Skip to content

Sajt bi trebalo da funkcioniše dobro, da bude brz, jasan i lak za upotrebu, pre svega za vaše korisnike i klijente. Dobar user experience (UX) je ono što može prilično mnogo da utiče ne sveukupne performasne web sajta. Tek onda bi trebalo da razmišljamo o pretraživačima i zahtevima koje oni postavljaju.

Dobra pozcija u pretraživačima donosi puno kvalifikovanog saobraćaja i posetilaca koji su izrazili interesocanje za biznis kojim se web-sajt bavi.

Tehnički SEO i njegova važnost

Tehnički SEO odnosi se na optimizaciju sajta i servera koja pomaže da spider-i na pretraživačima indeksiraju i efikasnije indeksiraju stranice sajta i kako bi poboljšao organsko rangiranje. Pretraživači daju prednost u rezultatima pretrage sajtovima koji prikazuju određene tehničke karakteristike – na primer imaju sigurnu vezu, responzivni dizajn ili brzo vreme učitavanja. Tehnički SEO je posao koji treba da uradite već tokom izrade sajta kako biste obezbedili da vaš sajt ima ove karakteristike. Brži sajt, lakši za pretragu i razumljiv web pretraživačima su stubovi tehničke optimizacije. 

Stoga je ključno da budete sigurni da razumete šta je tehnički SEO i kako da mu pristupite na pravi način.

Brzina na prvom mestu

Sajtovi se moraju brzo učitavati. Ljudi su nestrpljivi i ne žele da čekaju otvaranje stranice. Stoga je brzina učitavanja sajta jedan od najvažnijih faktora i zadataka kada je tehnički SEO u pitanju. Google zna da spore web stranice nude loše korisničko iskustva. Zbog toga više vole sajtove koji se brže učitavaju. Dakle, spor sajt neminovno završava niže u rezultatima pretrage u odnosu na onaj brži sa sličnim sadržajem, što svakako rezultira manjim brojem poseta i saobraćaja na sajtu. Ljudi se frustriraju i brzo prelaze na drugu sajt, a vi gubite potencijalnog klijenta.

Što je sigurno sigurno je

Tehnički optimizovan sajt je onaj sajt koji je siguran. Činjenica da je danas jedan od osnovni zahtev da korisnicima pružite sigurnost privatnosti podataka. Mnogo je stvari koje možete da učinite da biste zaštitili svoju (WordPress) web stranicu, a jedna od najvažnijih stvari je primena HTTPS protokola. HTTPS osigurava da niko ne može presresti podatke koji se šalju između korisnika i sajta.

Responzivni web dizajn

Sajt sa “responzivnim” dizajnom se automatski prilagođava tako da se može lako pregledati i čitati na bilo kom uređaju.

Google je jasan u pogledu činjenice da se posedovanje responzivnog sajta smatra veoma značajnim signalom rangiranja po njegovom algoritmu.

A uvođenjem Google-ovog „mobile first“ pristupa indeksiranju sadržaja, imati ovakav sajt je važnije nego ikad pre. Zato ima smisla osigurati da se sajt prikazuje u najboljem formatu za korisnike mobilnih uređaja, tableta ili računara.

Pretraživači vole jasnu situaciju

Pretraživači neprestano pretražuju sajt. Robots-i slede linkove na sajtu kako bi otkrili sadržaj na sajtu. Interni linkovi i njihova dobra struktura osiguraće da razumeju šta je najvažniji sadržaj sajta. Postoji više načina za korišćenje i vođenje robots-a. Možete ih, na primer, blokirati da pretražuju određeni sadržaj ako ne želite da oni tamo idu. Možete im dopustiti i da pretražuju stranicu, ali naznačiti im da ne prikazuju ovu stranicu u rezultatima pretrage ili da ne prate linkove na toj stranici.

Robots.txt

Robots.txt je tekstualna datoteka koja se nalazi u osnovnom direktorijumu sajta koja daje uputstva pretraživačima koje stranice sajta mogu da se indeksiraju i dodaju u indeks. Format ove datoteke je vrlo jednostavan i u većini slučajeva ne morate unositi nikakve izmene u nju.

Mrtav link nije dobar link

Ono što može biti još iritantnije za posetioce od spore stranice je dolazak na stranicu koja uopšte ne postoji. Ako veza vodi do nepostojeće stranice na vašem sajtu, ljudi će naići na stranicu sa greškom 404. Ovde vaša kreativnost u kreiranju dobrog korisničnog iskustva dolazi do izražaja.

Kao i ljudi ni pretraživači ne vole da pronađu ovakve stranice sa greškom 404. Budite sigurni ako ovakve stranice mogu da pronađu poetioci sajta, tim pre će ih pronaći pretrživači, čak i ako su skrivene. Zato se ozbiljno pozabavite ovim pitanjem. Da biste sprečili neželjne mrtve linkove, uvek bi trebalo da preusmerite URL stranice kada ga izbrišete ili premestite. U idealnom slučaju biste ga preusmerili na stranicu koja zamenjuje staru stranicu.

Problem duplicate content-a

Ako imate isti sadržaj na više stranica sajta, ili čak na različitim sajtovima, pretraživači se mogu zbuniti. Jer, ako ove stranice prikazuju isti sadržaj, koji od njih treba da bude prioritet? Često se dešava da vlasnici sajta i ne budu svesni ovog problema. Srećom, postoji tehničko rešenje za ovo pitanje. Kanonski URL omogućuje da naznačite koja je originalna stranica ili stranica koju želite da rangirate u pretraživačima.

XML sitemap je veliki plus

XML Sitemap nije obavezni deo sajta, ali je i više nego preporučeno da posvetite vreme uređenju ovog segmenta. Služi kao putokaz za pretraživače na vašem sajtu. Pomoću nje ćete se uveriti da pretraživači neće propustiti nijedan važan sadržaj na vašoj weblokaciji. XML Sitemap je često kategorisan u postove, stranice, tagove ili druge prilagođene vrste posta i uključuje broj slika i poslednji izmenjeni datum za svaku stranicu.

Što više podataka tim bolje

Strukturirani podaci pomažu pretraživačima da bolje shvate sajt, sadržaj ili čak vaše poslovanje. Pomoću strukturiranih podataka možete da kažete pretraživačima, kakav proizvod prodajete ili koje sprecifičnosti sadrži sajt. Osim toga, pružiće vam priliku da navedete sve moguće detalja o proizvodima ili ponudi koju imate.

Budući da postoji fiksni format (opisan na Schema.org) u kojem bi trebalo da date ove informacije, pretraživači mogu lako da ga pronađu i razumeju. Ovakvi podaci čine vaš sadržaj čini pogodnim za kreiranje rich results. 

Ukoliko želite da pročitate još informativnih tekstova o tome kako osmisliti i realizovati efikasan internet nastup pročitajte naše prethodne blogove.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.