o brendu se ni po čemu ne razlikuju od toga. Neka vaša priča ima dobar tempo. Donosite je deo po deo, držeći publiku u konstantnom iščekivanju i želji da čitaju dalje. Sa druge strane, nemojte biti preopširni. Neka format bude prilagođen kanalu preko koga se obraćate. Neka bude lak za čitanje i šerovanje.

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

 

 

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Follow.

Sign Up.

GoodLinks.