skip to Main Content

Sajt bi trebalo da funkcioniše dobro, da bude brz, jasan i lak za upotrebu, pre svega za vaše korisnike i klijente. Dobar user experience (UX) je ono što može prilično mnogo da utiče ne sveukupne performasne web sajta. Tek onda bi trebalo da razmišljamo o pretraživačima i zahtevima koje oni postavljaju.

Dobra pozcija u pretraživačima donosi puno kvalifikovanog saobraćaja i posetilaca koji su izrazili interesocanje za biznis kojim se web-sajt bavi.

Tehnički SEO i njegova važnost

Tehnički SEO odnosi se na optimizaciju sajta i servera koja pomaže da spider-i na pretraživačima indeksiraju i efikasnije indeksiraju stranice sajta i kako bi poboljšao organsko rangiranje. Pretraživači daju prednost u rezultatima pretrage sajtovima koji prikazuju određene tehničke karakteristike – na primer imaju sigurnu vezu, responzivni dizajn ili brzo vreme učitavanja. Tehnički SEO je posao koji treba da uradite već tokom izrade sajta kako biste obezbedili da vaš sajt ima ove karakteristike. Brži sajt, lakši za pretragu i razumljiv web pretraživačima su stubovi tehničke optimizacije. 

Stoga je ključno da budete sigurni da razumete šta je tehnički SEO i kako da mu pristupite na pravi način.

Brzina na prvom mestu

Sajtovi se moraju brzo učitavati. Ljudi su nestrpljivi i ne žele da čekaju otvaranje stranice. Stoga je brzina učitavanja sajta jedan od najvažnijih faktora i zadataka kada je tehnički SEO u pitanju. Google zna da spore web stranice nude loše korisničko iskustva. Zbog toga više vole sajtove koji se brže učitavaju. Dakle, spor sajt neminovno završava niže u rezultatima pretrage u odnosu na onaj brži sa sličnim sadržajem, što svakako rezultira manjim brojem poseta i saobraćaja na sajtu. Ljudi se frustriraju i brzo prelaze na drugu sajt, a vi gubite potencijalnog klijenta.

Što je sigurno sigurno je

Tehnički optimizovan sajt je onaj sajt koji je siguran. Činjenica da je danas jedan od osnovni zahtev da korisnicima pružite sigurnost privatnosti podataka. Mnogo je stvari koje možete da učinite da biste zaštitili svoju (WordPress) web stranicu, a jedna od najvažnijih stvari je primena HTTPS protokola. HTTPS osigurava da niko ne može presresti podatke koji se šalju između korisnika i sajta.

Responzivni web dizajn

Sajt sa „responzivnim“ dizajnom se automatski prilagođava tako da se može lako pregledati i čitati na bilo kom uređaju.

Google je jasan u pogledu činjenice da se posedovanje responzivnog sajta smatra veoma značajnim signalom rangiranja po njegovom algoritmu.

A uvođenjem Google-ovog „mobile first“ pristupa indeksiranju sadržaja, imati ovakav sajt je važnije nego ikad pre. Zato ima smisla osigurati da se sajt prikazuje u najboljem formatu za korisnike mobilnih uređaja, tableta ili računara.

Pretraživači vole jasnu situaciju

Pretraživači neprestano pretražuju sajt. Robots-i slede linkove na sajtu kako bi otkrili sadržaj na sajtu. Interni linkovi i njihova dobra struktura osiguraće da razumeju šta je najvažniji sadržaj sajta. Postoji više načina za korišćenje i vođenje robots-a. Možete ih, na primer, blokirati da pretražuju određeni sadržaj ako ne želite da oni tamo idu. Možete im dopustiti i da pretražuju stranicu, ali naznačiti im da ne prikazuju ovu stranicu u rezultatima pretrage ili da ne prate linkove na toj stranici.

Robots.txt

Robots.txt je tekstualna datoteka koja se nalazi u osnovnom direktorijumu sajta koja daje uputstva pretraživačima koje stranice sajta mogu da se indeksiraju i dodaju u indeks. Format ove datoteke je vrlo jednostavan i u većini slučajeva ne morate unositi nikakve izmene u nju.

Mrtav link nije dobar link

Ono što može biti još iritantnije za posetioce od spore stranice je dolazak na stranicu koja uopšte ne postoji. Ako veza vodi do nepostojeće stranice na vašem sajtu, ljudi će naići na stranicu sa greškom 404. Ovde vaša kreativnost u kreiranju dobrog korisničnog iskustva dolazi do izražaja.

Kao i ljudi ni pretraživači ne vole da pronađu ovakve stranice sa greškom 404. Budite sigurni ako ovakve stranice mogu da pronađu poetioci sajta, tim pre će ih pronaći pretrživači, čak i ako su skrivene. Zato se ozbiljno pozabavite ovim pitanjem. Da biste sprečili neželjne mrtve linkove, uvek bi trebalo da preusmerite URL stranice kada ga izbrišete ili premestite. U idealnom slučaju biste ga preusmerili na stranicu koja zamenjuje staru stranicu.

Problem duplicate content-a

Ako imate isti sadržaj na više stranica sajta, ili čak na različitim sajtovima, pretraživači se mogu zbuniti. Jer, ako ove stranice prikazuju isti sadržaj, koji od njih treba da bude prioritet? Često se dešava da vlasnici sajta i ne budu svesni ovog problema. Srećom, postoji tehničko rešenje za ovo pitanje. Kanonski URL omogućuje da naznačite koja je originalna stranica ili stranica koju želite da rangirate u pretraživačima.

XML sitemap je veliki plus

XML Sitemap nije obavezni deo sajta, ali je i više nego preporučeno da posvetite vreme uređenju ovog segmenta. Služi kao putokaz za pretraživače na vašem sajtu. Pomoću nje ćete se uveriti da pretraživači neće propustiti nijedan važan sadržaj na vašoj weblokaciji. XML Sitemap je često kategorisan u postove, stranice, tagove ili druge prilagođene vrste posta i uključuje broj slika i poslednji izmenjeni datum za svaku stranicu.

Što više podataka tim bolje

Strukturirani podaci pomažu pretraživačima da bolje shvate sajt, sadržaj ili čak vaše poslovanje. Pomoću strukturiranih podataka možete da kažete pretraživačima, kakav proizvod prodajete ili koje sprecifičnosti sadrži sajt. Osim toga, pružiće vam priliku da navedete sve moguće detalja o proizvodima ili ponudi koju imate.

Budući da postoji fiksni format (opisan na Schema.org) u kojem bi trebalo da date ove informacije, pretraživači mogu lako da ga pronađu i razumeju. Ovakvi podaci čine vaš sadržaj čini pogodnim za kreiranje rich results. 

Ukoliko želite da pročitate još informativnih tekstova o tome kako osmisliti i realizovati efikasan internet nastup pročitajte naše prethodne blogove.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer

Back To Top