Skip to content

Google analitika služi da preko nje prikupite određene podatke sa vašeg web sajta. Pored toga, Google analitika prikuplja i pokazuje podatke o ponašanju posetioca na sajtu (odakle dolaze korisnici na sajt, koliko imaju godina, koji mobilni sistem koriste, koji su njihovi interesi i dr.). Zato je veoma važno koristiti analitiku, a mi vam u ovom tekstu pokazujemo koje su to osnovne postavke Google analitike.

Osnovne postavke Google analitike

Ovi podaci se prikupljaju u izveštajima i koriste se za dublju analizu kako biste bolje razumeli svoje kupce (korisnike) i ubrzali njihov put do željene konverzije (kupovina proizvoda, prijavljivanje za newsletter i dr.)

Otvaranje naloga Google analitike

Da biste pristupili Google analitici potreban vam je standardni Google nalog.

Nakon prijave, unosite ime naloga po vašem izboru. Google analika vas zatim pita da li želite da merite web sajt, mobilnu aplikaciju ili oboje. Objekat se na analitici postavlja tako što prvo imenujete web sajt koji želite da pratite zajedno sa URL-om sajta. Bitna stavka u ovom delu je i odabir kategorija industrije. Ovo pomaže Google analitici da stvori bolje izveštaje prilagođene vašoj industriji.

U novim podešavanjima, dodeljen vam je novi Javascript kod za praćenje. Kada se on postavi na sve stranice sajta, Google analitika će moći da meri ponašanje korisnika na vašem sajtu. Uputstvo za instaliranje analitike putem WordPress platforme se nalazi ovde.

Kada kod bude aktivan, u sekciji Realtime/Oveview se nalazi prikaz u realnom vremenu kako biste bili sigurni da kod ispravno radi.

Hijerarhija Google Analitike

U analitici razlikujemo 3 osnovna pojma i to:

  1. Analiytics Accounts
  2. Property
  3. View 

Account je pristupna tačka za analitiku. Potreban je najmanje jedan nalog da biste upravljaji sa Properties. A Property je sajt ili mobilna aplikacija. Jedan nalog (account) može da sadrži jedan ili više ‘’property’’. Kod za praćenje sadrži jedinstveni ID koji identifikuje podatke iz ‘’property’’ iz koga je kopiran.

A view ili prikaz je pristupna tačka za izveštaje. U sklopu jednog ‘’property’’ se nalaze prikazi (jedan ili više, po izboru). Nakon dodavanja ‘’property’’ Google analitika automatski kreira jedan originalan prikaz, bez filtera koji uključuje sve podatke. On uvek treba da ostane nefiltriran jer u njemu vidimo sve podatke. Kreirajte dodatne priaze i na njih primenite filtere koje želite ukoliko je potrebno.

 

U narednim blogovima, govorićemo o najbitnijim pojmovima koje treba gledati u izveštajima, pratite nas! 

Made by Nemanja Nedeljkovic – Senior Account Manager @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top