Skip to content

Živimo u vremenu gde se protok informacija i usluga svakodnevno ubrzava, i gde je digitalni svet sve više naša svakodnevnica. Ipak jedan grafički znak, jedno grafičko rešenje, najbrže prenosi željenu poruku. I kako se svet sve više svodi na vizuelnu komunikaciju, logo u svojoj jednostavnosti sve je više nezaobilazni simbol oglašavanja, prepoznavanja i deljenja informacija. Donosimo vam savete kako osmisliti logo po kome će vas prepoznavati.

 

Razmislite kako prepoznajete najveće brendove. Šta vam prvo padne na pamet kada pomislite na Mek, Koka-kolu, Mercedes. Tako je. Njihov logo.

Kako osmisliti logo?

Budite uvereni da kojim god biznisom da se bavite, kako osmisliti logo je jedan od najvažnijih zadataka koji je pred vama. Posao logo-a je da identifikuje, ne da objasni. Logo ne treba da objašnjava kojim se poslom bavimo, već samo treba da bude prepoznatljiv. Često sama inspiracija za osmišljavanje logo-a nije dovoljna. Zato ćemo se osvrnuti na par saveta i pravila koja pomažu da se izrazimo na najbolji način.

 

Ono što je bitno kao i za svaki početak je da treba biti siguran u sebe i u to kako osmisliti logo. Komplikovanost i složenost svakako treba izbegavati u kreiranju i osmišljavanju. U ovo spada i korišćenje mnogo boja. Tri boje bi trebalo da bude optimalni broj boja u logo-u. Takođe ne treba se oslanjati na trenutne trendove, niti kopirati konkurenciju. Treba biti originalan, kreativan, osmisliti nešto svoje i ne upadati u kliše.

Tipovi logo-a

Radi lakšeg razumevanja logo-a, lakšeg izražavanja u vizuelnom kontekstu i odgovora na pitanje kako osmisliti logo, u primerima ćemo pokazati svih 7 tipova logo-a.

1.Monogrami, tipografski logotipi 

img source: NASA logo

Monogramski logo-i su logotipi koji se sastoje od slova, obično inicijala brenda ili biznisa. Ako pogledamo primere poznatih kompanija čiji se naziv sastoji od nekoliko reči, vidimo da su oni pribegavali upotrebi monograma u osmišljavanju svog logo-a. Korišćenjem samo nekoliko slova logotipi mogu biti efikasni u pojednostavljivanju bilo kojeg biznisa koji ima dugo ime.

2. Tekstualni monogrami

img source: Google logo

Ovaj tip logo-a obično koriste dobro poznati i popularni brndobi i kompanije. S obzirom da je sam naziv već upečatljiv i zapamćen u kombinaciji sa jakom tipografijom logo pomaže u stvaranju snažne prepoznatljivosti brenda. Korišćenje ovog logo-a je dobra ideja ako imate jasno ime firme koje će se zadržati u glavama klijenata. Imajući svoje ime u dobro dizajniranom fontu učiniće vaš brend lepšim i prepoznatljivim.

3. Slike i simboli 

img source: Instagram logo

Najvažnija stvar koju treba uzeti u obzir prilikom odlučivanja za ovaj tip logo-a je koju sliku odabrati. To je nešto što će ostati uz vašu kompaniju čitavog njenog postojanja. Ali ovaj logo može biti nezgodan logotip za nove kompanije ili one bez jakog prepoznavanja brenda.

4. Apstraktni logotipi

img source: Reebok logo

Ovo su obično apstraktni geometrijski oblici koji predstavljaju vaše preduzeće. Umesto da budete ograničeni na sliku nečeg prepoznatljivog, apstraktni logotipi omogućavaju vam da stvorite nešto zaista jedinstveno za predstavljanje svog brenda.

5. Maskote 

img source: Pringles logo

Maskota je ilustrovani lik koji predstavlja vašu kompaniju. Zamislite ih kao ambasadora vašeg posla. Maskote su odlične za kompanije koje žele stvoriti atmosferu privlačnu porodicama, naročito deci.

6. Kombinovani logotipi (kombinacija slike i slova)

img source: Lacoste logo

Kombinovana oznaka je logotip koji se sastoji od kombinovanog znaka reči ili slova i slikovnog znaka, apstraktnog znaka ili maskote. Pošto je u vom tipu logo-a imenu pridruženo slika, kombinacija je svestrani izbor, a tekst i ikona ili maskota rade zajedno da pojačaju prepoznatljivost vašeg brenda.

7. Amblemi

img source: Starbucks logo

Amblem se sastoji od fonta unutar simbola ili ikone. Slično kao značke, pečati ili grbovi. Budući da kombinacija simbola i teksta zajedno stvara upećatljivu sliku, ovi logo-i mogu biti vrlo efektni kao zaštitni znak. Naročito su popularni u auto industriji.

Na šta treba obratiti pažnju pri kreiranju logo-a

Logo kao i biznis teži da bude efektan i nezaboravan. Da bi logo postao prepoznatljiv i nezaboravan treba uvek da bude aktuelan i moderan. Efektan logo je nezaboravan, što znači da se lako pamti. A to se najčešće postiže jednostavnim rešenjima. 

 

Zato kada se razmišlja o logo-u pomoglo bi ako bi mogli da ga zamislimo u veličini ikonice za aplikacije.

Treba otkriti svoju viziju koju želiš da vidiš u logo-u. Dobar primer za to je “Apple” logo. Za njega se vezuje priča da deo jabuke koji fali, takozvani zagrižaj, igra igru reči na engleskom jeziku. Gde (one) bite – znači zagrižaj, ugriz, a izgovara se isto kao i (one) byte – koji označava jedinicu digitalne informacije. U svakom slučaju “Apple” logo je nezaboravan i jednostavan. Što i jeste cilj logo-a. 

Kako do cilja?

Da bi lakše otkrili svoj cilj treba odgovoriti na par pitanja.

  1. Koja je svrha logo-a i gde će biti izložen?
  2. Koju uslugu ili koji proizvod pruža posao za koji se pravi logo?
  3. Koji su dugoročni ciljevi poslovanja?
  4. Koja je ciljna grupa?
  5. Koja i kolika je konkurencija?
  6. Koje su razlike u odnosu na konkurenciju?

Dolazimo do dela za koji je pogrešno pomisliti da je tehničke prirode. A to je da naš logo treba da bude primenjiv bez obzira na vrstu podloge. Logo treba da bude vidljiv na svakoj podlozi i na podlozi svake boje. Uspešan logo funkcioniše na različitim medijima i podlogama.

Logo u budućnosti

Logo je postao neizbrisivi signal u digitalnom svetu i svetu uopšte. Logo je tu od početka ljudske istorije i prenošenja iste. Prvi simboli i prvi crteži su prve informacije kojima se i danas koristimo. Logo će u budućnosti imati sve veću ulogu u komunikaciji i prepoznatljivosti brendova. Nadamo se da će vam ovi saveti o tome kako osmisliti logo biti od koristi.

Made by Vladimir Bojić –  Senior Graphic Designer @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top